20kg cocaïne in ouderlijke woning voorzitter Vlaamse Jeugdraad

Mannekes wees toch zo naïef niet. Ik werk al 15 jaar in het Antwerpse in de "hulpverlening" of hoe je het ook wil noemen... Ik heb alle excuses al gehoord als ook deze waarin ze nooit weten hoe een product op locatie beland is...

Ik ken mijn pappenheimers... Het mag wel eens gaan stoppen om de media kanalen te misbruiken in de hoop dat de gemiddelde naïeve vlaming uw verhaal gelooft..

Gebruik uw logisch verstand. 20kg...20 kilogram cocaïne plots gevonden in uw huis... Komop..

Jij hebt duidelijk expertise. Ik heb BDW alvast gevraagd je te contacteren om de narcoticabrigade van de Antwerpse politie te leiden. Ze zitten daar op je kennis en inzichten te wachten... :rolleyes:
Niks expertise, wel gezond verstand. Niemand laat 1+ miljoen in euro waarde ergens in andermans huis waar hij geen vrije toegang toe heeft rondslingeren met het risico dat het straks per ongeluk in mama Bachrouri's pannenkoekendeeg of het kiekeskot beland.

Wie iets weet heeft alleen maar baat om te blijven zwijgen. Net zoals rond Ben Saddik na 3 bomaanslagen ook niemand van de familie wist waarom ze geviseerd werden.

Mannekes wees toch zo naïef niet. Ik werk al 15 jaar in het Antwerpse in de "hulpverlening" of hoe je het ook wil noemen... Ik heb alle excuses al gehoord als ook deze waarin ze nooit weten hoe een product op locatie beland is...

Ik ken mijn pappenheimers... Het mag wel eens gaan stoppen om de media kanalen te misbruiken in de hoop dat de gemiddelde naïeve vlaming uw verhaal gelooft..

Gebruik uw logisch verstand. 20kg...20 kilogram cocaïne plots gevonden in uw huis... Komop..
Niet in zijn huis. In het ouderlijke huis.

Dus jij zegt dat iedereen bij wie ooit 20kg cocaïne gevonden wordt, weet hoe die daar komt en onmogelijk onschuldig kan zijn? Ik heb anders al genoeg dwalingen gezien waardoor mijn geloof daarin iets wankelbaarder is. Een deurwaarder aan mijn deur met een agent, klaar om de boel open te boren terwijl ik thuis was. En als we dan diezefde logica volgen, moet ik wel grote schulden gehad hebben, toch?

Niet in zijn huis. In het ouderlijke huis.

Dus jij zegt dat iedereen bij wie ooit 20kg cocaïne gevonden wordt, weet hoe die daar komt en onmogelijk onschuldig kan zijn? Ik heb anders al genoeg dwalingen gezien waardoor mijn geloof daarin iets wankelbaarder is. Een deurwaarder aan mijn deur met een agent, klaar om de boel open te boren terwijl ik thuis was. En als we dan diezefde logica volgen, moet ik wel grote schulden gehad hebben, toch?
Nee geen grote schulden maar wel een bedrag die openstaat die jij niet kan of wil betalen. En ik baseer mij aangaande deze casus op feiten en onderzoeksdaden dewelke niet in de media zijn verschenen. En gelet op mijn beroepsgeheim ik hier ook niet vrijuit kan meedelen. Ik zeg gewoon.. Wees niet zo naïef.

Dwalingen zullen er zeker zijn. Die gebeuren overal. Maar dwalingen die gestaafd kunnen worden met concrete bewijzen kom ik niet tegen eerlijk gezegd.

Toch straf dat de gevel van mijn buurvrouw Chantal nooit beschoten wordt. Het zullen gewoon die pechvogels zijn waarvan de gehele stamboom tot hun knieën in de drugs business zitten.

De politie of deurwaarder kunnen zich natuurlijk altijd van adres vergissen. Ik betwijfel echter ten zeerste dat de politie per ongeluk getuigen gaat verhoren en dat die getuigen vervolgens een statement op de wereld loslaten waarin ze spreken van een niet-inwonend familielid dat een gepaste straf - bestaat dat in België? - dient te krijgen van het gerecht, en niet van een trieste vergissing waar ze niets mee te maken hebben.

Nee geen grote schulden maar wel een bedrag die openstaat die jij niet kan of wil betalen. En ik baseer mij aangaande deze casus op feiten en onderzoeksdaden dewelke niet in de media zijn verschenen. En gelet op mijn beroepsgeheim ik hier ook niet vrijuit kan meedelen. Ik zeg gewoon.. Wees niet zo naïef.

Dwalingen zullen er zeker zijn. Die gebeuren overal. Maar dwalingen die gestaafd kunnen worden met concrete bewijzen kom ik niet tegen eerlijk gezegd.

Toch straf dat de gevel van mijn buurvrouw Chantal nooit beschoten wordt. Het zullen gewoon die pechvogels zijn waarvan de gehele stamboom tot hun knieën in de drugs business zitten.
Maar nu weerleg je je eigen logica. Dus die deurwaarder, slotenmaker en agent aan mijn deur bewijst dat ik sowieso schulden had.
Niet dus, ik had geen eurocent schulden, geen openstaande rekeningen, nul.

Zoals ik dus al zei: Ik heb al genoeg dwalingen gezien (en niet enkel dat simpele voorbeeld van hierboven) om mijn geloof iets wankelbaarder te maken daarin, hoor. Op basis van wat wij erover weten, kun je niet zeggen dat hij onmogelijk onschuldig kan zijn. Als dat zo was, hadden we geen rechters meer nodig, hè.

De politie of deurwaarder kunnen zich natuurlijk altijd van adres vergissen. Ik betwijfel echter ten zeerste dat de politie per ongeluk getuigen gaat verhoren en dat die getuigen vervolgens een statement op de wereld loslaten waarin ze spreken van een niet-inwonend familielid dat een gepaste straf - bestaat dat in België? - dient te krijgen van het gerecht, en niet van een trieste vergissing waar ze niets mee te maken hebben.
Ook niet van adres vergist. Iedereen stond waar hij moest staan. Niks per ongeluk. En toch stonden ze verkeerd.
Ja, ik denk ook dat ik een zware rugzak in mijn huis zou herkennen en zou weten vanwaar die kwam. Maar ik denk ook dat als ik echt had gewild, ik 10 jaar geleden een rugzak bij mijn ouders had kunnen verstoppen die ze tot nu niet hadden gevonden. Dat is echt niet zo absurd als je wel doet geloven :D

Maar nu weerleg je je eigen logica. Dus die deurwaarder, slotenmaker en agent aan mijn deur bewijst dat ik sowieso schulden had.
Niet dus, ik had geen eurocent schulden, geen openstaande rekeningen, nul.

Zoals ik dus al zei: Ik heb al genoeg dwalingen gezien (en niet enkel dat simpele voorbeeld van hierboven) om mijn geloof iets wankelbaarder te maken daarin, hoor. Op basis van wat wij erover weten, kun je niet zeggen dat hij onmogelijk onschuldig kan zijn. Als dat zo was, hadden we geen rechters meer nodig, hè.

Ook niet van adres vergist. Iedereen stond waar hij moest staan. Niks per ongeluk. En toch stonden ze verkeerd.
Ja, ik denk ook dat ik een zware rugzak in mijn huis zou herkennen en zou weten vanwaar die kwam. Maar ik denk ook dat als ik echt had gewild, ik 10 jaar geleden een rugzak bij mijn ouders had kunnen verstoppen die ze tot nu niet hadden gevonden. Dat is echt niet zo absurd als je wel doet geloven :D
Vind het een nogal vergezochte vergelijking hoor. Allé ja, uiteraard kunnen mensen of instanties zich vergissen. Iemand die beschuldigd wordt van aanranding kan ook perfect onschuldig zijn.

Maar hier is wel effectief 20kg coke gevonden in dat huis. Er dus wel in elk geval iets gaande. Dat hijzelf van niks wist en onschuldig is kan zeker zo zijn. Dat hij of zijn dichte familie helemaal geen idee zouden hebben van wie het zou kunnen zijn vind ik dan wel weer totaal ongeloofwaardig. Dat ze die persoon willen beschermen zal vermoedelijk de reden zijn dat ze zogezegd echt helemaal van niks weten. En dat vind ik dan ook weer bizar, mocht bij mij een familielid of familievriend mij dit flikken, ik breng die geheel persoonlijk naar de flikken.

Ik sluit dat ook niet 100% uit, ligt er natuurlijk aan waar ik het zou verstoppen want ondanks dat mijn ouders een ruim huis hebben is dat zéér mooi georganiseerd. Ik zou het dus al moeten gaan verstoppen ver op zolder of in de kruipkelder.

Andere gezinnen, andere normen. Niet-inwonend familielid dat een sleutel heeft?
Als dat een verre neef is, en men roept "Maghrebijnse" cultuur in als excuus, dan denk ik toch: gevaarlijke handelwijze en gebrekige integratie.
Als dat (waarschijnlijker) een broer is, dan denk ik: misbruik van vertrouwen kan, maar de kans dat je écht van niets wist wanneer je broer of zoon zich in zo'n milieus begaf en daar intussen aan € 1M+ voor cocaïne kan geraken, dan ben je minstens zéér naïef geweest.

Maar goed, al die zaken zijn niet strafbaar natuurlijk, dus onschuldig hé, ik zei maar dat het qua imago niet goed overkomt en dat je dan kordaat moet handelen/communiceren en dat is uiteindelijk gebeurt. Als het een vergissing was geweest, hadden we dat ook wel gehoord quod non, dus men was gericht op zoek wegens een "niet-inwonend familielid" (meest waarschijnlijk een broer). Veel meer kan ik er niet over zeggen.

Ik sluit dat ook niet 100% uit, ligt er natuurlijk aan waar ik het zou verstoppen want ondanks dat mijn ouders een ruim huis hebben is dat zéér mooi georganiseerd. Ik zou het dus al moeten gaan verstoppen ver op zolder of in de kruipkelder.

Andere gezinnen, andere normen. Niet-inwonend familielid dat een sleutel heeft?
Als dat een verre neef is, en men roept "Maghrebijnse" cultuur in als excuus, dan denk ik toch: gevaarlijke handelwijze en gebrekige integratie.
Maar we zijn niet te snel met conclusies, hoor...

Maar we zijn niet te snel met conclusies, hoor...
Een ver familielid dat ik nauwelijks ken heeft hier geen toegang tot de woning. Zomaar huissleutels uitdelen is gewoonweg een gevaarlijke handelswijze, vraag maar aan je verzekering zou ik zeggen. Een ver familielid met wie je een nauwe band hebt is natuurlijk iets anders.

Hoezo? Als anderen hier als excuus aanvoert voor verschillende gewoontes dat men roots heeft in Marokko, dan denk we spreken hier over een zaak in het Antwerpse, in België, gewoontes van 3000 km hiervandaan van 2-3-4 generaties zijn een pover excuus, ergo een gebrekige integratie.

Een ver familielid dat ik nauwelijks ken heeft hier geen toegang tot de woning. Zomaar huissleutels uitdelen is gewoonweg een gevaarlijke handelswijze, vraag maar aan je verzekering zou ik zeggen. Een ver familielid met wie je een nauwe band hebt is natuurlijk iets anders.

Hoezo? Als anderen hier als excuus aanvoert voor verschillende gewoontes dat men roots heeft in Marokko, dan denk we spreken hier over een zaak in het Antwerpse, in België, gewoontes van 3000 km hiervandaan van 2-3-4 generaties zijn een pover excuus, ergo een gebrekige integratie.
Er moét geeneens een excuus zijn voor verschillende gewoontes? We gaan jou toch ook niet erop afrekenen dat jij andere gewoontes hebt dan ik, zeker? En omdat meteen te verbinden aan integratie, is toch ook maar heel wankel. Ook omdat je niks weet behalve de huidskleur.

De enige die een excuus probeert te maken van die "gewoontes" (waarvan je alleen maar veronderstelt dat ze er zijn!) ben jij. Willydrama had het aangehaald, wat ik sowieso al supertwijfelachtig vind, als uitleg waarom het misschien niet onmogelijk is dat de man onschuldig is. Dat is geen excuus, hè. Als je onschuldig bent, heb je geen excuus nodig.

Er moét geeneens een excuus zijn voor verschillende gewoontes? We gaan jou toch ook niet erop afrekenen dat jij andere gewoontes hebt dan ik, zeker? En omdat meteen te verbinden aan integratie, is toch ook maar heel wankel. Ook omdat je niks weet behalve de huidskleur.

De enige die een excuus probeert te maken van die "gewoontes" (waarvan je alleen maar veronderstelt dat ze er zijn!) ben jij. Willydrama had het aangehaald, wat ik sowieso al supertwijfelachtig vind, als uitleg waarom het misschien niet onmogelijk is dat de man onschuldig is. Dat is geen excuus, hè. Als je onschuldig bent, heb je geen excuus nodig.

Moet die bitse toon en meteen het erbij sleuren van huidskleur echt? Want ik heb over huidskleur niets gezegd.
Ik heb het niet aangehaald, ik zeg gewoon als dat het excuus is dat hier werd gegeven, dat het dan een pover/geen excuus is.
Als dat niet-inwonend familielid een broer is, dan is het weer "normaal" in het hier en nu.

En ja, je kan binnen een land ook perfect héél andere gewoontes hebben, maar ik wil hier gerust eens een poll aanmaken over hoeveel verschillende mensen buiten het gezin een huissleutel en/of toegang tot de woning hebben.
Dat gaat vaak zéér beperkt zijn, tot (schoon)ouders en broers/zussen hoor. Je kan eventueel een vriend/vriendin nog een huissleutel geven als je op vakantie gaat, maar op permanente basis? Denk dat dat zelden voorkomt.

Je kan overigens perfect onschuldig zijn en tegelijkertijd een imagoprobleem hebben dat je moet aanpakken omwille van een familielid.
Een politicus bij wiens broer of zus een stapel criminele voorwerpen/cash zou worden gevonden ter waarde van € 1M zou ik ook een persmededeling van verwachten en enige achterdocht jegens koesteren.

Mijn tante haar woning is afgebrand geweest. Een van mijn neven is autistisch, was toen nog net minderjarig en had een drugsprobleem. Mijn ouders hebben heel dat gezin tijdelijk bij hun thuis opgevangen, tot ze elders heen konden.

Ik ben er vrij zeker van dat mijn neef niet gebruikte bij mij thuis, maar als je mij zou vragen of hij ooit drugs meenam of verstopte in mijn ouderlijk huis, dan ga ik daar mijn hand ook niet voor in het vuur steken. Ook genoeg plekken in mijn ouderlijk huis waar zelden tot nooit iemand (grondig) kijkt.

Bij ons weten was hij toen niet betrokken in het criminele milieu, maar ook daar ... met 100% zekerheid kan je dat nooit zeggen.

Om maar te zeggen, ja, het klinkt allemaal als een onwaarschijnlijk verhaal. Maar de stelligheid waarmee sommigen hier weer aan het discussiëren zijn staat toch ook los van de realiteit die vaak veel complexer en veelzijdiger is dan zij vaak lijken te denken.

Waarmee ik me verder eigenlijk niet wil uitspreken over deze zaak. Het is plausibel dat die jongen en zijn ouders echt van niets wisten, en daar hoeven helemaal geen tekeningetjes van goedgelovigheid, mesthopen of slechte integratie bij. Waarmee ik niet wil zeggen dat het een waarschijnlijke uitleg is. De politie doet ook niet zomaar een huiszoeking. Maar laat ons vooral het verdere onderzoek afwachten vooraleer we mensen van achter onze computer schuldig bevinden of zoals sommigen weeral van de gelegenheid gebruik maken om hele gemeenschappen zwart te maken.

Laatst bewerkt:
Alsof dat iemand echt 20kg coke = 1 miljoen euro straatwaarde over heeft om een valletje op te zetten voor deze man.
Wie gelooft nu zoiets.
Voor veel minder geld kan je hem koud laten maken toch.

Alsof dat iemand echt 20kg coke = 1 miljoen euro straatwaarde over heeft om een valletje op te zetten voor deze man.
Wie gelooft nu zoiets.
Voor veel minder geld kan je hem koud laten maken toch.
Van vals dilemma gesproken… er zijn meer mogelijkheden dan 1 van deze 2 erg onwaarschijnlijke, hé.

Van vals dilemma gesproken… er zijn meer mogelijkheden dan 1 van deze 2 erg onwaarschijnlijke, hé.
1 van deze 2? Ik zie maar 1 mogelijkheid hoor. 1 miljoen eurokes opofferen om iemand in den bak te proberen krijgen, zoals hij zelf verklaart, valt daar niet onder. Als het nu poedersuiker was aka FC De Kampioenen Fernand Costermans, dan had ik het nog gesnapt. Wie weet heeft iemand een zak poedersuiker per ongeluk omgewisseld met een zak coke? Is dat een van de extra mogelijkheden in jouw hoofd? Of misschien is het een afleidingsmanoevre! Misschien was het zijn vriendin! Of misschien was het helemaal geen setup maar wou zijn vriendje gewoon een stockageplaats van zijn coke omdat hij dat niet thuis mocht bijhouden van zijn vrouw! Misschien heeft iemand 20kg coke gevonden langs reclamepanelen langs een voetbalveld en dat dan gewoon in zijn huis gaan zetten omdat hij links is en allochtone roots heeft! Of misschien heeft de politie die zak daar zelf gepland!

Laatst bewerkt:
1 van deze 2? Ik zie maar 1 mogelijkheid hoor. 1 miljoen eurokes opofferen om iemand in den bak te proberen krijgen, zoals hij zelf verklaart, valt daar niet onder. Als het nu poedersuiker was aka FC De Kampioenen Fernand Costermans, dan had ik het nog gesnapt. Wie weet heeft iemand een zak poedersuiker per ongeluk omgewisseld met een zak coke? Is dat een van de extra mogelijkheden in jouw hoofd? Of misschien is het een afleidingsmanoevre! Misschien was het zijn vriendin! Of misschien was het helemaal geen setup maar wou zijn vriendje gewoon een stockageplaats van zijn coke omdat hij dat niet thuis mocht bijhouden van zijn vrouw! Misschien heeft iemand 20kg coke gevonden langs reclamepanelen langs een voetbalveld en dat dan gewoon in zijn huis gaan zetten omdat hij links is en allochtone roots heeft!
Zo te lezen zie je toch meer mogelijkheden. Maar je kunt altijd een beetje teruglezen om te zien wat anderen vinden.

Wie beweert dat dan?
Wel dit was een voorbarige conclusie uit zijn verdediging gebaseerd op het feit dat de politie is binnengevallen bij hem thuis. Of was dat gewoon toeval? Bij mij thuis is nog geen politie binnen gevallen. Tis wel toevallig dat er net politie binnenvalt bij zo’n voorbeeldig gezin en ze daar dan juist 20kg vinden. Maar goed, als de flikken iemand met 20kg zien binnen gaan en daarna met niets naar buiten en gebaseerd daarop binnengaan, dan hebben ze zeker beelden van die verdachte individuen.

Terug
Bovenaan