Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik heb er ene staan, maar ik vind het een vuil, stinkend boeltje. Enkel als het met FDM niet kan, gebruik ik die.Als iemand hier tips heeft voor een absolute beginner met een resin-printer, ik hoor het graag. Toon heeft al wat ervaring met de filament printer maar geen idee of daarvan ook veel van toepassing is voor resin. Ik daarentegen ken er voorlopig nougabollen van.
Wat ik wel weet:
- Boelke is giftig, goed opletten met dampen (we hebben zo'n soort dampkap systeem) en zorgen dat ge de resin niet op u krijgt (handschoenen, labojas, etc)
- veel onderhoud/cleanup werk (we hebben een UV curing station en ook zo'n cleaner gekocht dacht ik)
- .. eh dat is het
Niet dat ik hier een hele tutorial verwacht maar als iemand must-know tips heeft of dingen die best belangrijk zijn om te weten voor ik eraan begin, ik hoor het graag!
ik heb een noob vraagje.
Op mijn racefiets heb ik een Vision Trimax Aero stuur, met een atypische vorm waardoor een typisch ligstuurtje onmogelijk te monteren valt. Die hebben namelijk altijd een ronde klemming, of een klemming afgestemd op een specifiek stuur. Zie foto 2.
Zou dat niet mogelijk zijn om met behulp van een 3D printer een adaptor te maken waardoor een generiek stuurtje kan passen op dat van mij?
Eventueel een stuurtje dat al neigt naar een ovalen klem, en dus in de basis al sterk lijkt op mijn stuur?
Foto 3 een voorbeeld van een soortgelijke oplossing, maar daar dan enkel om de klemdiameter te vergroten
![]()
![]()
![]()
Er komen daar idd wel krachten op, maar die worden toch over de hele oppervlakte verdeeld, mits goed ontworpen? Ik denk eerder aan een materiaal dat redelijk wat buigzaamheid heeft, omdat het toch in een keurslijf wordt geduwd door stuur en ligstuur.Ik denk niet dat iets maken/ontwerpen het probleem zal zijn. Ik zou eerder vrezen voor de stevigheid van de adapters.
Er komen daar behoorlijk wat krachten op samen, op die punten waardoor je adapter wel uit een héél stevig materiaal zal moeten gemaakt worden.

Er komen daar idd wel krachten op, maar die worden toch over de hele oppervlakte verdeeld, mits goed ontworpen? Ik denk eerder aan een materiaal dat redelijk wat buigzaamheid heeft, omdat het toch in een keurslijf wordt geduwd door stuur en ligstuur.
Mocht je kunnen helpen, shoot![]()
) maar vandaag eindelijk mijn eerste resin printje gedaan! De eerste poging was losgekomen van de supports, maar in Lychee dan het een en ander gefixt en de kamer beetje opgewarmd (t was vroeg en nog best fris) en direct goed gelukt! Mij een beetje gemist met het formaat en beetje kleiner geprint dan ik voor ogen had. Maar direct een goed testje van hoe mini het kan gaan (echt gek hoe klein en fijn de details zijn!!) Heb bij het afhalen van de supports wel hier en daar kleine krasjes genaakt met mijn mesje, in het vervolg moet ik daar wel op letten maar voor de rest super tevreden 
Yes, staat in een van de slaapkamers in een afsluitbare groeitent met een ventilatiesysteem met zo'n buis door het raam.Mai, 9k. Heb je dan ook een afzonderlijke geventileerde ruimte daarvoor?