Archief - Studierichting die het meeste inzicht vereist?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Blackblade

Legacy Member
Beste gamers van 9lives,

Welke studierichting vereist het meeste inzicht (ruwe intelligentie) en het minst papegaaienwerk (geheugen)? Beargumenteer je keuze.

Racing_Genk

Legacy Member
Burgerlijk? Die mannen hebben alles open boek bijna dus hebben zeker inzicht nodig om hun examen te kunnen maken

SysRq

Legacy Member
Eerste antwoord zal wel wiskunde zijn, maar zonder geheugen ga je daar ook niks mee kunnen.

[BAT] Hydra

Legacy Member
Ik denk ook wiskunde of fysica, burgies hebben wel weinig, maar niet het 'minst' papegaaienwerk.

Ook bij informatica heb je een minimum aan papegaaienwerk en draait alles rond inzichten verwerven.

MrKend54l

Legacy Member
Racing_Genk zei:
Burgerlijk? Die mannen hebben alles open boek bijna dus hebben zeker inzicht nodig om hun examen te kunnen maken

Die hun examens zijn allemaal open boek ofwat?

BeeLz

Legacy Member
Rechten hebben ook veel examens open boek dus dat argument is eigenlijk niet zoveel waard. Net zoals deze vraag, elke universitaire richting vergt inzicht in bepaalde vakken en ik elke richting moet je dingen leren om ze te kunnen snappen en toe te passen.

Veel hangt ook af van de methodes van de student zelf. Je kan oefeningen puur op inzicht en logica oplossen maar kan ze evengoed naar analogie van eerder geziene oefeningen oplossen.

Pas vanaf je zelf onderzoek moet doen en creatief moet zijn lijkt me de "ruwe intelligentie" van echt belang.

Blackblade

Legacy Member
Racing_Genk zei:
Burgerlijk? Die mannen hebben alles open boek bijna dus hebben zeker inzicht nodig om hun examen te kunnen maken

Heb een paar jaar burgie gedaan, daar komt echt niet zoveel inzicht aan te pas hoor. Vooral u wat methodes aanleren om problemen op te lossen, maar daardoor krijg je geen inzicht in de materie. Overroepen richting, maar bon.

Geneeskunde na u 1ste jaar ik ook bijna niks anders dan van buiten blokken.

Intelligentie is echt ver zoek op universiteit (buiten mss wiskunde en fysica).

Schopenhauer draait om in zijn graf.

Chilliewillie88

Legacy Member
Blackblade zei:
Heb een paar jaar burgie gedaan, daar komt echt niet zoveel inzicht aan te pas hoor. Vooral u wat methodes aanleren om problemen op te lossen, maar daardoor krijg je geen inzicht in de materie. Overroepen richting, maar bon.

Geneeskunde na u 1ste jaar ik ook bijna niks anders dan van buiten blokken.

Intelligentie is echt ver zoek op universiteit (buiten mss wiskunde en fysica).

Schopenhauer draait om in zijn graf.


Een paar jaar burgie? En dan gestopt omdat het te makkelijk was ofwat? :)

JPV

Legacy Member
(mocht dit een serieuze topic worden)

persoonlijk zou ik kiezen voor een filosofische richting, gezien dat het minst vanbuitenblokken is en meer verbanden leggen tussen stromingen, eigen principes ontdekken etc. Idem voor richtingen zoals politieke wetenschappen (NIET pol&soc).

Matt.

Legacy Member
JPV zei:
(mocht dit een serieuze topic worden)

persoonlijk zou ik kiezen voor een filosofische richting, gezien dat het minst vanbuitenblokken is en meer verbanden leggen tussen stromingen, eigen principes ontdekken etc. Idem voor richtingen zoals politieke wetenschappen (NIET pol&soc).

Politieke wetenschappen ni veel vanbuiten blokken? :lol: Die gasten moeten iedere minister die dit land ooit gekend heeft vanbuiten kennen met bijhorende details, om maar een voorbeeld te geven. Om nog niet te spreken van de onnozele shitload aan definities die ze moeten kennen, etc.

Ik ben ook enigszins teleurgesteld in het hoge gehalte aan papegaaienwerk, zelfs in ingenieursrichtingen en sterk kwantitatieve wetenschapsrichtingen (wiskunde, fysica), maar ik heb daar al genoeg over gezaagd. Enige kennis is nu eenmaal noodzakelijk...

Utred

Legacy Member
Gij hebt het toch ook niet getroffen op dat vlak, met uw twaalfduizend plantensoorten die ge moet kennen enzo:p

Thin Liz

Legacy Member
De topic is gedoemd om te veranderen in een mijn-richting-is-de-moeilijkste-trolling-topic (of ik-kan-jouw-richting-niet-goed-hebben-dus...-trolltopic). Verwacht je dus aan veel b***sh*t ;)

Matt.

Legacy Member
Utred zei:
Gij hebt het toch ook niet getroffen op dat vlak, met uw twaalfduizend plantensoorten die ge moet kennen enzo:p

Nee, al een geluk dat we niet enkel zo'n vakken hebben (zoals biologen of biomedici e.d.).

Al bij al kun je wel zeggen dat hoe lager het niveau, hoe minder ge moet vanbuiten blokken. Doe je bv. een bachelor in IT of zo, dan moet je echt geen reet studeren maar gewoon werken. Doe je informatica aan unief, moet je al een pak meer studeren. Zelfde geldt voor bv biologie aan unief vs aan hogeschool. (*Prepares for shitstorm.*)

mac-bc

Legacy Member
Wiskunde, Fysica en burgerlijk ingenieur zullen wel de voornaamsten zijn denk ik.

Drew

Legacy Member
Matt. zei:
Die gasten moeten iedere minister die dit land ooit gekend heeft vanbuiten kennen met bijhorende details, om maar een voorbeeld te geven.
[YOUTUBE]XiUBrytO52k[/YOUTUBE]
Right.

Matt.

Legacy Member
Drew zei:

Iedere regering dan. Kortweg: zeggen dat politieke wetenschappen één van de richtingen is waar ge het minst vanbuiten moet blokken is gewoon fout.

Matt.

Legacy Member
mac-bc zei:
Wiskunde, Fysica en burgerlijk ingenieur zullen wel de voornaamsten zijn denk ik.

Op universitair niveau, ja. Ik denk dat er aan de hogeschool wel wat richtingen zijn waar je nóg minder vanbuiten moet blokken, en de nadruk meer ligt op inzicht/dingen snappen/dingen kunnen uitvoeren.

Drew

Legacy Member
Dat telt gewoon als parate kennis, wordt verwacht dat je de actualiteit volgt. In het eerste jaar wordt daar mss nog 10% van 1 vak aan geschonken, maar later wordt dat als vanzelfsprekend aangenomen. Net zoals van een ingenieur in spe verwacht wordt dat hij/zij een simpele integraalvgl kan oplossen, bvb. Da's basiskennis om mee van start te gaan, niet het doel van de opleiding.

profound

Legacy Member
Er is alvast geen inzicht nodig om in te zien dat dit een trollthread is :doh:
Dus Matt, please bra, gotta stop feedin' !
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan