Archief - Zweeds leren

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Sunshines

Legacy Member
Een Zweeds lief is mooi meegenomen, maar geen vereiste, omdat ik nu eigenlijk al van straat ben. :D Maar ik denk niet dat het mogelijk is, als je geen woord Zweeds kunt, behalve als het een hoer is :D Ik ga eens kijken op de cursussen van tha_rippa, maar 200 euro voor een cursus is mij iets te veel ;), ik ben eigenlijk vrij arm = kan mij dat niet permitteren.

Ik wil naar Zweden studeren, omdat het onderwijs daar veel beter is dan in Belgie, en ik de koude en (mooie meisjes) wil opzoeken. Maar mijn passie ligt toch echt wel daar, en niet hier in Belgie. Ik voel me meer een Zweed dan een Belg, en daarnaast zijn er nog meer redenen.

Alleen weet ik nog niet of dat via Erasmus zal gebeuren, of zelfstandig aan een Zweedse universiteit. Wellicht het laatste maar wel met hulp van bepaalde mensen.

Th1x4nG

Legacy Member
Arm zijn en naar Zweden trekken gaat anders ook niet samen. :)

Sunshines

Legacy Member
Th1x4nG zei:
Arm zijn en naar Zweden trekken gaat anders ook niet samen. :)

Arm zijn en in Belgie blijven gaat ook niet samen. Ik kan evengoed na Burundi of zoiets gaan. Zolang ik de studies kan betalen, ben ik al content. Ik kan best wel een weekje zonder eten, zolang ik een beetje kan drinken, dus dat maakt me allemaal niet uit. En Noord-Zweden is naar het schijnt goedkoper dan Zuid-Zweden.

L. de Cartier

Legacy Member
Sunshines zei:
Arm zijn en in Belgie blijven gaat ook niet samen. Ik kan evengoed na Burundi of zoiets gaan. Zolang ik de studies kan betalen, ben ik al content. Ik kan best wel een weekje zonder eten, zolang ik een beetje kan drinken, dus dat maakt me allemaal niet uit. En Noord-Zweden is naar het schijnt goedkoper dan Zuid-Zweden.

U zou zich misschien eerst eens -goed- kunnen informeren voor u naar daar trekt. Want arm zijn en impulsieve beslissingen nemen gaan naar verluidt ook niet samen.

Alexat

Legacy Member
k hoop dat het een troll is, wat ik die hier soms zie posten... :sad:

botchla

Legacy Member
Moest spontaan aan Basshunter - Dota - YouTube denken..

on topic: je zal toch wat geld moeten uitgeven aan een degelijk boek / geluidsfragmenten of iemand moeten vinden om aan je uitspraak te werken. Die is namelijk niet echt eenvoudig (vreemde a en o en die leggen hun klemtonen imho vrij vreemd).

Sonina

Legacy Member
Ga werken bij IKEA in het weekend? Dan verdien je in 1 keer ook wat bij... :)

kefkef

Legacy Member
wild bass zei:
Wat heeft iedereen hier plots met Zweden?
De goedkoopste oplossing is wss gewoon Zweeds leren in... Zweden door met Zweden te praten...

Dit en gewoon zo'n basis-boekje met veelvoorkomende uitspraken.

Ik vermoed dat de lessen wel int Engels zullen zijn?

Een vriendin heeft zonder 1 woord Spaans te kunnen een jaar naar Argentinië geweest. Resultaat, ze kan beter Spaans dan mij en ik volgde 1j Spaans.

Nicske91

Legacy Member
botchla zei:
Moest spontaan aan Basshunter - Dota - YouTube denken..

on topic: je zal toch wat geld moeten uitgeven aan een degelijk boek / geluidsfragmenten of iemand moeten vinden om aan je uitspraak te werken. Die is namelijk niet echt eenvoudig (vreemde a en o en die leggen hun klemtonen imho vrij vreemd).

Heerlijk, waar is de tijd!

Kandul

Legacy Member
Onmogelijk, er is geen goed/e boek/cursus beschikbaar onder de €30 die al de essentiële zaken behandelt.

Th1x4nG

Legacy Member
kefkef zei:
Een vriendin heeft zonder 1 woord Spaans te kunnen een jaar naar Argentinië geweest. Resultaat, ze kan beter Spaans dan mij en ik volgde 1j Spaans.

No shit!

Awesomeness

Legacy Member
hint: STANDAARD BOEKHANDEL

Ahja, ik heb 2 jaar spaans gehad 5 uur in de week hogeschoolniveau (lol). Ik had 14/20 en het enige woord dat ik van die 2 jaar nog weet is "una granja de avestruces"

Général Zantas

Legacy Member
Heb een vijftal jaar geleden eens een pakket om Zweeds te leren aangekocht in een Leuvense boekenwinkel. Betaalde tegen de 100€ voor 5 boeken (basiscursus Zweeds 1&2, basiscursus Grammatica, Uitgesproken Zweeds en Woordenlijst Zweeds).

Ondanks mijn voornemen destijds om het Zweeds aan te leren, heb ik er nooit werk van gemaakt en de enige Zweedse woorden die ik ken zijn scheldwoorden opgepikt van Zweedse maten op Ventrilo/TS.

Ge kunt ze voor den helft van de prijs (~50€) overkopen. Of is dat ook teveel?

palmpre

Legacy Member
Rhandd zei:
Heb een vijftal jaar geleden eens een pakket om Zweeds te leren aangekocht in een Leuvense boekenwinkel. Betaalde tegen de 100€ voor 5 boeken (basiscursus Zweeds 1&2, basiscursus Grammatica, Uitgesproken Zweeds en Woordenlijst Zweeds).

Ondanks mijn voornemen destijds om het Zweeds aan te leren, heb ik er nooit werk van gemaakt en de enige Zweedse woorden die ik ken zijn scheldwoorden opgepikt van Zweedse maten op Ventrilo/TS.

Ge kunt ze voor den helft van de prijs (~50€) overkopen. Of is dat ook teveel?

haha


OT: Je moet nu ook niet zonder één cent naar Zweden vertrekken hé..
Zorg maar dat je een aardig duitje op zakt hebt!

ImaJerk

Legacy Member
@ TS: Hoe gaat ge naar Zweden? Met een uitwisselingsproject? Uw 6de jaar overdoen in Zweden? Of wat anders?

groeten!

zappy

Legacy Member
Ik heb als vijftienjarige Zweeds geleerd met een Assimilcursus (€75 als ik me niet vergis, förlåt mig), saai maar oerdegelijk. Heb die cursus nooit afgemaakt omdat het toch wat saai was, maar heb m'n Zweeds wat op peil gehouden met YouTubefilmpjes, muziek en een paar mensen op MSN/Facebook/Skype. In mijn tweede jaar in Leuven heb ik dan ook Zweeds gekozen als keuzevak.

Assimil is echt een goede manier om een taal te leren. Je zal 't zeker niet perfect spreken, maar je bereikt al snel een zekere maat van vloeiendheid en je leert bovendien ook nog wat over de cultuur van het land.

Ellenil

Legacy Member
Hallo,

Hier een beetje door dezelfde microbe gebeten... Zweeds... en in regio Kortrijk zijn er nu eenmaal geen avondcursussen die ik kan volgen...zou er nogthans wel wat voor over hebben.

Ben nu wel begonnen met "Rosetta Stone" een taalleerprogramma + zweeds 1 , 2 , en 3 (3 voor gevorderden ;) )
Hopelijk lukt me dat een beetje, misschien een idee om voor jezelf ook wat zweeds te leren. Al zou het natuurlijk wel leuker zijn om het in groep te kunnen studeren, kwestie van wat feedback enzo te krijgen ;)

wat Th1x4nG zegt is ook wel leuk... Wallander, de stieg larsson films,... of Camilla Läckberg afleveringen... niet perse voor de inhoud maar om de taal wat leren te begrijpen. + zweedse muziek ( eigenlijk maar 1 zweeds rockgroepje die me aanspreekt hoor ;) )

hopelijk ben je hier wat mee geholpen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan