BeyondGaming News

Rise of the Ronin komt vanaf maart naar pc
Januari is nog niet eens voorbij en Team Ninja heeft al een aantal noemenswaardige aankondigingen achter de rug. Ninja Gaiden 4 is na dertien jaar wachten daadwerkelijk op komst, men gooide op abrupte wijze een remaster (Ninja Gaiden II Black) op de markt en vandaag confirmeerde men ook een port van een game die vorig jaar al op de PlayStation 5 uitkwam. Het betreft hier Rise of the Ronin (klik hier voor de recensie van BeyondGaming) welke vanaf 11 maart 2025 officieel een weg zal banen naar pc en waarop men een prijskaart van € 49,99 zal plakken. Bestel je het spel nog vóór die datum op voorhand, dan krijg je toegang tot verscheidene in-game bonussen, waarover je meer kunt lezen op de relevante Steam-pagina. Zoals gewoonlijk vierde...
Review: Zoo Vadis
Het politieke toneel lijkt de laatste jaren op een, euh, toneel. Tegenwoordig weten ze allemaal niet meer wat ze willen en draaien ze met de wind. Als je denkt dat je zelf beter kan onderhandelen, dan is een van de nieuwste releases van uitgever White Goblin Games ongetwijfeld iets voor jou. Zij brachten begin deze week Zoo Vadis uit en dit spel draait voornamelijk om onderhandelen. Weet jij het onderste uit de kan te halen zonder veel water bij de wijn te doen, dan is de kans groot dat je met de overwinning naar huis gaat. In Zoo Vadis, een heruitgave van het in 1992 uitgegeven Quo Vadis? en reeds in 2023 uitgegeven door Bitewing Games, speelt iedereen als een soort dier, gaande van tijgers tot hyena's en van neushoorns tot...
Review: 13 Bevers
Druilerige, koude dagen … geen ideale tijd om met jonge, hyperactieve kinderen binnen te moeten zitten. Gelukkig zijn er tal van mogelijkheden om ze ook binnen voldoende te entertainen. En hoe beter dan met een fijn familiespel! Een van de sterkhouders in deze categorie is ongetwijfeld Megableu. Deze producent van familievriendelijke en educatieve kinderspellen bezorgde ons een reviewexemplaar van hun nieuwste telg: 13 Bevers. Benieuwd of we onze kroost hiermee tevreden konden stellen? Ontdek het in onderstaande review! Een mysterieus, berucht beverparadijs, bewaakt door de legendarische 13 Bevers. Ik zou er haast zelf naartoe willen! Het is in het gelijknamige ’13 Bevers’ ook meteen het ultieme doel van jouw bever. Eeuwenlang proberen...
Nieuwe trailer en demo beschikbaar voor The Legend of Heroes: Trails Through Daybreak II
NIS America heeft aangekondigd dat er een demo voor The Legend of Heroes: Trails Through Daybreak II beschikbaar is op PlayStation 4 en PlayStation 5, in aanloop naar de release op 14 februari. Spelers kunnen nu het begin van het spannende tweede deel in de veelgeprezen Trails Through Daybreak-saga spelen, waarbij alle opslaggegevens worden meegenomen naar de hoofdgame. De demo laat je zowel het eerste hoofdstuk van het spel spelen als twee verdiepingen van de multi-floor dungeon Märchen Garten met twee verschillende, vooraf geselecteerde teams. Opgeslagen gegevens voor deze modus worden niet meegenomen naar het hoofdspel. De Märchen Garten is een optioneel gebied dat buiten de spelwereld ligt. Uitrusting, levelwinst en andere bonussen...
Verslag: 't Hof van Commerce @ Depart
't Hof van Commerce is nie de beste, ‘t Hof van Commerce es alleine. Er valt iets te zeggen voor dat stukje proza uit “Kom Mor Ip”. Weinig bands hebben zo hard hun stempel gedrukt op de vaderlandse hiphop als het Izegemse collectief van Serge Buyse en Flip Kowlier. Daar waar vergelijkbare acts als de Sint Andries MC’s en ABN al geruime tijd naar de eeuwige jachtvelden zijn verkast, blijven de West-Vlamingen als laatste der Mohikanen fier overeind. Dat ‘t Hof na al die jaren nog steeds de relevantie en snedigheid heeft die eind jaren negentig van debuutplaat En in Izzegem uitging, is geen evidentie. Toch is dat precies het gevoel dat je anno 2025 krijgt wanneer je hun recentste langspeler LP6 beluistert. De nieuwe langspeler laat dan...
Review: Koehandel Festival
Ik moet eerlijk toegeven, ik was maar matig enthousiast toen ik Koehandel Festival opgestuurd kreeg van Ravensburger. Van de naam alleen al kreeg ik de koudste rillingen: een festival van koehandel ... brrr... Niet dat ik vegetarisch ofzo ingesteld ben van aard, maar mijn verwachtingen om een gebalanceerd goed spel voorgelegd te krijgen, kregen wel meteen een fikse dreun. De boxart en kaarten kregen, in vergelijking met het origineel, wel een geslaagde oppoetsbeurt, wat het spel toch wat aantrekkelijker maakte. Goed, tijd om de vooroordelen aan de kant te schuiven en de opvolger van de klassieke Koehandel een eerlijke kans te geven. Het kaartspelletje Koehandel Festival is dus de opvolger van het straatoude Koehandel uit 1985. Zij die...
Review: Tales of Graces f Remastered
Fans van JRPG’s kennen ongetwijfeld de Tales-serie. Deze uitgebreide franchise van Bandai Namco bevat toppers zoals Tales of Vesperia, Tales of Zestiria, Tales of Berseria of het nieuwste Tales of Arise, maar bij velen zal ook de naam Tales of Graces een belletje doen rinkelen. Ik zal al meteen kleur bekennen en met het schaamrood op de wangen toegeven dat ik nooit eerder een Tales-game speelde. Met deze Tales of Graces f Remastered is er uiteraard geen beter moment om daar verandering in te brengen. Hoewel ik daardoor vermoedelijk niet de best geplaatste redacteur ben om deze titel te reviewen, hoop ik toch dat jullie benieuwd zijn naar mijn ontdekking van, en tevens frisse blik op, deze klassieker. Ik kan jullie nu alvast al...
South of Midnight lanceert vanaf begin april
Compulsion Games (oftewel het bedrijf achter Contrast en We Happy Few) staat op het punt om hun volgende game uit te brengen, met opnieuw een esthetiek die meteen de aandacht trekt! South of Midnight is een third-person action adventure waarvan je diens voornaamste bron van inspiratie terug kunt traceren bij de zuidelijke streken van de Verenigde Staten. Spelers mogen zich verheugen op een "duister en modern volksverhaal" in de "gotische wereld" van Prospero, en de mythologie ervan zal je in deze game ervaren als protagonist Hazel, een Weaver met magische krachten. Als Weaver moet je doorgronden waarom gevaarlijke monsters (met macabere gedaantes) in Prospero tevoorschijn kwamen, maar Hazel is tegelijkertijd ook op zoek naar haar...
DOOM: The Dark Ages opent het vuur vanaf 15 mei!
Bethesda Softworks en ontwikkelingsbedrijf id Software onthulden niet zo lang geleden DOOM: The Dark Ages, het nieuwste deel van hun bloedstollende FPS-franchise! Sindsdien repte men geen woord over de veelbelovende prequel, maar daar kwam gisterenavond verandering in, dankzij de meest recente Developer_Direct van Xbox Game Studios. In deze aflevering gaf men voldoende uitleg over hoe de actievolle gameplay in elkaar zal zitten, met de veelzijdige Shield Saw als één van de relevante hoogtepunten. Een voorwerp dat de DOOM Slayer zowel op offensieve als defensieve wijze tegen de demonen van hel kan benutten, maar de zwijgzame held kan ook massa's verwoesting zaaien door middel van z'n even pissige draak, allerlei geweren – inclusief de...
Clair Obscur: Expedition 33 verschijnt op 24 april
Vandaag hebben Sandfall Interactive en Kepler Interactive als onderdeel van de Developer Direct-presentatie van Xbox gloednieuwe details onthuld over hun langverwachte turn-based RPG Clair Obscur: Expedition 33. Tijdens de presentatie van vandaag werd er dieper in gegaan op het verhaal het verhaal, de gameplay en de personages waar fans zich op kunnen verheugen als de game op 24 april 2025 wordt gelanceerd op PlayStation 5, Xbox Series X|S (day one beschikbaar met Xbox Game Pass) en pc via Steam. Daarnaast zijn digitale pre-orders voor Clair Obscur: Expedition 33 vanaf vandaag verkrijgbaar. Tijdens de presentatie van vandaag deelde Sandfall Interactive details over de oorsprong van de ontwikkeling van Expedition 33, plus verschillende...
Dragonkin: The Banished onthult skillsysteem
Eko Software en NACON hebben een nieuwe video uitgebracht van Dragonkin: The Banished, waarin wordt getoond hoe het skill-systeem van deze Hack'N'Slasher werkt. Dit nieuwe systeem, genaamd de Ancestral Grid, laat spelers zo effectief mogelijke builds maken om daarmee te strijden tegen hordes vijanden in een door drakenbloed besmette wereld. Dragonkin: The Banished is vanaf 6 maart 2025 in vroegtijdige toegang beschikbaar op Steam en verschijnt bij de release ook voor consoles. Het skill-systeem van Dragonkin: The Banished is gebaseerd op het Ancestral Grid, een interface die met de personages mee evolueert. Elke klasse heeft zijn eigen grid, dat wordt uitgebreid als spelers in level stijgen. In dit rooster kunnen spelers Fragments...
Ninja Gaiden II Black nu beschikbaar voor PS5, Xbox Series en pc!
Wie had verwacht dat verscheidene ontwikkelaars dit jaar Ninja Gaiden-fans in de watten zouden leggen? The Game Kitchen (Blasphemous) bereidt op het moment van schrijven Ninja Gaiden: Ragebound voor, Ninja Gaiden 4 is sinds kort officieel in aantocht én Koei Tecmo bedacht in het geheim zelfs een figuurlijke kers op de taart. Ze hielden namelijk een 'shadow drop' achter de hand totdat Xbox Game Studios de nieuwste Developer_Direct uitzond, want gedurende die aflevering kondigden ze plotseling het bestaan (en de onmiddellijke launch) van Ninja Gaiden II Black aan! Dit is concreet gesproken een multiplatform remaster van Ninja Gaiden Sigma 2 die je voor € 49,99 op de kop kunt tikken en enigszins werd gemoderniseerd voor hedendaagse...
PlatinumGames en Team Ninja werken aan Ninja Gaiden 4!
2012; zo lang was het al geleden sinds actie-fanaten een geheel nieuw gemaakte Ninja Gaiden mochten verslinden. Team Ninja hielden zich in de jaren daarna vooral bezig met (onder meer) Nioh, Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin en Rise of the Ronin, maar velen stelden niettemin de vraag of één van hun meest herkenbare reeksen ooit zou terugkeren. Recent confirmeerden Dotemu en de makers van Blasphemous ten minste dat ze de toestemming kregen om het tweedimensionale Ninja Gaiden: Ragebound tot stand te brengen, maar het zag ernaar uit alsof liefhebbers van de 3D-titels op hun honger moesten blijven zitten. Xbox Game Studios verraste die specifieke doelgroep gisteren echter tijdens de nieuwste Developer_Direct; niet alleen omdat men...
Preview: Assassin's Creed Shadows
Er is al heel wat gezegd en geschreven over Assassin's Creed Shadows en helaas was dat niet altijd positief. Zo klagen veel mensen dat een zwarte samoerai niets te zoeken heeft in Japan ten tijde van de zestiende eeuw. Een uitstel hier en daar en enkele grote geesten vermoedden zelfs dat die zwarte man, Yasuke in de game, zelfs uit het verhaal geschreven zou worden. Je kunt het eigenlijk zo gek niet bedenken, maar ik kan vertellen dat daar hoegenaamd niets van aan is. De bron? Ikzelf, want dankzij Ubisoft kon ik meer dan drie uur aan de slag met wat Assassin's Creed Shadows te bieden heeft. Mijn Assassin's Creed-ervaring is niet zo ontzettend groot. De eerste telgen heb ik gespeeld, Black Flag ook nog, maar het is al ergens van de...
Review: Iris
Geroep, gevloek en getier: Iris opent met een krachtige scène waarin een gezin – vader, moeder en dochter – uit elkaar lijkt te vallen. Het zijn momenten die we allemaal herkennen, dat wrange gevoel van spanning binnen de familie. Maar, voor Iris is dit geen eenmalig incident; haar leven is een aaneenschakeling van conflicten. Meteen wordt de toon van de film gezet. Met Iris schetst Brandon Gotto een indringend portret van een jonge vrouw op zoek naar liefde en acceptatie. Brandon Gotto heeft in minder dan tien jaar een indrukwekkend traject afgelegd. Met eerdere titels als Gravidam en Pandaemonium bouwde hij een sterke reputatie op in het horrorthriller-genre. Zijn unieke stijl en gevoel voor spanning gaven hem een duidelijke plek...
Nieuwe gameplaytrailer voor Ambulance Life: A Paramedic Simulator
NACON en ontwikkelaar Aesir Interactive hebben naar aanleiding van de nakende release op zes februari een nieuwe gameplaytrailer online gezet voor Ambulance Life: A Paramedic Simulator. Deze nieuwe titel van de makers van Police Simulator: Patrol Officers, waarin je de huid kruipt van een paramedicus, biedt twee game-modes om elke speler een gepaste uitdaging te bieden: de classic-mode helpt je om de juiste diagnoses te stellen en optimale patiëntenzorg te leveren, terwijl de simulation-mode geheel geen hulp biedt, zodat je je missies als een echte medicus zelfstandig moet zien te voltooien. Hoewel de voorkeur van de meeste spelers van de demo uitging naar de classic-mode, waren er ook dappere gamers die de simulation mode kozen om de...
Terug
Bovenaan