Archief - Werken bij Dreamland

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

vintage88

Legacy Member
Beste mensen,

Ik heb al paar keer vragen over Dreamland gepost in in de job-topic, maar niemand antwoordde...Daarmee dat ik nu een topic open om een paar vragen te stellen i.v.m werken als fulltime-verkoper bij Dreamland.

-Wat is het gemiddeld nettoloon als je rond de 25 jaar oud bent?
-Wat zijn je taken globaal gezien? Moet je ook kassa doen ?
-Krijg je ook bonussen/aandelen zoals in de colruyt?
-Personeelskorting?

Zou leuk zijn moesten jullie me daar kunnen op antwoorden.
Grtz

Ikkina

Legacy Member
Ik denk dat je werkgever je daar het beste zelf een antwoord op kan geven.

Hawk

Legacy Member
Tip: vraag wanneer iemand een Diablo 3 Collector's Edition komt halen naar zijn NAAM of ID-kaart.
Vanmorgen gaven ze mijn CE mee zonder iets te vragen, wtf :s ze hadden 't even goed aan een ander kunnen geven. K zei gewoon "t is voor die CE" (achter kassa) Dreamlandgast = ok, here you go.

Kingfisher

Legacy Member
Hawk zei:
Tip: vraag wanneer iemand een Diablo 3 Collector's Edition komt halen naar zijn NAAM of ID-kaart.
Vanmorgen gaven ze mijn CE mee zonder iets te vragen, wtf :s ze hadden 't even goed aan een ander kunnen geven. K zei gewoon "t is voor die CE" (achter kassa) Dreamlandgast = ok, here you go.

Ge dacht toch niet dat die CE limited editions zijn?!? Ze geven ze mee zonder naam, om dat ze meer exemplaren hebben dan dat er gereserveerd zijn.
Was de CE veel duurder dan de gewone versie? Oh dear.

Schaarste creëren als business model? | Marketing | AngelCoaching ®

Cyrano.ak

Legacy Member
Snelle reply via gsm: ik ken iemand die er gewerkt heeft.

- loon. Ergens rond de 1200 netto.
- taken: kassa, rekken vullen, camion laden en lossen, acties voorbereiden, magazijnafhandeling,.. Uiteraard allemaal fysiek werk. Opz zich wel leuk want het is in een speelgoedwinkel :-)
- ik dacht van niet als gewone winkelbediende. Een zaakverantwoordelijke krijgt dit wel.

Ga gewoon een winkel binnen en zeg dat je geïnteresseerd bent en vraag naar de zaakverantwoordelijke. Normaal zal die je met plezier verder helpen.

vintage88

Legacy Member
Cyrano.ak zei:
Snelle reply via gsm: ik ken iemand die er gewerkt heeft.

- loon. Ergens rond de 1200 netto.
- taken: kassa, rekken vullen, camion laden en lossen, acties voorbereiden, magazijnafhandeling,.. Uiteraard allemaal fysiek werk. Opz zich wel leuk want het is in een speelgoedwinkel :-)
- ik dacht van niet als gewone winkelbediende. Een zaakverantwoordelijke krijgt dit wel.

Ga gewoon een winkel binnen en zeg dat je geïnteresseerd bent en vraag naar de zaakverantwoordelijke. Normaal zal die je met plezier verder helpen.

Thanks voor het enige nuttige antwoord in deze topic :applause:
werk jij daar mss ?

Liese

Legacy Member
vintage88 zei:
Beste mensen,

Ik heb al paar keer vragen over Dreamland gepost in in de job-topic, maar niemand antwoordde...Daarmee dat ik nu een topic open om een paar vragen te stellen i.v.m werken als fulltime-verkoper bij Dreamland.

-Wat is het gemiddeld nettoloon als je rond de 25 jaar oud bent?
-Wat zijn je taken globaal gezien? Moet je ook kassa doen ?
-Krijg je ook bonussen/aandelen zoals in de colruyt?
-Personeelskorting?

Zou leuk zijn moesten jullie me daar kunnen op antwoorden.
Grtz

Ik werk al enkele jaren (denk ondertussen al 5) in dreamland als jobstudent (enkel in de zomer). Kan je dus wel enkele dingen vertellen :-)
Het netto-loon weet ik natuurlijk niet aangezien ik jobstudent ben.
De winkel is meestal opgedeeld in departementen (school, speelgoed, multimedia,...), dus je taak hangt hier ook wat van af. Zo moeten de mensen van multimedia vaak aan de receptie staan om mensen te helpen met reparaties, vragen over multimedia,... Verder ook rekken aanvullen, helpen in het magazijn, en soms kassa.
En van personeelskorting krijg je een publikaart met 25 - 30 euro per maand (ben wel niet 100% zeker van het bedrag). Deze kaart is geldig op alle winkels van Colruyt (Okay, Colruyt, Dreamland,...). Je krijgt dan een bepaald percentage van je totaalbedrag als korting, maar je kan dus maximum gaan tot ongeveer 25-30 euro per maand.

vintage88

Legacy Member
Liese zei:
Ik werk al enkele jaren (denk ondertussen al 5) in dreamland als jobstudent (enkel in de zomer). Kan je dus wel enkele dingen vertellen :-)
Het netto-loon weet ik natuurlijk niet aangezien ik jobstudent ben.
De winkel is meestal opgedeeld in departementen (school, speelgoed, multimedia,...), dus je taak hangt hier ook wat van af. Zo moeten de mensen van multimedia vaak aan de receptie staan om mensen te helpen met reparaties, vragen over multimedia,... Verder ook rekken aanvullen, helpen in het magazijn, en soms kassa.
En van personeelskorting krijg je een publikaart met 25 - 30 euro per maand (ben wel niet 100% zeker van het bedrag). Deze kaart is geldig op alle winkels van Colruyt (Okay, Colruyt, Dreamland,...). Je krijgt dan een bepaald percentage van je totaalbedrag als korting, maar je kan dus maximum gaan tot ongeveer 25-30 euro per maand.
Thnx , weet jij iets van uitbetaling van winstdeelname?

Timotiza

Legacy Member
1200euro f*ck gast,
Neemt 2 dagen verlof op een maand en ge hebt geen 1100euro meer...
Laag leefloon?

Ga in een groot magazijn van ikea of iets dergelijks werken en ge hebt snel 1400 + maaltijdcheques twv 150 per maand. Taken zijn knal hetzelfde bijna en ge moet geen kassa doen. Of gij kijkt gewoon echt graag naar speelgoed? Your 25 now, get over it!

Don-Robo

Legacy Member
Timotiza zei:
1200euro f*ck gast,
Neemt 2 dagen verlof op een maand en ge hebt geen 1100euro meer...
Laag leefloon?

Ga in een groot magazijn van ikea of iets dergelijks werken en ge hebt snel 1400 + maaltijdcheques twv 150 per maand. Taken zijn knal hetzelfde bijna en ge moet geen kassa doen. Of gij kijkt gewoon echt graag naar speelgoed? Your 25 now, get over it!

Het domste dat ge kunt doen is nettolonen vergelijken!!

Dreamland is sowieso bediendestatuut en dus verlof gewoon doorbetaald. 1200 EURO is een normaal loon in die sector.

Colruytgroep is een goede werkgever in België.

Ge kunt pas oordelen als je het totale verloningspakket + arbeidsvoorwaarden kent.

Ik kom vaak in dezelfde Dreamland en het zijn steeds dezelfde personeelsleden. Wil zeggen dat het er zeker niet slecht is anders zou dat personeelsbestand wel sneller veranderen in die sector.

Prodigy

Legacy Member
Colruyt is idd wel een aanrader als werkgever, het personeel wordt er met respect behandeld en er wordt moeite gedaan om het personeel zich goed te laten voelen(oa door opleidingen).

De kleine bedrijven waar ik ben gaan interimmen mogen daar een voorbeeld aan nemen...

Cycloon

Legacy Member
Als 25 jarige geraak je daar wel al moeilijker binnen. Ze kiezen vaak voor schoolverlaters omdat die een lager barema hebben.

Don-Robo

Legacy Member
yaris zei:
Damn man hoe kunt ge nog toekomen met 1200 euro per maand .... .

Het leven is idd duur geworden.

IK weet eigenlijk niet wat een gemiddeld loon is maar volgens mij ligt dat rond de 1500 EURO netto.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan