Archief - studie Rechten --> advocaat

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Tibokio

Legacy Member
PinkZer0 zei:
Beste


Voor u iemand op de vingers wil tikken en commentaar geven op zijn daden, gelieve aan de normen die u dan zelf stelt ook te voldoen. Indien dit teveel is en u dit niet kan, gelieve uzelf dan buiten de discussie te houden.

met de meeste hoogachting,

Pink

Die zin klinkt zo geforceerd als maar kan :lol:

PinkZer0

Legacy Member
alle talen zijn hoofdvakken alsook economie waarin een kleine mentionering is van rechtspraak

PinkZer0

Legacy Member
flyingdutchman zei:
Nog meer geld eraan te besteden?

In België is studeren praktisch gratis, geniet ervan.

jha mss voor u wel, maar voor my is dat veel geld...

W!mpix

Legacy Member
Geen voorkennis nodig voor rechten. Misschien niet het àllersimpelste, maar zeker ook niet het moeilijkste dat je kan kiezen. Economie moderne talen is een goede basis.
Inzicht is over het algemeen vrij weinig noodzakelijk imho. Het kan helpen als je het hebt, maar ik zie ook wel mensen zonder een greintje inzicht door hun examens komen puur op blokvermogen.

RickHarrison

Legacy Member
Iemand zei:
Het eerste jaar in Gent is vooral veel blokwerk, hoe verder je gaat hoe meer inzicht gevraagd wordt. (Ale, dat is toch mijn ervaring met mijn maior.)

Blokwerk blijft echter redelijk veel. Als je goed kan blokken en een goed ontwikkeld verstand hebt moet rechten normaal wel lukken.

Voor mss de helft van de vakken ja, de andere helft is qua blokwerk een universitaire richting zelfs niet waardig (om er door te raken).

Dus ik wil vooral even duidelijk stellen dat wat gent betreft, het echt wel een van de makkelijkere universitaire richtingen betreft, allesinds niet vergelijkbaar met de exacte wetenschappen...

Vio

Legacy Member
RickHarrison zei:
Voor mss de helft van de vakken ja, de andere helft is qua blokwerk een universitaire richting zelfs niet waardig (om er door te raken).

Dus ik wil vooral even duidelijk stellen dat wat gent betreft, het echt wel een van de makkelijkere universitaire richtingen betreft, allesinds niet vergelijkbaar met de exacte wetenschappen...

Niet weer die discussie he...

Iemand

Legacy Member
RickHarrison zei:
Voor mss de helft van de vakken ja, de andere helft is qua blokwerk een universitaire richting zelfs niet waardig (om er door te raken).

Dus ik wil vooral even duidelijk stellen dat wat gent betreft, het echt wel een van de makkelijkere universitaire richtingen betreft, allesinds niet vergelijkbaar met de exacte wetenschappen...

Over welke vakken heb je het dan?

RickHarrison

Legacy Member
Iemand zei:
Over welke vakken heb je het dan?

Kheb hier zo de indruk dat hier blijkbaar al over gediscussieerd is dus ik ga mijn ervaring met het eerste jaar is neerpennen gewoon. (ik beschouw mijzelf als een normaal begaafd persoon)

(ik was ook de typische "nieuwe" student en had mn eerste jaar geen enkele kloot uitgestoken int jaar)

De vakken waarover ik het heb:

sociologie: de studentencursus/samenvatting afgehaald (wa wast, 50+ pg's?) en in drie dagen geblokt--> onderscheidingscijfers

sociale psychologie: de wat, 3-4?? hoofdstukken uit de cursus gelezen en de zelftestjes gedaan in max 3-4 dagen --> juist erdoor

strafrecht: de "brice-approved" studentencursus in 4 dagen geblokt --> onderscheidingscijfers

rechtsfilosofie: 2 dagen de cursus gelezen 2 dagen de vraagskes geblokt --> erdoor

internationaal recht (of hoe noemt die cursus van cogen): plz, twee dagen naar gekeken mss? --> erdoor

algemene inleiding: --> twee dagen bouckaert, twee dagen argumentatie en methodologie samen met de herhaling de vijfde dag--> 10

normale vakken

inleiding privaat + geschiedenis popu

zware vakken:

economie
staatsrecht

Iemand

Legacy Member
Haha, economie als zwaar vak klasseren. :')
Wat vooral blijkt is dat je redelijk wat geluk hebt gehad :)

Veel meer kan ik daar niet over zeggen.

Iemand

Legacy Member
Toch frappant dat de ingenieutmrstudenten hydra en benjamin die aangeven te twijfelen over hun keuze hier weer zijn. :)

starriiejj

Legacy Member
hoezo is economie moderne talen een goede vooropleiding als je (zoals tommy314 zegt) een degelijke voorkennis wiskunde, chemie en fysica nodig hebt? de wiskunde is daar beperkt tot 3u en die hebben niet eens chemie of fysica.

PineMangoes

Legacy Member
Rechten is goed te doen als ASO student, één van de eenvoudigste universitaire opleidingen

demacken

Legacy Member
starriiejj zei:
hoezo is economie moderne talen een goede vooropleiding als je (zoals tommy314 zegt) een degelijke voorkennis wiskunde, chemie en fysica nodig hebt? de wiskunde is daar beperkt tot 3u en die hebben niet eens chemie of fysica.

Voor rechten is echt geen voorkennis chemie, wiskunde en fysica nodig. Enige wiskunde die je hebt is bij economie, en dat is echt wel doenbaar! Het is een richting die van nul begint, maar vraagt wel motivatie en vooral doorzettingsvermogen omdat het niet altijd even boeiend is.

W!mpix

Legacy Member
starriiejj zei:
hoezo is economie moderne talen een goede vooropleiding als je (zoals tommy314 zegt) een degelijke voorkennis wiskunde, chemie en fysica nodig hebt? de wiskunde is daar beperkt tot 3u en die hebben niet eens chemie of fysica.

Serieus? :crazy:

Iemand zei:
Haha, economie als zwaar vak klasseren. :')
Wat vooral blijkt is dat je redelijk wat geluk hebt gehad :)

Veel meer kan ik daar niet over zeggen.

Verrassend genoeg zijn er veel van mijn vrienden die dat ook als "moeilijk" beschouwen, terwijl dat volgens mij inderdaad één van de makkelijkere vakken was. Nu jah, blokken vs inzicht neem ik aan.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan