headroom
Legacy Member
Hallo,
Ik zit met een probleem in verband met studietoelage, ik zal mijn situatie kort schetsen. Ik werk al 3 jaar op zaterdag in een bedrijf en werk daar ook geregeld in de vakantie. Hierdoor verdien ik relatief veel en ben daardoor niet meer fiscaal ten laste van mijn ouders.
Nu wou ik dit jaar op kot gaan. Mijn ouders zagen deze grootte financiële kost niet zitten. Daarom moest ik mijn kot zelf betalen. Ik kwam er al snel achter dat ik recht had op een studiebeurs en deze zou de huur van mijn kot ongeveer dekken. Ik stuurde in Augustus alle nodige formulieren op en de mensen van de dienst studietoelagen zeiden dat de afhandeling een 3 tal maand zou duren. Nu zijn we ondertussen 6 maanden verder en ik heb nog altijd geen studiebeurs ontvangen. Ik heb ondertussen al verschillende keren gebeld en telkens zeggen ze mij "geduld meneer we zijn er mee bezig". Ook hebben ze al 2 keer gezegd "ja meneer, ten laatste tegen die datum". Als ik na die deadline bel omdat ik nog altijd niks gekregen heb zeggen dat iemand mij verkeerd heeft ingelicht.
Nu vraag ik mij af of er nog mensen zijn die zo lang moeten wachten op hun studiebeurs ?
Ik zit met een probleem in verband met studietoelage, ik zal mijn situatie kort schetsen. Ik werk al 3 jaar op zaterdag in een bedrijf en werk daar ook geregeld in de vakantie. Hierdoor verdien ik relatief veel en ben daardoor niet meer fiscaal ten laste van mijn ouders.
Nu wou ik dit jaar op kot gaan. Mijn ouders zagen deze grootte financiële kost niet zitten. Daarom moest ik mijn kot zelf betalen. Ik kwam er al snel achter dat ik recht had op een studiebeurs en deze zou de huur van mijn kot ongeveer dekken. Ik stuurde in Augustus alle nodige formulieren op en de mensen van de dienst studietoelagen zeiden dat de afhandeling een 3 tal maand zou duren. Nu zijn we ondertussen 6 maanden verder en ik heb nog altijd geen studiebeurs ontvangen. Ik heb ondertussen al verschillende keren gebeld en telkens zeggen ze mij "geduld meneer we zijn er mee bezig". Ook hebben ze al 2 keer gezegd "ja meneer, ten laatste tegen die datum". Als ik na die deadline bel omdat ik nog altijd niks gekregen heb zeggen dat iemand mij verkeerd heeft ingelicht.
Nu vraag ik mij af of er nog mensen zijn die zo lang moeten wachten op hun studiebeurs ?

