Archief - Toegepaste Informatica Hogent

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Papam

Legacy Member
Hallo ik ben van plan om toegepaste informatica te volgen aan de Hogent. De informatica heeft me altijd sterk geïnteresseerd en dit jaar is het in mijn richting niet zo verlopen als ik wou :/

Maar als ik mijn ouders hierover aanspreek halen ze direct hun neus op. Hun argumenten zijn: Achter een schermke zitn, ge gaat nooit verder raken dan u beginjob, ge gaat weinig geld verdienen,...
Is er iemand die deze richting volgt die me wat argumenten kan geven waarom ik deze richting wel zou volgen?

godf@ther

Legacy Member
weinig geld verdienen? Das nie slecht verdiend ze. Als ge zelf geen argumenten kunt bedenken, dan weet ge te weinig over de opleiding volgens mij.
Want er zijn genoeg argumenten.

Papam

Legacy Member
Maar ik bedoel precies om tegen hun argumenten in te gaan. Op de brochure staat er niets van hoeveel je er uiteindelijk mee verdient en wat je doorgroeimogelijkheden zijn

dieterdp

Legacy Member
je kan zeker carriere maken, je start als developer, dan analyst en misschien zelfs project manager. Je kan ook zelfstandig worden na verloop van tijd.

In een bank zit je toch ook ganse dagen achter een scherm? misschien is dit een argument.

ter info, er zijn ook nog andere informatica opleidingen he, NMCT in kortrijk , MCT in antwerpen, ....

Satkan

Legacy Member
Staat deze richting er niet om bekend, dat je goed je boterham kan verdienen als je de dingen goed uitspeelt met het diploma?

Anyways, ik heb hier al 2 threads over TI, één algemene, en één over HoGent specifiek.
Het was beter geweest om dit in de HoGent specifieke te posten IPV een nieuwe thread aan te maken. (Nu wordt alles nogal overspoelt.)


Anyways², is het niet wat aan de (erg) late kant dat je zo'n vragen stelt?
Ik bedoel maar, morgen begint het nieuwe jaar.

eivlys

Legacy Member
Satkan zei:
Staat deze richting er niet om bekend, dat je goed je boterham kan verdienen als je de dingen goed uitspeelt met het diploma?

Anyways, ik heb hier al 2 threads over TI, één algemene, en één over HoGent specifiek.
Het was beter geweest om dit in de HoGent specifieke te posten IPV een nieuwe thread aan te maken. (Nu wordt alles nogal overspoelt.)


Anyways², is het niet wat aan de (erg) late kant dat je zo'n vragen stelt?
Ik bedoel maar, morgen begint het nieuwe jaar.

Officieel begint het nieuwe schooljaar de 24sept. Als je de introductie week mist, is het gene ramp.

Satkan

Legacy Member
eivlys zei:
Officieel begint het nieuwe schooljaar de 24sept. Als je de introductie week mist, is het gene ramp.

Ook goed.

Nevertheless is het nog altijd laat.

Papam

Legacy Member
Satkan zei:
Ook goed.

Nevertheless is het nog altijd laat.

Weet ik Satkan. Ik heb ook nog maar mijn resultaten van mijn herexamens vrijdag 14 september gekregen. (Wat ik eveneens erg laat vind :sop: ) Maar ik zou inderdaad de introductieweek missen dan want ik moet deze week nog werken voor vakantiejob. Is dit een drama of worden er echt belangrijke zaken gezegd tijdens deze introductieweek?


PS: Ik wou ook niet inpikken op de threads die al bestonden over toegepaste informatica omdat mijn vraag niet echt te maken had met de thread zelf.

Satkan

Legacy Member
Zoals hierboven gesteld zou je niet veel missen... Dat zal ik straks dan wel zien zeker. :P

passero

Legacy Member
Hun neus ophalen... Lol. Dat ze eens met mij contact opnemen :D
Ik heb ook TI aan de HoGent gedaan en ik heb niet bepaald een slechte carriere ;)

Vast zitten aan je beginjob heeft alles met eigen motivatie te maken. Als je het zelf goed uitspeelt maak je een goeie carriere en er zijn kansen genoeg.

In de IT zijn er niches genoeg waar je zeer snel expertise kan krijgen en kan uitgroeien.

Ik ben begonnen als simpel developer bij een klein bedrijfje en heb nu een aanbieding gekregn voor een een belangrijke plaats bij Oracle in hun HQ in San Francisco. Denk niet dat dat slecht is voor "maar" TI :)

Ciberth

Legacy Member
Papam zei:
en was het interessant satkan :p

Ik doe nu TIN op hogent als je nog wat vragen hebt stuur via PM maar gerust :)
Onthaaldag was niet zo interessant niets dat ik je niet kan vertellen :)

Papam

Legacy Member
Maar hebben jullie nu al iedere dag van de week les gehad enzo? En I suppose dat boekenverkoop al gepasseerd is enzo. Maandag beginnen de lessen al jawadde dat wordt een drukke week :p

Satkan

Legacy Member
^ like he said.
Boeken zijn geen probleem.
En als je Frans, nederlands, engels en wiskunde allemaal al goed kan... dan mis je niet zo veel.

Papam

Legacy Member
Satkan zei:
^ like he said.
Boeken zijn geen probleem.
En als je Frans, nederlands, engels en wiskunde allemaal al goed kan... dan mis je niet zo veel.

Frans is groot probleemvak bij mij :doh: Maar hebben jullie daar dan al les over deze week misschien?
Hebben ze al iets gezegd over de projecten die we moeten doen enzo :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan