Archief - Zweeds leren

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Sunshines

Legacy Member
Weet iemand een goeie manier, om zo snel en goed mogelijk Zweeds te leren, zo goedkoop mogelijk (max. 30 euro fzo), en met het feit erbij te krijgen dat met de huidige omstandigheden het onmogelijk is om naar Zweden, Nederland enzo verder te reizen voor zo een cursus. Overdag is er ook geen tijd hiervoor.

Liefst zelfstudie: Het is mij al gelijk of het via internet moet, of via een boek dat je moet bestellen of gaan kopen ;)

Sunshines

Legacy Member
Ochja, het is wel serieus gasten e ;), het is omdat ik ga emigreren naar Zweeds binnen een jaar ... , niet omdat ik leergierig ben ;) Maar blijkbaar kunnen jullie niet serieus zijn, zelfs al iemand hier zou zeggen dat hij zelfmoord zou plegen zouden jullie nog zo zijn. Goed bezig mannen, echt waar ! xs

Preske

Legacy Member
Sunshines zei:
Ochja, het is wel serieus gasten e ;), het is omdat ik ga emigreren naar Zweeds binnen een jaar ... , niet omdat ik leergierig ben ;) Maar blijkbaar kunnen jullie niet serieus zijn, zelfs al iemand hier zou zeggen dat hij zelfmoord zou plegen zouden jullie nog zo zijn. Goed bezig mannen, echt waar ! xs

Het mag wel niet meer kosten dan 30 euro, het kan niet overdag EN ge moet het binnen het jaar kennen?

Jep, gij zijt hier de serieuze. :niceone:

Antoine Le Fanu

Legacy Member
Beste dat je kan doen is beetje basic Zweeds leren via online learning sites en dan mensen zoeken van Zweden die het zien zitten om te skypen/chatten met je. Als je geen lessen wilt betalen is dat de enige manier.

Je kan ook Zweedse shows beginnen bekijken, veel mensen leren basic, BASIC Japans puur door naar anime te kijken, dus waarom zou dat niet kunnen lukken met Zweeds?

Oldskooler

Legacy Member
Internetcursus Zweeds

Cursusinhoud
Cursus Zweeds op het internet voor beginners onder begeleiding van een docent. De cursus wordt op universitair niveau gegeven en verschaft grondige mondelinge en schriftelijke vaardigheden in het Zweeds, en een inzicht in het Zweedse culturele en maatschappelijke leven.

Niveau
Beginners

Methode
Zelfstudie afgewisseld met communicatie en interactie met een docent.



Opleiding Taal- en Letterkunde: Afdeling Scandinavistiek en Noord-Europakunde | Internetcursus Zweeds

Sunshines

Legacy Member
ik kan de details daar zelf ginder ook nog leren, En ik moet het tegen 2012 september kennen, niet januari ;)

Thanks voor de link :)

Sunshines

Legacy Member
palmpre zei:
gade studeren in Zweden?

ja ;), dat is toch de bedoeling, maar ik moet nu juist weg. (Cyclocross Ronse) Ik geef straks wel meer informatie :D :music:

Th1x4nG

Legacy Member
Ik volg Zweeds in avondschool aan het CLT in Leuven, maar ik veronderstel dat dat geen optie is aangezien ge geen 18 jaar zijt volgens uw profiel. Gaat dat aan de unif wel als minderjarige?

Voorts ben ik ook nog Wallander en Irene Huss aan het kijken om wat extra te schaven, maar op zich is da nu ni de meest hoogstaande televisie. :p Ik let gewoon extra op wat ze zeggen want het verhaal doet het niet echt voor mij, misschien wordt het beter in verdere afleveringen.

Sunshines

Legacy Member
Th1x4nG zei:
Ik volg Zweeds in avondschool aan het CLT in Leuven, maar ik veronderstel dat dat geen optie is aangezien ge geen 18 jaar zijt volgens uw profiel. Gaat dat aan de unif wel als minderjarige?

Voorts ben ik ook nog Wallander en Irene Huss aan het kijken om wat extra te schaven, maar op zich is da nu ni de meest hoogstaande televisie. :p Ik let gewoon extra op wat ze zeggen want het verhaal doet het niet echt voor mij, misschien wordt het beter in verdere afleveringen.

Leuven en avondschool voor +18-jarigen zijn geen optie, ik ben idd nog geen 18 en tegen me 18de zit ik al in Zweden ;)

Thorfin

Legacy Member
Wat heeft iedereen hier plots met Zweden?
De goedkoopste oplossing is wss gewoon Zweeds leren in... Zweden door met Zweden te praten...

Trebby

Legacy Member
Ik zit met ongeveer hetzelfde probleem als OP. Ik wil ook wel Zweeds en nog een taal bijleren maar dan in avondonderwijs. Ben wel +18 als iemand een goede plek weet in deze streek (Aalst/Zottegem/Geraardsbergen) altijd welkom.

TheProject

Legacy Member
Ik ben russisch beginnen leren,
eerst echt de basic:
hallo,dag,tot ziens, mijn russisch is niet zo goed, het spijt me, goede middage
in het russisch en dan een beetje uitbreiden om vervolgens een russische chat te volgen, en hier en dan eens iet typen.
Begint al aardig te lukken!

PS: als ge geluk hebt, komt ge op ChatRoulette™ wel iemand uit Zweden tegen!

Guazala

Legacy Member
Ja kan altijd eens in de Standaard boekhandel of de Fnac gaan zien of ze geen pakket verkopen om Zweeds te leren.

Andere optie is in een studentenstad in het stamcafé van de erasmussers gaan zien of je geen Zweeds tijdelijk lief kan opdoen.

Th1x4nG

Legacy Member
Guazala zei:
Andere optie is in een studentenstad in het stamcafé van de erasmussers gaan zien of je geen Zweeds tijdelijk lief kan opdoen.

En ge denkt dat die en pojke van 1996 wel zien zitten? :p

tha_rippa1be

Legacy Member
Pimsleur Swedish - Ik heb Pimsleur Norwegian gebruikt en ik ben er zeer tevreden van, perfect om de beginselen van een taal te leren.
FSI language courses - Swedish (gelijkaardig aan pimsleur maar gratis)

Verwacht niet dat ge 2 zweden gaat verstaan als ze met elkaar spreken na dit geleerd te hebben he.
Maar losse woorden in zinnen gaat ge verstaan, en als de mensen tegen u traag spreken gaat ge grotendeels weten wat ze zeggen.

Daarbuiten kunt ge misschien nog wat tips vinden op deze blogpost dat ik heb geschreven. Gaat wel over Noors, maar ge gaat er alleszins wel iets nuttig in vinden. (Anki, publieke TV zenders, ...)

Guazala

Legacy Member
Th1x4nG zei:
En ge denkt dat die en pojke van 1996 wel zien zitten? :p

Goh ik ben toen ik nog studeerde bij het bestuur van ESN (erasmus student network) geweest en heb daar vooral geleerd dat je niet veel moeite moet doen om een erasmus-student binnen te doen en dat ze, als ge zo rond kijkt, verre van kieskeurig zijn. Dus ja, het zou kunnen lukken.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan