2022 herbekeken

holy

s-l1600.jpg

Don't sleep on this one guys.

Dit is ongetwijfeld één van de beste debuut films aller tijden. 2022 gaat nog een topjaar blijken. Wederom volledig weggeblazen. Rolls in like a summerbreeze, zo subtiel. Het oppervlak is één en al warmte maar daaronder schuilt een geheel andere film. Het diepere schuilt bijna volledig in de subtext en die stapelt doorheen de film zodanig op dat je uiteindelijk een sledgehamer to the face moet incasseren. De film lijkt praktisch zonder enige moeite op non typische manier snaren te raken zoals geen ander. Lijkt being the key word. Enorm doordacht en perfect gexecuteerd. They managed to crack the cold emotionless husk that is me. Weergaloze prestaties van nieuwkomers Mescal en Corio en Charlotte Wells zet zich in één keer op de kaart als een friggin landmark.
 
De oscars deden me beseffen dat ik nooit mijn lijstje heb gepost! Komt nog goed uit want nog enkele late arrivels met Aftersun, Armageddon Time en The Fabelmans.



GVqr5Pz.png
 
Voor de geïnteresseerden: Three thousand years of longing en Everything everywhere all at once staan op Amazon Prime. Barbarian staat op Disney+.
 
Leuke lijst! Ik wil ook Armageddon Time zien, heb best wel hoge verwachtingen.
Tot Ad Astra hadden Gray en ik nog niet echt geklikt maar nu wel 2 voltreffers na elkaar! Hopkins heeft ook een paar meesterlijke scenes.
Heb je The Fabelmans al gezien?


Ook nog een shout-out naar Dual, van Riley Stearns (The Art of Self-Defense). Lijkt nogal onder de radar gevlogen te zijn? Ik heb zelf een paar dagen geleden maar ontdekt dat die bestaat. Stearns zijn stijl is niet voor ideereen maar ik vond hem hilarisch. Hoort eigenlijk ook in mijn top 20.
 
Terug
Bovenaan