Archief - universitair studeren combi fulltime werken

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Forzaracing

Legacy Member
Iemand zei:
Stop dan met zeveren he kerel. De OP vraagt voor realistische antwoorden. Tenzij je zelf rechten studeert, kan je daarop geen antwoord geven. Ten eerste is die minstens acht uur onjuist, maar reken wel dat je daags acht uur bezig bent met je studies met je pauzes bij. 5u30 studie, 2u30 pauze. Daarnaast is 2 a 3 weken veel te kort. Reken maar op 2 maand studeren op per reguliere examenperiode. 3 a 4 weken blok, en dan 4 weken examens.

Waarom is 2-3 weken te kort als je 8u per dag leert ?
Ik weet dat je rechten doet he maar basis wiskunde mag je toch verwachten van zo een persoon, of niet ?
Jij leert maar 5u30 per dag dat 4 weken
330 minuten * 28 dagen = 9240
480 minuten * 14 dagen = 6720
480 minuten * 21 dagen = 10080

Ik zie dus niet in waarom 2-3 weken te kort is al een persoon makkelijk 8u per dag kan leren ?

De essentie, van de laatste regels van mijn post, is( want zelfs rechtenstudenten kunnen niet tussen de regels lezen), hoe ga je het doen tijdens de blok/examens, omdat ik veronderstel dat de TS niet zomaar even 2 maanden vrij kan nemen van zijn werk.

*Daarom dus dat ik zij dat ik geen commentaar wou op de uren studeren, dat is afhankelijk van student tot student. Interesseert mij en de TS echt niet dat je 4 weken 5u30 studeert.

Iemand

Legacy Member
Forzaracing zei:
Waarom is 2-3 weken te kort als je 8u per dag leert ?
Ik weet dat je rechten doet he maar basis wiskunde mag je toch verwachten van zo een persoon, of niet ?
Jij leert maar 5u30 per dag dat 4 weken
330 minuten * 28 dagen = 9240
480 minuten * 14 dagen = 6720
480 minuten * 21 dagen = 10080

Ik zie dus niet in waarom 2-3 weken te kort is al een persoon makkelijk 8u per dag kan leren ?

De essentie, van de laatste regels van mijn post, is( want zelfs rechtenstudenten kunnen niet tussen de regels lezen), hoe ga je het doen tijdens de blok/examens, omdat ik veronderstel dat de TS niet zomaar even 2 maanden vrij kan nemen van zijn werk.

*Daarom dus dat ik zij dat ik geen commentaar wou op de uren studeren, dat is afhankelijk van student tot student. Interesseert mij en de TS echt niet dat je 4 weken 5u30 studeert.

Ja jongen, als je denkt dat je met 2 a 3 weken 8 uur per dag studeren er gaat raken, be my guest. Je zal een fijn gezichtje trekken als je 3 weken later op een examen een uitzondering op een uitzondering mag geven. Het is duidelijk dat je geen enkele ervaring hebt met een examen in de rechtenstudie. Het ware bijgevolg raadzaam om te zwijgen gezien je de TS weinig correcte informatie kan verschaffen. En gezien mijn LaWi-vooropleiding vermoed ik dat een eenvoudige vermenigvuldiging wel zal lukken.

Man man man :')
Reported.

Forzaracing

Legacy Member
Iemand zei:
Ja jongen, als je denkt dat je met 2 a 3 weken 8 uur per dag studeren er gaat raken, be my guest. Je zal een fijn gezichtje trekken als je 3 weken later op een examen een uitzondering op een uitzondering mag geven. Het is duidelijk dat je geen enkele ervaring hebt met een examen in de rechtenstudie. Het ware bijgevolg raadzaam om te zwijgen gezien je de TS weinig correcte informatie kan verschaffen. En gezien mijn LaWi-vooropleiding vermoed ik dat een eenvoudige vermenigvuldiging wel zal lukken.

Man man man :')
Reported.

ik heb niet gezegd dat je enkel 2-3 weken 8u moet leren, ik heb gezegd TIJDENS de BLOK. Ik heb niks over het jaar gezegd, het is evident dat je lessen door het jaar nakijkt maar dat lijkt mij geen probleem voor de TS.

Je hebt nog niet door dat ik specifiek bezig ben over de blok he ? Ik haal dit aan omdat de TS dit niet mag vergeten.

Oh boy, ze heeft me reported, sjonge jonge...

Iemand

Legacy Member
Forzaracing zei:
ik heb niet gezegd dat je enkel 2-3 weken 8u moet leren, ik heb gezegd TIJDENS de BLOK. Ik heb niks over het jaar gezegd, het is evident dat je lessen door het jaar nakijkt maar dat lijkt mij geen probleem voor de TS.

Je hebt nog niet door dat ik specifiek bezig ben over de blok he ? Ik haal dit aan omdat de TS dit niet mag vergeten.

Oh boy, ze heeft me reported, sjonge jonge...

Je blokt: 3 weken voor uw eerste examen tot en met uw laatste examen. Dat is +- 8 weken. Dat is voor het eerste semester.

Het tweede semester heb je geen enkele voorbereiding, dus brossen velen de laatste weken om te studeren als voorbereiding.

Forzaracing

Legacy Member
Iemand zei:
Je blokt: 3 weken voor uw eerste examen tot en met uw laatste examen. Dat is +- 8 weken. Dat is voor het eerste semester.

Het tweede semester heb je geen enkele voorbereiding, dus brossen velen de laatste weken om te studeren als voorbereiding.

Aan deze opmerking heb ik inderdaad niets op te merken, die klopt ;)
Maar jij hebt een andere studiemethode als mij en dat is voor iedereen anders :)

Zolang de TS zich maar bewust is van deze VEEL intensere periodes en moet hij even zien hoe hij dat geregeld krijgt :)

Dean75

Legacy Member
hallo !

Allemaal al bedankt voor de informatie .

Maar toch even iets vermelden .
Gezinsituatie : ben vrijgezel en wil dit toch nog even zo houden .

Jullie zullen nu wel lachen maar ik heb een technisch diploma .
Dit zal het nog moeilijker maken waarschijnlijk , maar ik ben van mening dat wanneer je je echt voor iets inzet je veel kan bereiken .

Misschien ben ik vergeten te vermelden dat ik toch zo weinig mogelijk naar de lessen wil gaan dus eigenlijk een soort studie op afstand .

Dit omdat de afstand voor mij tot een unief ruim ver is , en een zeer slechte verbinding is ( lange files ) .

Als ik het dus goed begrijp gaat rechten misschien toch te hoog geregepen zijn en komen er dus wel talen in voor ?

Fiscaliteit acountancy is dan weer veel wiskunde als ik het goed voorheb ?


Maar misschien kan ik inderdaad beter eerst een hoegschool studie doen om daarna eventueel een master bij te doen .

Maar is het niet zo dat een universitair diploma nog altijd beter vergoed word en meer aanzien heeft dan een hogeschool bachelor of master ?

AWD

Legacy Member
Th1x4nG zei:
Uit interesse, AWD, wat is uw verhaal? Wat hebt ge gedaan? Wat was uw motief om terug te gaan studeren en wat studeert ge?

Goh, het is allemaal niet zo spectaculair hoor.
Ik studeer geneeskunde, dus 3e en 4e master zijn stagejaren die niet betaald worden.
Nu moet ik al sinds mijn 2e bachelor alles zelf betalen (kot, eten, vervoer, boeken enz) dus dat deed ik door 46 dagen per jaar nachtwerk te doen in een fabriek. Maar stilaan begon ik toch te panikeren omdat ik mijn stagejaren ook moet overbruggen. Ik weiger om een leefloon aan te vragen, puur uit principe.
Dus was mijn oplossing om 2 jaar voltijds te gaan werken in de vaste nacht, dit te combineren met 1e en 2e master, en op die manier genoeg te kunnen sparen voor de volgende 2 jaar.

Momenteel ben ik aan mijn laatste maand bezig op mijn werk, en ik heb inderdaad genoeg kunnen sparen om nu 2 jaar stage te kunnen volgen. Ik ga wel proberen om nog 2 à 3 nachten per maand daar te werken als student, om toch nog iets te verdienen. (heb niet zoveel moeite met een nachtje niet te slapen.)
En ja, de voorbije 2 jaar zijn soms wel lastig geweest, maar ik haal veel voldoening uit de gedachte dat ik het allemaal zelf heb kunnen bekostigen. Moest ik het moeten opnieuw doen, ik zou zeker dezelfde keuze maken.

Forzaracing

Legacy Member
Dean75 zei:
hallo !

Allemaal al bedankt voor de informatie .

Maar toch even iets vermelden .
Gezinsituatie : ben vrijgezel en wil dit toch nog even zo houden .

Jullie zullen nu wel lachen maar ik heb een technisch diploma .
Dit zal het nog moeilijker maken waarschijnlijk , maar ik ben van mening dat wanneer je je echt voor iets inzet je veel kan bereiken .

Misschien ben ik vergeten te vermelden dat ik toch zo weinig mogelijk naar de lessen wil gaan dus eigenlijk een soort studie op afstand .

Dit omdat de afstand voor mij tot een unief ruim ver is , en een zeer slechte verbinding is ( lange files ) .

Als ik het dus goed begrijp gaat rechten misschien toch te hoog geregepen zijn en komen er dus wel talen in voor ?

Fiscaliteit acountancy is dan weer veel wiskunde als ik het goed voorheb ?


Maar misschien kan ik inderdaad beter eerst een hoegschool studie doen om daarna eventueel een master bij te doen .

Maar is het niet zo dat een universitair diploma nog altijd beter vergoed word en meer aanzien heeft dan een hogeschool bachelor of master ?

Wiskunde van richtingen zoals TEW/EW/HIR is echt wel veel/moeilijk, zeker als je geen vooropleiding hebt gehad.

Wat ik je kan aanraden als je toch die richting uit wil van accountancy/fiscaliteit dan kan je eens kijken naar accountancy en fiscaliteit op de hogeschool. Daar valt wiskunde echt goed mee, noemt bij hun "financiele algebra" en houdt vooral in dat je leningen moet bereken en met percentages moet werken.

LET OP: hogescholen eisen soms dat je verplicht aanwezig bent tijdens de les. Niet altijd en soms eisen ze dat niet maar vergeet dat niet ;)

FrankGrimes

Legacy Member
Forzaracing zei:
Wiskunde van richtingen zoals TEW/EW/HIR is echt wel veel/moeilijk, zeker als je geen vooropleiding hebt gehad.

Wat ik je kan aanraden als je toch die richting uit wil van accountancy/fiscaliteit dan kan je eens kijken naar accountancy en fiscaliteit op de hogeschool. Daar valt wiskunde echt goed mee, noemt bij hun "financiele algebra" en houdt vooral in dat je leningen moet bereken en met percentages moet werken.

LET OP: hogescholen eisen soms dat je verplicht aanwezig bent tijdens de les. Niet altijd en soms eisen ze dat niet maar vergeet dat niet ;)

Met alle respect maar da's dikke zever. De wiskunde van die richtingen zijn super elementair en gaan niet diep in op de materie. Het enige dat je moet kunnen is limieten,matrices, afgeleiden,integralen. En dat zijn niet echt dingen waarvoor je een vooropleiding voor nodig hebt imo.

Forzaracing

Legacy Member
FrankGrimes zei:
Met alle respect maar da's dikke zever. De wiskunde van die richtingen zijn super elementair en gaan niet diep in op de materie. Het enige dat je moet kunnen is limieten,matrices, afgeleiden,integralen. En dat zijn niet echt dingen waarvoor je een vooropleiding voor nodig hebt imo.

Ahja natuurlijk, dat is basiskennis zeker zo integralen en afgeleiden berekenen ? Ik zeg niet dat het moeilijk is maar ze raden niet voor niks aan dat iemand minstens 5u per week wiskunde heeft gehad in het secundair. Ik weet niet wat u kennis is van de richtingen TEW/EW/HIR maar duidelijk niet erg veel. Studenten die slechts 3u wiskunde hebben gehad in het secundair gaan niet voor niks handelswetenschappen doen omdat daar wiskunde iets makkelijker is.

Trouwens tis niet de materie die moeilijk is of veel is maar het is dat als je dat nog nooit gezien hebt dat je alles zeer snel moet verwerken en daar kruipt redelijk veel zelfstudie in. In het secundair zie je integralen een heel semester op unief is dat 1 les en ge moet alles kunnen.

Ik praat met ervaring:
- Secundair: Economie-wiskunde (7u)
- Nu: TEW

Dus stop met foute informatie te geven !
Moest de TS mijn verhaal niet geloven mag hij gerust de topics zoeken waarin mensen schrik hebben voor wiskunde en daarom speciaal voor een andere opleiding kiezen ;)

Dean75

Legacy Member
Wat frank grimes zegt lijkt me te kloppen ivm die wiskunde , op de infofiche van die school staat dat je geen wiskunde knobbel moet zijn maar wel goed cijfers moet kunnen analyseren voor boekhouden of accountancy .

Rechten ga ik laten varen denk ik teveel stage .

Ik had ook kunnen kiezen voor eerst graduaat rechtspraktijk te doen en dan naar Bachelor en dan master , maar die stap is veeel te lang .
De stap van graduaat rechtspraktijk naar bachelor rechten lijkt me ook bijna onmogelijk gemaakt te worden .

Ik ga dus zeer waarschijnlijk kiezen om eerst graduaat boekhouden te doen en daarna met vrijstellingen een bachelor en de toekomsmuziek hierna zal dan een master zijn ( toch proberen alvast )

Wat me wel opvalt is dat er veel verschil is in het aantal jaren bachelor dat je moet doen na je graduaat van school tot school .

Er zijn er die zeggen een dikke twee jaar andere 1,5 jaar en dan vind ik er één met één jaar .

Ik kan wel één ding zeggen dat ik niet kan begrijpen dat heel dat onderwijssysteem hier in België eigenlijk op geen fuck trekt voor mensen die op latere leeftijd een diploma willen behalen .

Nogmaals ik had wel graag rechten gedaan , maar dit lijkt me dus wel echt onmogelijk .

FrankGrimes

Legacy Member
Forzaracing zei:
Ahja natuurlijk, dat is basiskennis zeker zo integralen en afgeleiden berekenen ? Ik zeg niet dat het moeilijk is maar ze raden niet voor niks aan dat iemand minstens 5u per week wiskunde heeft gehad in het secundair. Ik weet niet wat u kennis is van de richtingen TEW/EW/HIR maar duidelijk niet erg veel. Studenten die slechts 3u wiskunde hebben gehad in het secundair gaan niet voor niks handelswetenschappen doen omdat daar wiskunde iets makkelijker is.

Trouwens tis niet de materie die moeilijk is of veel is maar het is dat als je dat nog nooit gezien hebt dat je alles zeer snel moet verwerken en daar kruipt redelijk veel zelfstudie in. In het secundair zie je integralen een heel semester op unief is dat 1 les en ge moet alles kunnen.

Ik praat met ervaring:
- Secundair: Economie-wiskunde (7u)
- Nu: TEW

Dus stop met foute informatie te geven !
Moest de TS mijn verhaal niet geloven mag hij gerust de topics zoeken waarin mensen schrik hebben voor wiskunde en daarom speciaal voor een andere opleiding kiezen ;)


Da's echt de grootste zeverpost ooit! En zit vol met domme assumpties.
Het is eerst en vooral NIET nodig dat je extreem goed bent in wiskunde in een economische richting.Heel basis zijn de voorgenoemde dingen. De meeste mensen zouden dat aankunnen. De een doet er gwn ietsje langer over dan de andere. Maar het blijft easy as fuck.

Ik praat met echte ervaring :

-Master TEW.

De enige die foutieve informatie geeft ben jij. Het is niet omdat jij de leerstof moeilijk vond of te veel op korte termijn dat iedereen dat probleem zal tegenkomen.
Als je er genoeg tijd in steekt dan lukt dat. NEWS FLASH : TEW is een fucking easy richting, het blijft een HUMANE wetenschap. Je moet je niet voordoen alszijnde intelligent vanuit een HUMANE wetenschap. Just don't, je maakt jezelf enkel belachelijk t.o.v. de echte moeilijke richtingen in de exacte wetenschappen.

Anyway, OP, niet luisteren naar deze kerel. Geeft een vertekend en verkeerdelijk elitair beeld weer van TEW. Terwijl het eigenlijk niet veel voorstelt.

aXl_

Legacy Member
Iemand zei:
(pak 2 maand congé), dan moet je weten of het je lukt of niet na het eerste jaar.

2 maanden verlof komt overeen met +- 40 verlofdagen. Dat kan niet zomaar, de meesten hebben zelfs niet zoveel dagen.

Je kan wel kijken naar educatief verlof: Studeren en werken Betaald educatief verlof – KU Leuven

maar dan moet je op voorhand even uitkijken dat de opleiding die je volgt daar ook effectief voor in aanmerking komt (en je moet dat op tijd aanvragen want er staat een deadline op).

Stationary

Legacy Member
Ik werk zelf ook fulltime en volg het schakelprogramma handelswetenschappen aan de HUB, heb dus al wel een professionele bachelor. Er zijn 2 lesdagen les per week (maandag en woensdag, van 17u30 tot 21u30). Het is een vorm van blended learning. Je hebt dus een deel klassieke hoorcolleges, maar ook een deel zelfstudie. Voor wiskunde bijvoorbeeld waren er hoorcolleges en monitoraten tijdens de contacturen, maar er waren ook extra oefeningen beschikbaar op HUBwise die je kon oplossen, testen die je kon maken (die dan ook verbeterd werden), je moest thuis de leerstof voorbereiden, er was een forum beschikbaar waarop je vragen kon stellen als je iets niet begreep, je kon skypen met de docent als je vragen had over de leerstof of als je iets niet begreep, ...

Dit is natuurlijk alleen van toepassing op het schakelprogramma, maar je moet maar eens gaan informeren op de infodagen. Ik weet dat je ook in avondonderwijs de bachelor in de handelswetenschappen kan starten. Ik weet niet of het systeem hetzelfde is, maar ik ga er vanuit van wel. Vorig jaar op het infomoment zaten we allemaal bij elkaar en toen ging het ook over blended learning en afstandsonderwijs en hoe het allemaal concreet werkt. Dus als als je graag zo weinig mogelijk komt, is dit misschien een oplossing voor jou? De studenten van de gewone bachelor hebben trouwens les op dinsdag en donderdag, ook van 17u30 tot 21u30.

Eindcompetenties zijn bovendien dezelfde als van in het gewone dagonderwijs. Als je het dus succesvol afwerkt, heb je gewoon een bachelor + master handelswetenschappen op zak. Net zoals iemand die het in dagonderwijs gestudeerd heeft dus.

Ik ben alleszins blij met mijn keuze. Ik heb slechts 1 herexamen (bewust gekozen daarvoor), voor al de rest was ik er vrij vlot door. Het is af en toe wel wat doorbijten maar je moet er iets voor over hebben. En je komt in aanmerking voor betaald educatief verlof (120 uur) als je een studietoelage aanvraagt!

Forzaracing

Legacy Member
FrankGrimes zei:
Da's echt de grootste zeverpost ooit! En zit vol met domme assumpties.
Het is eerst en vooral NIET nodig dat je extreem goed bent in wiskunde in een economische richting.Heel basis zijn de voorgenoemde dingen. De meeste mensen zouden dat aankunnen. De een doet er gwn ietsje langer over dan de andere. Maar het blijft easy as fuck.

Ik praat met echte ervaring :

-Master TEW.

De enige die foutieve informatie geeft ben jij. Het is niet omdat jij de leerstof moeilijk vond of te veel op korte termijn dat iedereen dat probleem zal tegenkomen.
Als je er genoeg tijd in steekt dan lukt dat. NEWS FLASH : TEW is een fucking easy richting, het blijft een HUMANE wetenschap. Je moet je niet voordoen alszijnde intelligent vanuit een HUMANE wetenschap. Just don't, je maakt jezelf enkel belachelijk t.o.v. de echte moeilijke richtingen in de exacte wetenschappen.

Anyway, OP, niet luisteren naar deze kerel. Geeft een vertekend en verkeerdelijk elitair beeld weer van TEW. Terwijl het eigenlijk niet veel voorstelt.

Jongen, luister eens, ik heb 7u wiskunde gedaan, wiskunde bij TEW was enkel herhaling wat ik al gezien heb.
Maar in tegenstelling tot jij, ben ik wel iemand die met zijn medestudenten omgaat. En dus weet ik uit ervaring dat wiskunde zeker geen makkelijk vak is.

De TS komt uit TSO, geen integralen of afgeleiden gezien.
Op 2 lessen tijd moet hij dit kennen, van 0 tot examenklaar.
Vind jij dit evident ? Dan zijt gij echt wel de zeveraar ;)
Hij gaat daar heel wat zelfstudie in moeten steken.

Dat wiskunde niet het moeilijkste vak is van TEW, akkoord, vele onderschatten het niet maar de TS duidelijk wel.

Het is niet omdat gij TEW fucking easy vind dat dit voor iedereen zo is ? De leerstof zelf is niet moeilijk maar er kruipt wel veel tijd in om alles te snappen. In het secundair houden ze mooi je handje vast als je het niet snapt, vergeet dat maar op het unief. Gaat het te snel hebt ge gewoon pech en zoek het dan maar zelf uit, good luck.
Ik snap niet dat gij een richting kunt doen die gij te gemakkelijk acht.

Als je echt een master TEW bent dan weet je ook dat in het eerste jaar er een slagingspercentage is van 30-40% (bron: http://www.kuleuven.be/toekomstigestudenten/studievoortgang.html). Als het zo makkelijk was dan slaagde iedereen, toch ?

Trouwens de TS mag het van mij gerust proberen, om zonder voorkennis en alles in zelfstudie te slagen voor vakken zoals wiskunde, boekhouden en statistiek, ik hou hem vooral niet tegen ;)

Physixius

Legacy Member
Beste Dean,

Kijk eens naar het afstandsleren aan de hoge school van gent (ben vrij zeker dat andere hoge scholen dit ook aanbieden).

Ik studeer op deze moment toegepaste informatica via afstandsleren aan de HoGent (39/60 studiepunten opgenomen in mijn eerste jaar).

Ik kom ook uit een TSO richting (handel, 10 jaar geleden) en nooit verder studeren ernstig genomen.

Zeer interessante formule voor mensen die nog werken en ze bieden bachelor accountancy-fiscaliteit aan via afstandsleren dacht ik.

Kowalskii

Legacy Member
FrankGrimes zei:
Da's echt de grootste zeverpost ooit! En zit vol met domme assumpties.
Het is eerst en vooral NIET nodig dat je extreem goed bent in wiskunde in een economische richting.Heel basis zijn de voorgenoemde dingen. De meeste mensen zouden dat aankunnen. De een doet er gwn ietsje langer over dan de andere. Maar het blijft easy as fuck.

Ik praat met echte ervaring :

-Master TEW.

De enige die foutieve informatie geeft ben jij. Het is niet omdat jij de leerstof moeilijk vond of te veel op korte termijn dat iedereen dat probleem zal tegenkomen.
Als je er genoeg tijd in steekt dan lukt dat. NEWS FLASH : TEW is een fucking easy richting, het blijft een HUMANE wetenschap. Je moet je niet voordoen alszijnde intelligent vanuit een HUMANE wetenschap. Just don't, je maakt jezelf enkel belachelijk t.o.v. de echte moeilijke richtingen in de exacte wetenschappen.

Anyway, OP, niet luisteren naar deze kerel. Geeft een vertekend en verkeerdelijk elitair beeld weer van TEW. Terwijl het eigenlijk niet veel voorstelt.

Niemand beweert hier dat TEW rocket science is maar het gaat over het feit dat TS nul voorkennis heeft. En dan is dit echt wel moeilijk want zoals hier reeds aangehaald besteed men geen tijd aan de basis wiskunde (afgeleiden, integralen,...). Wat betreft die fucking easy dan is het toch wel bizar dat de slaagpercentages niet bijster hoog liggen, dus je kan je persoonlijke mening niet veralgemenen. Tevens ben je met een diploma TEW ook licentiaat wiskunde, dus zo super simpele wiskunde zal het ook niet zijn.

Nuja uw account is van 24 augustus, dus kom je hier eens je frustratie uiten met een dubbelaccount. Wellicht gefrustreerd door TEW'ers/HIRs die evenveel verdienen als een genie zoals jij van de exacte wetenschappen? :)

NotoriousP

Legacy Member
Kowalskii zei:
Wat betreft die fucking easy dan is het toch wel bizar dat de slaagpercentages niet bijster hoog liggen, dus je kan je persoonlijke mening niet veralgemenen.

Kan ook aan het volk liggen die de richting studeert hé. :)

Kowalskii zei:
Tevens ben je met een diploma TEW ook licentiaat wiskunde, dus zo super simpele wiskunde zal het ook niet zijn.

Say what? Dat is de oude equivalent van de huidige master in de wiskunde. Geen sprake van dat jullie daar nog maar in de buurt komen.

Kowalskii

Legacy Member
NotoriousP zei:
Kan ook aan het volk liggen die de richting studeert hé. :)



Say what? Dat is de oude equivalent van de huidige master in de wiskunde. Geen sprake van dat jullie daar nog maar in de buurt komen.

Say what , als master TEW/EW/HIR kan je les geven als licentiaat wiskunde in het 4e,5e en 6e middelbaar. (zeker aan 3u,4u en 5u , geen idee of het aan de 6u/8u ook kan)

En wat betreft het 'volk', je kan de statistieken eens bekijken: UGent Faculteit Economie en Bedrijfskunde GO - Over onze studenten
Quasi allemaal ASO en gemiddeld 5,6uur wiskunde gehad ;) Toch bizar hé?

:doc:

Kowalskii

Legacy Member
tommie314 zei:
In het middelbaar les mogen geven is wel niet hetzelfde als licentiaat wiskunde zijn e.

NP wint, you lose.

Alee dan, hoe noemen ze een leerkracht van het 4e,5e en 6e middelbaar die wiskunde geeft dan? Bij mijn weten licentiaat wiskunde net zoals diegenen die in 1e, 2e en 3e middelbaar les geven regentaat zijn. Nergens had ik het over een master wiskunde, dus leer eens begrijpend lezen of leren ze dat niet in de exacte wetenschappen. :niceone:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan