Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Utred zei:Alles dat geen wetenschappen is is nutteloos. Ondertussen weten we het wel al.

Mini zei:hangt er vanaf
ge hebt da ni nodig om het te maken int leven
coldplayke zei:Die wetenschappen helpen nochtans voor een groot deel de aarde naar de kloten. Heel nuttig inderdaad![]()
coldplayke zei:Zo kunt ge alles als nutteloos gaan beschouwen, en als gij (notop dus) vast zit in uw zwart-wit denken van 'alles wat ik niet kan is nutteloos voor onze samenleving' zijt ge toch niet zo slim als ge hier altijd wilt doen uitschijnen.

Mini zei:hangt er vanaf
ge hebt da ni nodig om het te maken int leven
NotoriousP zei:Er is absoluut niets zwart-wit aan mijn manier van denken. Uw capaciteiten zijn gewoon te beperkt om dat in te zien...

NotoriousP zei:Heel wat mensen hebben dat wel nodig. Niet iedereen kan een professionele voetballer, succesvolle zelfstandige of hardwerkende arbeider zijn. Sommige mensen hebben een diploma/opleiding nodig om te starten in de sector waar zij succesvol kunnen zijn.
NotoriousP zei:Tekort in de maatschappij.
NotoriousP zei:Het volledige concept van waarde voor de maatschappij is een gradatie.
!nsomn!a zei:Dat is even goed een subjectieve definiëring van waarde.
Nu hebt ge er al waarde voor de maatschappij van gemaakt.
NotoriousP zei:Subjectief, zet er dan een objectieve definiëring op. Maar vanzelfsprekend altijd voor de maatschappij want de maatschappij draait op voor de kosten.
flyingdutchman zei:Dit is eigenlijk niet relevant voor de discussie, maar Mini moet zich met dit soort topics altijd komen profileren en gebruikt zichzelf dan als autoriteit: hij heeft geen diploma nodig gehad voor succes, dus wij hebben dat ook niet nodig. :ironic:

!nsomn!a zei:Het welzijn van de maatschappij is geen objectief moreel centrum. Ik vrees dat ge een hele hoop ideologie achter het woord waarde misloopt wanneer ge denk dat ge er een objectieve definiëring op kunt plakken.
NotoriousP zei:Nu merk op, het ging mij hier puur rond het principe dat wanneer je op 1 vlak (bissers) economische redenen wilt gebruiken om mensen uit te sluiten (zoals Bananarama voorstelde), dat je dit op alle academische vlakken zou mogen doen, inclusief op basis van studierichting.

flyingdutchman zei:Soit, ik ben het grotendeels met je eens NotoP, maar je moet ook niet vergeten dat de samenleving een heel stuk complexer is geworden, een hyptoheek is plots een spaarrenterend logaritmisch geschaald tak21 ETF fonds en als je auto stuk is, moet je in een juridisch gevecht met de verzekeraar, de garagist en de fabrikant, etc. Toch blijft de kern overeind: er zijn teveel Alfa studenten, maar er komen ook teveel Alfa richtingen bij. Ieder jaar verzinnen ze wel weer een nieuwe hippe richting, voornamelijk de hogescholen maken zich hier schuldig aan imo.


Bananarama zei:Vind ik toch maar een gekke vergelijking... Een doosje kaviaar is ook zeldzamer dan een doos kippeneieren (de vraag zal ook wel hoger liggen dan het aanbod), en is dus ook duurder. Maar is kaviaar daarom waardevoller? Middagmaal voor een gans gezin > duur gala-hapje...