17-jarig meisje in Malta verkracht, 5 Brusselse jongeren opgepakt

Ook hier hanteren we de regel over privacy van in andere zaken: als de namen genoemd worden in de drie kranten van anders, mogen ze hier ook genoemd worden. Anders niet. Het gaat om minderjarigen.

Brusselse jongeren laten het beste van zichzelf zien in Malta.

Misselijkmakend, echt. Opvallend vind ik dit: "De minderjarige die de handtas bestelde, gaf de feiten toe. Hij werd meteen veroordeeld tot één jaar cel met uitstel en een contactverbod van drie jaar." Kan je dan meteen veroordeeld worden voordat het proces heeft plaatsgevonden?

Edit Crew: uitbreiding van de post.

5 Belgische jongeren worden verdacht van verkrachting, onder wie 2 minderjarigen.
Er zijn verschillende feiten, waaronder verkrachting, het filmen, het niet verwittigen van de instanties, het vluchten en diefstal via een online bestelling op de gsm van een van de slachtoffers.

Voorlopig komt bijna al het nieuws nog van lokale media, maar ondertussen heeft ook de vader van één van de minderjarige verdachten een interview gegeven aan HLN:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Brusselse jongeren laten het beste van zichzelf zien in Malta.

Misselijkmakend, echt. Opvallend vind ik dit: "De minderjarige die de handtas bestelde, gaf de feiten toe. Hij werd meteen veroordeeld tot één jaar cel met uitstel en een contactverbod van drie jaar." Kan je dan meteen veroordeeld worden voordat het proces heeft plaatsgevonden?
Ik weet niet wat hij net heeft bekend en hoe zoiets in Malta werkt, maar ik vermoed dat voor 2000 EUR te stelen op zich een dader die zijn schuld toegeeft wel vrij snel door een rechter zou kunnen veroordeeld worden?
 
Laatst bewerkt:
Brusselse jongeren laten het beste van zichzelf zien in Malta.

Misselijkmakend, echt. Opvallend vind ik dit: "De minderjarige die de handtas bestelde, gaf de feiten toe. Hij werd meteen veroordeeld tot één jaar cel met uitstel en een contactverbod van drie jaar." Kan je dan meteen veroordeeld worden voordat het proces heeft plaatsgevonden?
1 jaar met uitstel :rofl:
Dat groepke mag toch gewoon voltallig de vergeetput in voor de komende 60 jaar. Of zou het door de gebrekkige kansen zijn, dat ze er niet aan kunnen doen.

Kom, met dat soort beesten (ik noem het zelfs geen mensen meer) kan je toch werkelijk niets aanvangen.
 
1 jaar met uitstel :rofl:
Dat groepke mag toch gewoon voltallig de vergeetput in voor de komende 60 jaar. Of zou het door de gebrekkige kansen zijn, dat ze er niet aan kunnen doen.

Kom, met dat soort beesten (ik noem het zelfs geen mensen meer) kan je toch werkelijk niets aanvangen.

Ik denk wel dat de 1 jaar met uitstel enkel gaat over de diefstal van de handtas. Het proces m.b.t. de verkrachting en marteling moet komen, neem ik aan. Anders zou die straf inderdaad belachelijk zijn.
 

Zoon verkracht zijn ex samen met wa maten maar vader zijn grootste bezorgdheid is de impact op zijn voetbalcarriere ??? Mooi voorbeeld .
 

Zoon verkracht zijn ex samen met wa maten maar vader zijn grootste bezorgdheid is de impact op zijn voetbalcarriere ??? Mooi voorbeeld .
Imo is er toch bij veel mensen een verkeerde moraal van zodra er voetbal mee gemoeid is. Precies alsof dat spel het enige is dat telt in de wereld.
 

Zoon verkracht zijn ex samen met wa maten maar vader zijn grootste bezorgdheid is de impact op zijn voetbalcarriere ??? Mooi voorbeeld .
Is wel niet correct. Hij was er volgens de uitleg in dat artikel niet echt bij betrokken, hij was in de andere ruimte gedurende die volledige 8 uur.

Schuldig verzuim zou je dan eerder zeggen. Was hetgeen ik gisteren gelezen had, ik kan echter nu de versie niet meer volledig lezen om het exacte stukje eruit te halen.
Ik kan mij inbeelden dat het niet evident is voor een jongere om de politie te bellen en zijn maten aan te geven... daar moet je al enorm sterk voor in uw schoenen staan...

Al valt het wel op dat hij de enige was die vrijgelaten is en al thuis is. De 4 anderen zitten nog in Malta.
 
En dan vragen ze zich af waarom zelfs bij erge daden en redelijk zekere schuld verdachten anoniem in de krant komen. Twee berichten erover, twee foute voorstellingen en beschuldigingen.
 
  • Leuk
Waarderingen: ugar
En dan vragen ze zich af waarom zelfs bij erge daden en redelijk zekere schuld verdachten anoniem in de krant komen. Twee berichten erover, twee foute voorstellingen en beschuldigingen.
Waar zitten deze dan? Gezien de meerderheid van de artikels achter paywall zitten?
 

Zoon verkracht zijn ex samen met wa maten maar vader zijn grootste bezorgdheid is de impact op zijn voetbalcarriere ??? Mooi voorbeeld .

Er staat toch nergens dat hij de "ex" is waarvan sprake in het hele verhaal?
 
Waar zitten deze dan? Gezien de meerderheid van de artikels achter paywall zitten?
Twee foute beschuldigingen en voorstellingen hier, hè. @Carrion die zegt dat iemand er met 1 jaar voorwaardelijk vanaf komt, wat niet klopt. De rechtszaak naar de verkrachting zal ietsjes langer duren dan 24u. En @LOBO0901 die zegt dat "zoon verkracht zijn ex", dit zou niet de verkrachter zelf zijn. Niet ontzettend veel beter, maar toch wel duidelijk een verschil.
 
Twee foute beschuldigingen en voorstellingen hier, hè. @Carrion die zegt dat iemand er met 1 jaar voorwaardelijk vanaf komt, wat niet klopt. De rechtszaak naar de verkrachting zal ietsjes langer duren dan 24u. En @LOBO0901 die zegt dat "zoon verkracht zijn ex", dit zou niet de verkrachter zelf zijn. Niet ontzettend veel beter, maar toch wel duidelijk een verschil.
Ik weet dat die 1 jaar niet rechtstreeks met de verkrachting te maken heeft. Maar ja, als je de gsm/kaart gebruikt van iemand waarvan je weet dat ze ondertussen verkracht wordt, dan is uw moreel besef volledig weg en verdien je in mijn ogen meer dan 1 jaar voorwaardelijk. En natuurlijk het mishandelen van die jongen.

Dat de papa dan nog een beetje gaat janken over de voetbalcarrière is al helemaal te gek voor woorden. Toont enkel dat het moreel kompas van heel dat gezin de verkeerde richting uitwijst.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind dat het gewoon verkeerd is om direct van die voetbalcarriere te gaan neuten in de gazet zelfs als die zoon er geen aandeel in heeft. Enig respect voor het slachtoffer mag toch wel
 
Ik vind dat het gewoon verkeerd is om direct van die voetbalcarriere te gaan neuten in de gazet zelfs als die zoon er geen aandeel in heeft. Enig respect voor het slachtoffer mag toch wel

Hij heeft wel een aandeel.

De standaard zei:
Voor de rechtbank pleitten de ex en drie andere verdachten, 20, 18 en 17 jaar oud, onschuldig. De vijfde, 17-jarige verdachte, gaf toe dat hij de 16-jarige jongen had mishandeld, en kreeg een gevangenisstraf van één jaar, met uitstel. Het proces tegen de andere vier gaat donderdag voort.

Aangezien hij de enige 17-jarige is die mocht beschikken is hij volgens mij degene die hier schuldig pleitte voor mishandeling.
De quote uit het hln artikel "hij had zijn koptelefoon op in een andere kamer en wist van niets"... jah........ klinkt niet echt als een waarheidsgetrouwe vertelling van de gebeurtenissen.
 
Ik denk wel dat elke generatie op een gegeven moment zegt... 'de jeugd is omzeep' maar dit is toch ook weer een aardig stapje omhoog op de ladder van het verdwijnend moreel kompas bij de jeugd. holey fuck wat een ziek verhaal.
 
Hij heeft wel een aandeel.



Aangezien hij de enige 17-jarige is die mocht beschikken is hij volgens mij degene die hier schuldig pleitte voor mishandeling.
De quote uit het hln artikel "hij had zijn koptelefoon op in een andere kamer en wist van niets"... jah........ klinkt niet echt als een waarheidsgetrouwe vertelling van de gebeurtenissen.
Goch, ik weet er te weinig van om een oordeel te vellen en geef hem nog het voordeel van de twijfel. Maar zijn vader mag gerust wat verstandiger zijn en eens nadenken over wat het slachtoffer meemaakt ipv direct aan zijn zoon zijn "carriere" te denken.
 
Ik zou hopen dat er van die beloftevolle voetbalcarrière weinig overblijft of dat die toch stevig vertraging oploopt, maar laten we wel wezen: dat zal niet gebeuren want zelfs voor de subtopvoetballers geldt weinig moraal, zolang je maar goed tegen een balletje kan trappen wordt veel vergeven en snel, er is immers veel geld mee gemoeid, gesponsord door de belastingbetaler ook nog eens (en in de lagere divisies is het gewoon nog steeds zwart geld).

Recent voorbeeld: de hoogvlieger van Heverlee, Sofian Kiyine, die bijna meerdere kinderen had vermoord na zijn dronken duikvlucht doorheen de muur van sporthal - iets waarbij die kinderen vooral véél geluk hebben gehad - die is intussen ook weer aan het sjotten, maar hey, hij doet wat vrijwilligerswerk en beseft intussen dat hij als gelovige toch niet mocht drinken (ik zal als agnost iets verkeerd doen, ik drink immers wél met mate, maar ben nog nooit dronken achter het stuur gekropen).

Cuddoos voor de Maltese pers die deze Brusselse jongeren overigens zonder schaamte bij naam en voornaam noemt wanneer er weinig tot geen twijfel lijkt te bestaan over wie er bij betrokken is, want deze monstertjes hebben hun daad nog eens gefilmd vooraleer ze naar de luchthaven vluchtten. Hopelijk krijgen ze daar wél een echte straf, ik lees dat ze alvast 7 jaar riskeren... in Brussel zouden ze er wellicht een pak lichter mee wegkomen, maar feitelijk zou ik zo'n gasten liefst toch gewoonweg zéér lang opsluiten.

Dat die vader van de 17-jarige nog een interview durft geven aan HLN, kan je in één woord samenvatten: schaam·te·loos.
Op die leeftijd kies je je vrienden, en verdien je gevolgen voor slechte keuzes, de "jonge" leeftijd van 17 vind ik geen verzachtende omstandigheid meer voor betrokkenheid bij marteling en verkrachting.
 
Laatst bewerkt:
Hij heeft wel een aandeel.



Aangezien hij de enige 17-jarige is die mocht beschikken is hij volgens mij degene die hier schuldig pleitte voor mishandeling.
De quote uit het hln artikel "hij had zijn koptelefoon op in een andere kamer en wist van niets"... jah........ klinkt niet echt als een waarheidsgetrouwe vertelling van de gebeurtenissen.
dus je hebt 5 jongeren: ex (1), 20j (2), 18j (3), 17j (4) en 17j (5). Dus je hebt wel degelijk 2 17-jarigen ;-).
 
Recent voorbeeld: de hoogvlieger van Heverlee, Sofian Kiyine, die bijna meerdere kinderen had vermoord na zijn dronken duikvlucht doorheen de muur van sporthal - iets waarbij die kinderen vooral véél geluk hebben gehad - die is intussen ook weer aan het sjotten, maar hey, hij doet wat vrijwilligerswerk en beseft intussen dat hij als gelovige toch niet mocht drinken (ik zal als agnost iets verkeerd doen, ik drink immers wél met mate, maar ben nog nooit dronken achter het stuur gekropen).
Die mag wat mij betreft enorm zwaar gestraft worden (ik word echt gek van mensen die denken dat de verkeersregels niet voor hen gelden) maar daar moet wel bij gezegd worden dat hij nog geen straf heeft gekregen van de rechtbank, dus het is niet zo dat hij er ongestraft uit komt. Enfin, of die rechtbank hem voldoende gaat straffen is nog maar zeer de vraag (en ik heb er weinig vertrouwen in) maar kom.

Wat dat van dat geloof er bij komt doen begrijp ik niet goed, maar kom.
 
Ik zou hopen dat er van die beloftevolle voetbalcarrière weinig overblijft of dat die toch stevig vertraging oploopt, maar laten we wel wezen: dat zal niet gebeuren want zelfs voor de subtopvoetballers geldt weinig moraal, zolang je maar goed tegen een balletje kan trappen wordt veel vergeven en snel, er is immers veel geld mee gemoeid, gesponsord door de belastingbetaler ook nog eens (en in de lagere divisies is het gewoon nog steeds zwart geld).

Recent voorbeeld: de hoogvlieger van Heverlee, Sofian Kiyine, die bijna meerdere kinderen had vermoord na zijn dronken duikvlucht doorheen de muur van sporthal - iets waarbij die kinderen vooral véél geluk hebben gehad - die is intussen ook weer aan het sjotten, maar hey, hij doet wat vrijwilligerswerk en beseft intussen dat hij als gelovige toch niet mocht drinken (ik zal als agnost iets verkeerd doen, ik drink immers wél met mate, maar ben nog nooit dronken achter het stuur gekropen).

Cuddoos voor de Maltese pers die deze Brusselse jongeren overigens zonder schaamte bij naam en voornaam noemt wanneer er weinig tot geen twijfel lijkt te bestaan over wie er bij betrokken is, want deze monstertjes hebben hun daad nog eens gefilmd vooraleer ze naar de luchthaven vluchten. Hopelijk krijgen ze daar wél een echte straf, ik lees dat ze alvast 7 jaar riskeren... in Brussel zouden ze er wellicht een pak lichter mee wegkomen, maar feitelijk zou ik zo'n gasten liefst toch gewoonweg zéér lang opsluiten.

Dat die vader van de 17-jarige nog een interview durft geven aan HLN, kan je in één woord samenvatten: schaam·te·loos.
Op die leeftijd kies je je vrienden, en verdien je gevolgen voor slechte keuzes, de "jonge" leeftijd van 17 vind ik geen verzachtende omstandigheid meer voor betrokkenheid bij marteling en verkrachting.
En foute voorstelling nummer drie.
Kiyine gaat niet vrijuit, zijn zaak moet nog voorkomen, in oktober. Tot dan hebben zowel hij als zijn club al extra stappen ondernomen die jij of ik niet zouden moeten doen: zelf een alcoholslot geïnstalleerd, vrijwilligerswerk gaan doen, lessen gevolgd en zijn club heeft gezegd dat dronken rijden niet meer kan voorvallen. Bovenop de straffen die in oktober zullen volgen.
 
Terug
Bovenaan