BeyondGaming News

Review: Gelly Break Deluxe
Ik vind coöperatieve spellen bijzonder leuk, maar moet hierbij wel een kanttekening maken. Als er geen online co-op functie aanwezig is, ben ik gebonden aan mijn vriendin. Haar vaardigheden liggen voor de volle honderd procent bij games voor tablet, waaronder Homescapes en Gardenscapes. Hoewel ze al meermaals (gedwongen) een controller in de hand heeft gehad, bakt ze er (net als in de keuken) niet veel van. Maar liefde overwint alles, dus ook het gezaag tijdens het spelen van coöperatieve spellen zoals Gelly Break Deluxe. Oké, ik ben in de inleiding niet bijzonder lief geweest voor mijn vriendin. Er steekt nochtans een grote waarheid in, want een consoleheldin zal ze helaas nooit worden. Ze doet wel altijd haar best, maar naar mijns...
Battlefield 2042 vier weken uitgesteld
Gisteravond heeft Electronic Arts aangekondigd dat de releasedatum van Battlefield 2042 is gewijzigd. De makers hebben namelijk besloten om de release van het spel met vier weken uit te stellen. Hieronder kan je het bericht lezen dat met de Battlefield-community is gedeeld door DICE Studio GM Oskar Gabrielson met betrekking tot de nieuwe datum: Battlefield 2042 zal nu wereldwijd op 19 november 2021 worden uitgebracht voor Xbox One, Xbox Series X|S, PlayStation 4, PlayStation 5 en PC via Origin, Steam en de Epic Games Store.
Review: WRC 10
Wie onlangs mijn review heeft gelezen van RiMS Racing, weet dat ik fan ben van racegames. Hoewel ik in het verleden eerder arcade-racers speelde, ben ik met RiMS Racing toch nieuwsgieriger geworden naar de realistische race-simulators. Eentje dat in dat geval niet aan het rijtje mag ontbreken, is een game uit de WRC-franchise. We zitten ondertussen aan WRC 10! Ik onderwierp het spel aan een test en vertel jullie in onderstaande review over mijn ervaring op de PlayStation 5! WRC 10 is het officiële spel van de World Rally Championship 2021. Ondanks dat de WRC dit jaar zijn 49ste editie telt, besliste Nacon toch om in deze uitgave reeds het 50-jarige bestaan te vieren. Dit doen ze door verschillende ‘Anniversary edition’-wagens en...
Review: Deathloop
Je wordt wakker op het strand met rondom allerlei lege flessen drank. Je herinnert je niks, zelfs je eigen naam niet. Je voelt je kut door een kleine doch pijnlijke hoofdpijn. Het klinkt al snel als een van mijn wekelijkse katers op zaterdag. Maar wacht! Je vindt al snel een machinegeweer met munitie en krijgt allerlei zwevende teksten voorgeschoteld. Zou je stiekem de avond voordien iets genomen hebben en daardoor nog aan het trippen zijn? Wat verderop vind je een radio waarmee je in contact komt met Julianna. Zij leidt je naar een reusachtige villa gebouwd op een klif. De zwevende teksten vertellen je om haar niet te vertrouwen maar de simpele ziel die je bent doet toch wat van je gevraagd wordt. Ze klinkt wel leuk, dus misschien ziet...
Deltarune: Chapter 2 vanaf 17 september verkrijgbaar
In de vroege ochtend voor ons (lees: kort na middernacht) besloten enkele individuen van de online winkel Fangamer, samen met de nogal teruggetrokken ontwikkelaar Toby Fox, de zesde verjaardag van Undertale te vieren door... opnieuw het eerste hoofstuk van Deltarune te spelen, quasi de opvolger van het eerder vermelde spel. Beide partijen gingen hier naar eigen zeggen "voor de één of andere reden" mee akkoord en prompt nodigden ze iedereen uit op YouTube, een uitzending die ze duidelijk alleen voor hun eigen plezier organiseerden. Zeker met een gedetailleerde achtergrond set die ze zelf maakten. Tot iedereens absolute verbazing had dit bondgenootschap dus extra plannen in petto, want Chapter 2 valt in minder dan 48 uur te downloaden...
Pulse 3D Wireless Headset voor PlayStation 5 krijgt nieuw kleurtje
Op zich geen bijzonder groot nieuws, maar toch fijn om te brengen. Enkele maanden geleden, in juni om preciezer te zijn, verscheen de DualSense controller in twee nieuwe kleuren en kan je dus kiezen voor de standaard witte controller, maar ook Cosmic Red of Midnight Black. Ook de Pulse 3D Wireless Headset krijgt er vanaf volgende maand een nieuwe kleur bij: Midnight Black. Ideaal om te combineren met je zwarte controller dus. Dit nieuws werd bekendgemaakt via de PlayStation Blog. Daar wordt nog eens onderstreept dat alle PlayStation 5-ondersteunde headsets 3D-audio kunnen afspelen, maar dat deze Pulse 3D headset daar speciaal is voor ontworpen met Tempest 3D AudioTech. Daarnaast voegt de nieuwe PlayStation 5-update, die sinds vandaag...
Release van Pokémon: The Album staat gepland op 15 oktober
Pokémon blijft razend populair en dit jaar viert de franchise zelfs z'n vijfentwintigste verjaardag! Dat moet gevierd worden en hoe kan dat ook anders dan met een streepje muziek. Om die reden verschijnt op 15 oktober Pokémon 25: The Album als onderdeel van een groots, één jaar durend muziekspektakel van The Pokémon Company International in samenwerking met Universal Music Group. Onderaan staat de tracklist van het verzamelalbum, die gisteren bekendgemaakt werd bij de start van de pre-order. Bestel Pokémon 25: The Album hier vooruit. De viering van het 25-jarig jubileum werd afgetrapt met Post Malones verrassingscover 'Only Wanna Be with You – Pokémon 25 Version', de enorme hit van Hootie & the Blowfish uit de jaren 90, die hij zong...
Nintendo Switch ondersteunt nu eindelijk audioapparaten via bluetooth
De Nintendo Switch is al sinds maart 2017 beschikbaar, maar ondersteuning voor audioapparaten via bluetooth was er niet. Daar komt vandaag verandering in, want middels update 13.0.0 is het mogelijk om audioapparaten via bluetooth te koppelen aan de Nintendo Switch. Onder audioapparaten verstaan we dus onder andere hoofdtelefoons. Nintendo waarschuwt de gebruikers wel voor eventuele vertraging van de audio, dus het werkt (nog) niet optimaal. Andere apparaten, waaronder microfoons, worden via bluetooth niet ondersteund. De volledige patch notes van update 13.0.0 vind je op de officiële website van Nintendo.
M.2 SSD in je PlayStation 5 steken? Zo moet het
Sinds vandaag is er voor PlayStation 5 een nieuwe software-update beschikbaar en zoals je gisteren al kon lezen, worden er een aantal nieuwigheden toegevoegd. Een van de nieuwe elementen is de mogelijkheid om een SSD in het M.2-slot te installeren. Hierop kan je dan ook PlayStation 5-games opslaan én spelen. Helaas is het geen plug and play zoals bij Xbox, maar PlayStation heeft een erg duidelijke video gemaakt waarin alle stappen aan bod komen. Uiteindelijk houdt het ook twee keer niets in. Succes!
Sherlock Holmes: Chapter One loopt vertraging op voor PS4 en Xbox One
Slecht nieuws voor consolespelers die nog geen PlayStation 5 of Xbox Series X|S in huis hebben gehaald. Ontwikkelaar Frogwares heeft namelijk laten weten dat Sherlock Holmes: Chapter One met enkele weken vertraging zal verschijnen voor PlayStation 4 en Xbox One. Uitvoerige testen brachten aan het licht dat de game nog niet klaar is om in een respectabele staat op de markt te brengen. De releasedatum staat vooralsnog gepland voor de herfst. Morgen zou er echter een trailer verschijnen om de concrete releasedatum te onthullen. De game zal dus eerst beschikbaar zijn op PlayStation 5, Xbox Series X|S en pc. In Sherlock Holmes: Chapter One keert de alom bekende detective terug naar de plaats waar het voor hem allemaal begon: het eiland...
Ook Assassins's Creed Valhalla krijgt educatieve tool
Discovery Tour: Viking Age is een nieuwe educatieve modus in videogame Assassin’s Creed Valhalla, waarmee spelers vanaf 19 oktober de geschiedenis en cultuur van de Vikingtijd verkennen en er interactie mee hebben. De Discovery Tour is gratis voor alle bezitters van Assassin’s Creed Valhalla en is ook los verkrijgbaar voor PC. Tevens is deze Discovery Tour voor de allereerste keer ook los verkrijgbaar voor PlayStation 5, Xbox Series X | S, PlayStation 4, Xbox One, Stadia en Luna in begin 2022. Na Discovery Tour: Ancient Egypt en Discovery Tour: Ancient Greece, kunnen spelers in deze nieuwe educatieve modus voor Assassin’s Creed Valhalla het Vikingtijdperk ontdekken en zo meer te weten komen over de geschiedenis en tradities van die...
Destiny 2’s eerste Exotic Stasis Trace Rifle is nu beschikbaar
De eerste Exotic Stasis Trace Rifle genaamd Ager’s Scepter is nu te verdienen in Destiny 2: Season of the Lost. Om het wapen te bemachtigen moeten spelers een speciale Exotic Quest voltooien in de Dreaming City. Wanneer spelers een vijand uitschakelen met de Ager’s Scepter, dan creëert dat een krachtig effectgebied dat vijanden in de buurt vertraagt. Met de Catalyst wordt de straal van het wapen versterkt om doelen te vertragen en te bevriezen. Guardians die de Ager’s Scepter Exotic Trace Rifle questlijn voltooien en de bijbehorende Triumph verdienen, ontgrendelen de mogelijkheid om een Ager’s Scepter Beanie te kopen via de Bungie Rewards. De muts is exclusief te pre-orderen in de Bungie Store. Daarnaast staan er nog meer dan genoeg...
Darkest Dungeon II: Early Access vanaf 26 oktober
Een opvolger voor het immens populaire Darkest Dungeon ging uiteindelijk gebeuren na het overweldigende succes ervan, iets wat in februari 2019 werd geconfirmeerd door Red Hook Studios. Daarna was het lang afwachten vooraleer men een precieze datum voor de Early Access-lancering bevestigde - een langdurige testfase die het originele spel eveneens ervaarde - want sinds kort kwam hier verandering in! De developers kondigden aan dat spelers vanaf 26 oktober 2021 de vroege uitgave van de sequel exclusief via de Epic Game Store mogen kopen, met voorlopig geen zicht wanneer men de game zal vervolledigen. Tevens wordt Darkest Dungeon II wellicht pas beschikbaar op andere platformen eens het een v1.0-patch uitbrengt, maar daar is het uiteraard...
Rita Repulsa en co. in Season 4 voor Power Rangers fighting game
Ah, ze is na 10.000 jaar eindelijk vrij! De hoofdschurk uit Mighty Morphin' Power Rangers, niemand minder dan Rita Repulsa, vergezelt binnenkort haar handlanger Goldar in Power Rangers: Battle for the Grid. In het begin was dit vechtspel kleinschalig qua het aantal speelbare personages of aanwezige features, maar sinds diens oorspronkelijke launch in 2019 groeide het uit tot een volwaardig totaalpakket. Rollback netcode, cross-platform saves, cross-platform multiplayer, multiplayer lobbies die meerdere matches tegelijkertijd toelaten, enzovoort! Velen vernamen dat ontwikkelaar nWay er mee ging ophouden na de voltooiing van onder andere veertien extra karakters en drie seizoenen, maar nu bevestigden ze dat de Season 4 Pass vanaf 21...
Ren & Stimpy komen naar Nickelodeon All-Star Brawl
Ren en Stimpy, het degoutante komische duo uit het begin van de jaren '90, zijn de nieuwste inclusies voor Nickelodeon All-Star Brawl! Niet de eerste keer dat deze zogenaamde rivaal voor Nintendo's Super Smash Brothers een team van zowel een kat als een hond toevoegde - zie de onthulling van CatDog circa twee weken geleden - maar het maakt niet uit! Publisher GameMill Entertainment voorzag een bijbehorende trailer voor deze aankondiging, en geïnteresseerden kunnen terecht bij deze sociale media pagina of dit artikel op de PlayStation Blog voor meer concrete details over hun move set. Verwachte referenties naar "Happy! Happy! Joy! Joy!" evenals gekapt stamhout zijn natuurlijk present, maar kan jij als lezer nog meer van zulke...
De grootste spellenbeurs van Nederland is terug van weggeweest
De bordspelliefhebber die zijn hobby ietwat serieus neemt, kent sowieso Spiel in Essen, die eerder al groen licht kreeg om opnieuw te worden georganiseerd. Ook Nederland kan terug uitkijken naar een fysieke spellenbeurs, want na een onderbreking van 2 jaar komt Spellenspektakel terug naar Utrecht en dit op 6 en 7 november 2021. De organisators zien de terugkeer naar een fysieke spellenbeurs een pak groter in: er zal op de Jaarbeurs maar liefst twee keer zoveel speelruimte zijn om de verschillende nieuwe bordspellen uit te proberen en aan te kopen. Daarnaast zullen er ook diverse tornooien worden georganiseerd, waaronder het Europees Kampioenschap Escape Room The Game. Er is ook aan de jonge ouders gedacht, want terwijl zij zelf hun...
Early Access Feature: Train Life: A Railway Simulator
RailCowGirl, dat is het YouTube-kanaal dat ik gedurende een tijd regelmatig bekeek. Het is een kanaal van een treinmachinist die haar ritten door het prachtige landschap van Noorwegen streamt. Het was ongeveer de periode dat ik zelf niet wist welke richting mijn leven moest uitgaan en op dat moment leek treinmachinist me wel wat. Tot ik de eigenschappen las waarover je moest beschikken. Een logische maar belangrijke vaardigheid is dat je in staat moet zijn om je gedurende lange tijd te concentreren. Aangezien mijn gedachten soms al mijlenver weg zijn terwijl ik de straat nog niet uit ben, heb ik die plannen maar opgeborgen. Dat dit een juist besluit was, is ook getoetst door de Early Access-versie van Train Life: A Railway Simulator...
Terug
Bovenaan