Archief - Toegepaste Informatica Hogent

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Satkan

Legacy Member
Papam zei:
Frans is groot probleemvak bij mij :doh: Maar hebben jullie daar dan al les over deze week misschien?
Hebben ze al iets gezegd over de projecten die we moeten doen enzo :)

Het zijn allemaal opfrissingslessen.
Ik denk om een beetje aan te tonen welk niveau ze minimum toch verwachten.

Nog niets echt iets over andere vakken gehoord.

Papam

Legacy Member
Juist weer massive discussie met de ouders <.< De situatie zit zo, ik ben begonnen in de Geschiedenis, in februari veranderd naar Handelswetenschappen. Ik ben nu eenmaal een student die nog tamelijk 'tsjolt' als het op studeren komt enzo, voor mij is het duidelijk dat een academisch diploma toch iets moeilijk is om voor mij te halen. Daarom wil ik overschakelen naar de toegepaste informatica, omdat dit qua studerend vermogen toch minder vraagt dan Handelswet. laat staan Geschiedenis.

Mijn ouders verwijten mij er dus van dat ik wegloop van de problemen in plaats dat ik ze aanpak. Ik begrijp hun uitspraak zeker en vast want het is toch zij die betalen voor mijn studies (hoewel het volgens hun totaal niet om het financieel aspect gaat) maar uiteindelijk moet ge toch uzelf kennen... Maar hun mentaliteit is zo typisch van met Handelswetenschappen kunt ge alles in de informatica zit ge vast achter een beeldscherm en kunt ge straten leggen met u bachelor diploma

Satkan

Legacy Member
Papam zei:
Juist weer massive discussie met de ouders <.< De situatie zit zo, ik ben begonnen in de Geschiedenis, in februari veranderd naar Handelswetenschappen. Ik ben nu eenmaal een student die nog tamelijk 'tsjolt' als het op studeren komt enzo, voor mij is het duidelijk dat een academisch diploma toch iets moeilijk is om voor mij te halen. Daarom wil ik overschakelen naar de toegepaste informatica, omdat dit qua studerend vermogen toch minder vraagt dan Handelswet. laat staan Geschiedenis.

Mijn ouders verwijten mij er dus van dat ik wegloop van de problemen in plaats dat ik ze aanpak. Ik begrijp hun uitspraak zeker en vast want het is toch zij die betalen voor mijn studies (hoewel het volgens hun totaal niet om het financieel aspect gaat) maar uiteindelijk moet ge toch uzelf kennen... Maar hun mentaliteit is zo typisch van met Handelswetenschappen kunt ge alles in de informatica zit ge vast achter een beeldscherm en kunt ge straten leggen met u bachelor diploma


Wel...

Doe het volgende, hele simpele stappen. Als ze dan nog niet geloven dat TI een goede richting is, dan weet ik het ook niet.

1 : Klik op deze Link.

2 : Zoek even naar de meest opvallende artikels (Hint : 9.300 IT'ers te weinig in België - news - ZDNet.be).

3 : Tonen aan ouders.


And that's that.

Aap

Legacy Member
Satkan zei:
2 : Zoek even naar de meest opvallende artikels (Hint : 9.300 IT'ers te weinig in België - news - ZDNet.be).

Te weinig? Ik ervaar juist het omgekeerde.

Satkan

Legacy Member
Aap zei:
Te weinig? Ik ervaar juist het omgekeerde.

Niet dat ik jouw competenties in twijfel trek...
Maar kan je eventueel een groter deel van dat verhaal posten?



EDIT : Ik las zonet dat je een graduaat informatica - optie netwerken hebt + twee (Veelgevraagde neem ik aan) certificaten in handen hebt.

De vacatures die ik afloop zijn inderdaad veel frequenter voor programmeurs.
Voor netwerken kom ik er minder tegen.

Maar als OP juist wilt programmeren, dan zou dat probleem zichzelf uitfilteren.
Er staan meer dan genoeg aantrekkelijke vacatures op de HoGent site alleen al.

Geen idee wat de OP wilt natuurlijk.

Bv202

Legacy Member
Dat wil ik nu ook wel eens weten. Aap zit hier al maanden, zo niet jaren, aan te kondigen dat hij als IT'er geen werk kan vinden. Ik wil nu ook wel een keer zijn hele verhaal horen...

Karre

Legacy Member
Ik ken alvast quasi niemand die echt moeite heeft moeten doen om werk te vinden na het afstuderen van Toegepaste Informatica.

Satkan

Legacy Member
Karre zei:
Ik ken alvast quasi niemand die echt moeite heeft moeten doen om werk te vinden na het afstuderen van Toegepaste Informatica.

Van de mensen die ik ken, hoor ik altijd (eventueel een beetje overdreven) dat men op jobbeurzen net héél veel moeite doet om IT volk aan te kunnen werven.
(Ik praat over mensen uit TI die op die beurzen aanwezig waren.)

Aap

Legacy Member
Satkan zei:
Er staan meer dan genoeg aantrekkelijke vacatures op de HoGent site alleen al.

Geen idee wat de OP wilt natuurlijk.

Wat is OP?

Ik zie nogthans momenteel geen 'passende' vacatures op de hogent website. Je hebt het toch over Vacatures - Hogeschool Gent of niet?

Het enigste dat ik kwijt wil is dat ik tijdelijk schijtwerkjes (=helpdesk) doe om iemand te vervangen. Vanaf dat ik solliciteer voor vaste functies kijken ze me raar aan, in de trant van "er is toch genoeg werk in de IT?". Het probleem is dat ik niet au serieux wordt genomen als ik solliciteer voor vaste functies. De werkgevers, heb ik de indruk, dat ze de voorkeur hebben voor iemand met een stabieler cv.

Ik heb geen behoefte om m'n verhaal te vertellen.

herbivoor

Legacy Member
Vraagje, misschien offtopic.
Ik begin ook in TI dit jaar en heb vorig jaar ook HAWE gedaan.
Maar waar kan je je groep en je rooster terugvinden? Bij HAWE was dit gewoon op Advalvas maar als ik op lessenrooster klik op de hogent site, dan kom ik bij iets van 2011 uit...

Kimaska

Legacy Member
Inloggen op Ibamaflex, dan naar subgroepen gaan.
Daar zie je alle vakken. Bv. 1: Computerarchitectuur (6 studiepunten) [JS-TI1-XX]
Waar die XX staat is welke groep je in zit.

Dan kun je op chamillo bij roosters je lessenrooster vinden.

Karre

Legacy Member
Aap zei:
Wat is OP?

Ik zie nogthans momenteel geen 'passende' vacatures op de hogent website. Je hebt het toch over Vacatures - Hogeschool Gent of niet?

Het enigste dat ik kwijt wil is dat ik tijdelijk schijtwerkjes (=helpdesk) doe om iemand te vervangen. Vanaf dat ik solliciteer voor vaste functies kijken ze me raar aan, in de trant van "er is toch genoeg werk in de IT?". Het probleem is dat ik niet au serieux wordt genomen als ik solliciteer voor vaste functies. De werkgevers, heb ik de indruk, dat ze de voorkeur hebben voor iemand met een stabieler cv.

Ik heb geen behoefte om m'n verhaal te vertellen.

Die vacatures die jij aanhaalt zijn jobs als docent? Ik heb echt nog nooit iemand weten klagen hoe jij hier zit te klagen op het vlak van werk vinden in de IT. Mogen we toevallig je opleidingsgraad weten?

Satkan

Legacy Member
Aap zei:
Wat is OP?

Ik zie nogthans momenteel geen 'passende' vacatures op de hogent website. Je hebt het toch over Vacatures - Hogeschool Gent of niet?

Het enigste dat ik kwijt wil is dat ik tijdelijk schijtwerkjes (=helpdesk) doe om iemand te vervangen. Vanaf dat ik solliciteer voor vaste functies kijken ze me raar aan, in de trant van "er is toch genoeg werk in de IT?". Het probleem is dat ik niet au serieux wordt genomen als ik solliciteer voor vaste functies. De werkgevers, heb ik de indruk, dat ze de voorkeur hebben voor iemand met een stabieler cv.

Ik heb geen behoefte om m'n verhaal te vertellen.

Nee, het is niet die pagina...
Bij FBO staat ergens een pagina vol, maar ik weet niet of je daar eventueel voor moet ingeloged zijn.

Anyways, als jij de behoefte niet hebt om jouw verhaal te vertellen, dan heb ik geen behoefte aan jouw input in dit topic... en laat je ook beter commentaar uit die je toch niet vervolledigd.



herbivoor zei:
Vraagje, misschien offtopic.
Ik begin ook in TI dit jaar en heb vorig jaar ook HAWE gedaan.
Maar waar kan je je groep en je rooster terugvinden? Bij HAWE was dit gewoon op Advalvas maar als ik op lessenrooster klik op de hogent site, dan kom ik bij iets van 2011 uit...


Dit staat al lang in mijn thread. (het originele topic over TI in hogent van dit jaar)
Kijk daar ook eens.


Karre zei:
Die vacatures die jij aanhaalt zijn jobs als docent? Ik heb echt nog nooit iemand weten klagen hoe jij hier zit te klagen op het vlak van werk vinden in de IT. Mogen we toevallig je opleidingsgraad weten?

Op z'n profielpagina heeft iemand een quote gezet waarin staat dat hij een graduaat - optie netwerken heeft.

Aap

Legacy Member
Satkan zei:
Nee, het is niet die pagina...
Bij FBO staat ergens een pagina vol, maar ik weet niet of je daar eventueel voor moet ingeloged zijn.

Neem me niet kwalijk, maar HoGent heeft veel websites. Waar kan ik de website vinden van FBO met vacatures? Ik heb geen HoGent account. En wat is OP?

Satkan

Legacy Member
Aap zei:
Neem me niet kwalijk, maar HoGent heeft veel websites. Waar kan ik de website vinden van FBO met vacatures? Ik heb geen HoGent account. En wat is OP?

Juist,... OP is original poster, of originele poster :P valt te zien hoe je het wilt bekijken.

Ik vind die pagina blijkbaar niet echt meer terug.


Trouwens die link staat ergens op de facebookpagina van HoGent Toegepaste informatica.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan