Iemand ervaring met een 3D printer van Bambu Lab? Lees er héél goede dingen over. Ziet er best indrukwekkend uit die toestellen.
ik denk dat hij momenteel in aanbieding staat. Laatste keer dat ik de site bezocht had, was hij 750euro en nu staat hij 660euro.
 
'k Zou dan direct voor de duurdere gaan, als ik die met mijn btw-nummer kan aankopen :p
 
ik denk dat hij momenteel in aanbieding staat. Laatste keer dat ik de site bezocht had, was hij 750euro en nu staat hij 660euro.
De prijs is permanent verlaagd.
 
Amai, een bedrijf dat zijn producten goedkoper maakt omdat ze o.a. zelf efficiënter zijn geworden en hun kosten hebben weten verlagen. Das ook een uitzondering
 
Ik ben trouwens aan het twijfelen.

De Bambu Lab X1 Carbon of de Snapmaker Artisan 😅
 
Ik ben trouwens aan het twijfelen.

De Bambu Lab X1 Carbon of de Snapmaker Artisan 😅
why-not-both-why-not.gif
 
Met 3 in 1 heb je iets dat alles een beetje kan, maar nergens in uitblinkt. Terwijl de Bambu Labs een van de beste 3D printers is op dit moment met een grote community achter. Wil je laseren, dan kun je een aparte desktop laser kopen. Voor CNC zou ik niet zoveel van verwachten gezien een goede CNC machine echt een stijf frame nodig heeft en voldoende vermogen. Ik weet niet als je er veel meer kan mee kan doen dan een plankje hout graveren.
 
Kriebelt hier ook al even om een 3d printer te bestellen maar heb er mij nooit echt in verdiept. Vond ook niet meteen een use case om zelf iets te printen maar na wat te browsen op printables.com wil ik mijn eerste printer aanschaffen. Momenteel valt mijn oog op Bambu Lab P1S (net uit denk ik?). Vooral omdat die er consumer friendly uit ziet en relatief scherp geprijsd is voor de features die er op zitten.
Vind het enkel moeilijk om in te schatten hoeveel lawaai een 3d printer maakt terwijl hij print. Met wat is dat best te vergelijken?
Ik zou hem in mijn bureau willen zetten of in de garage indien teveel lawaai (maar de garage is eigenlijk iets te vochtig en koud voor electronica)
 
Die Bambu maakt blijkbaar wel redelijk veel lawaai, maar hij is snel, dus prints waar je op een andere printer 24u nodig hebt en dus ook tijdens de nacht lawaai zou hebben, kan deze op de helft of zo (kzou eens moeten kijken hoeveel sneller hij is) waardoor je 's nachts geen last hebt.
Sowieso een aparte kamer zou ik zeggen, want bij ABS en zo wil je niet in de dampen zitten. Garage is not done als deze niet tocht en vochtvrij is of te koud. 3d printing is redelijk gevoelig aan zlke zaken.
 
Die P1S is zeker een goeie optie als eerste printer, maar hij is best luid. In uw bureau gaat niet ideaal zijn als je daar wil werken of gamen terwijl die bezig is.
 
De garage piste heb ik al afgeschoten, dat gaat nefast zijn voor prints en printer. Heb wel een kast met stroomvoorziening die ik eventueel kan inrichten, waar nu mijn (gewone :)) printer staat. Worst case voorzie ik nog wat geluidsdempend materiaal aan de binnenkant van die kast, al moet de warmte uiteraard nog wegkunnen.
 
De garage piste heb ik al afgeschoten, dat gaat nefast zijn voor prints en printer. Heb wel een kast met stroomvoorziening die ik eventueel kan inrichten, waar nu mijn (gewone :)) printer staat. Worst case voorzie ik nog wat geluidsdempend materiaal aan de binnenkant van die kast, al moet de warmte uiteraard nog wegkunnen.
Voor PLA moet je goed kunnen koelen of uw print kwaliteit gaat er niet goed uitzien. Voor ABS/ASA/PC is het dan weer omgekeerd, maar dat wil je niet in uw bureau hebben.

PLA en PETG printen in uw bureau zal wel lukken, maar niet in een gesloten kast waar het warm wordt. Dan kan je hem beter vrij in uw bureau en een koptelefoon opzetten of printen als daar niet moet zijn.
 
Ben uiteindelijk voor de Creality K1 Max gegaan en momenteel doet het ding wat het moet doen.
Binnenkort komt er nog wel een Bambu Lab + AMS in huis, maar eerst moet de K1 Max wat geld opbrengen :p
 
Terug
Bovenaan