Anoniem15
Legacy Member
Ik weet niet of deze discussie hier al gevoerd is, maar ik stel toch de hedendaagse waarde van een bachelordiploma in vraag.
Een tiental jaar geleden toen er van de term bachelor nog geen sprake was maar van 'graduaat' dan waren het eerder uitzonderingen die een hogeschooldiploma behaalden. De dag van vandaag lijkt het alsof quasi iedereen met een bachelordiploma afzwaait.
Op die manier kom je volgens mij met een overvloed aan hooggeschoolden te zitten die in sommige gevallen niet capabel zijn ook. De 'schuld' hiervan is het hele IAJ/IOT gebeuren waarbij sommige studenten soms 6 jaar doen over hun 3 bachelorjaren. Ze behalen dan uiteindelijk een diploma (lees: papiertje) zonder intrinsieke waarde.
Een andere oorzaak is ook dat het tegenwoordig te min lijkt om een stiel of een andere job te gaan doen. Tegenwoordig moet alle luxe maar vanzelf komen en ben je een marginaal als je werkt voor je geld. Ik ken gasten van 24 die denken dat ze al een halve manager zijn terwijl ze 3 jaar op rij gedelibereerd zijn en met moeite weten hoe je een pc aanzet.
Het bachelordiploma is in mijn eigen dan ook niet meer dan een verlengde van het secundair.
Een tiental jaar geleden toen er van de term bachelor nog geen sprake was maar van 'graduaat' dan waren het eerder uitzonderingen die een hogeschooldiploma behaalden. De dag van vandaag lijkt het alsof quasi iedereen met een bachelordiploma afzwaait.
Op die manier kom je volgens mij met een overvloed aan hooggeschoolden te zitten die in sommige gevallen niet capabel zijn ook. De 'schuld' hiervan is het hele IAJ/IOT gebeuren waarbij sommige studenten soms 6 jaar doen over hun 3 bachelorjaren. Ze behalen dan uiteindelijk een diploma (lees: papiertje) zonder intrinsieke waarde.
Een andere oorzaak is ook dat het tegenwoordig te min lijkt om een stiel of een andere job te gaan doen. Tegenwoordig moet alle luxe maar vanzelf komen en ben je een marginaal als je werkt voor je geld. Ik ken gasten van 24 die denken dat ze al een halve manager zijn terwijl ze 3 jaar op rij gedelibereerd zijn en met moeite weten hoe je een pc aanzet.
Het bachelordiploma is in mijn eigen dan ook niet meer dan een verlengde van het secundair.
