Thombose
Legacy Member
Ik heb getwijfeld om een jaar in Canada bij te doen. Quebec of Vancouver. Is niet helemaal hetzelfde als USA maar kan je misschien wle een indruk geven (Vancouver en heel die streek is wat Amerikaanser, terwjil Montreal en Quebec meer Europees zijn).
Ik ging gaan voor een duaal diploma, wat mogelijk is door de recente samenwerking tussen KUL-Faculteit Ir.Wetenschappen. Door deze samenwerking zou ik aan de Ecole Polytechnique het inschrijvingsgeld van in Belgie (550 euro per jaar) moeten betalen. Ook zou ik nog een beurs van 4000 CAD krijgen. Op zich is dat wel betaalbaar dan. Ik zou echter 2 jaren moeten bijdoen en daar hadi k geen zin in.
Ben dan gaan kijken naar een meer economie of management opleiding in Vancouver. De sites van Canada zijn daar heel goed voor (heel structureerd en duidelijk itt de grote hoop info voor VS). Doordat er geen samenwerkingsverband was voor die opleidingen moet je de tuition fee betalen van de universiteiten ginder en is het moeilijker om aan een beurs te geraken. Die beurs ven 4000 CAD had ik wel nog gekregen denk ik. Na een optelsommetje zou het mij voor een volledig jaar (met Tuition fee ge-averaged over een aantal unieffen met een zekere standing) 32000-35000 dollar gekost hebben minstens (huisvesting en eten en boeken ingereken). Dit is op basis van een gemiddelde tuition fee van 22000-25000 dollar. Bij de topuniversiteiten in Amerika ga je hier bijna het dubbel van betalen tuition fee alleen.
Wat ik denk? Bekijk Vancouver eens (dar is voertaal toch engels itt montreal en quebec met hun vooral franstalige gemeenschap), of UK of zoek een stage in de VS via je huidige school (iemand van biomedische ingenieurstechnieken heeft zo iets vastgekregen daar).
Succes alvast!
Tom
Ik ging gaan voor een duaal diploma, wat mogelijk is door de recente samenwerking tussen KUL-Faculteit Ir.Wetenschappen. Door deze samenwerking zou ik aan de Ecole Polytechnique het inschrijvingsgeld van in Belgie (550 euro per jaar) moeten betalen. Ook zou ik nog een beurs van 4000 CAD krijgen. Op zich is dat wel betaalbaar dan. Ik zou echter 2 jaren moeten bijdoen en daar hadi k geen zin in.
Ben dan gaan kijken naar een meer economie of management opleiding in Vancouver. De sites van Canada zijn daar heel goed voor (heel structureerd en duidelijk itt de grote hoop info voor VS). Doordat er geen samenwerkingsverband was voor die opleidingen moet je de tuition fee betalen van de universiteiten ginder en is het moeilijker om aan een beurs te geraken. Die beurs ven 4000 CAD had ik wel nog gekregen denk ik. Na een optelsommetje zou het mij voor een volledig jaar (met Tuition fee ge-averaged over een aantal unieffen met een zekere standing) 32000-35000 dollar gekost hebben minstens (huisvesting en eten en boeken ingereken). Dit is op basis van een gemiddelde tuition fee van 22000-25000 dollar. Bij de topuniversiteiten in Amerika ga je hier bijna het dubbel van betalen tuition fee alleen.
Wat ik denk? Bekijk Vancouver eens (dar is voertaal toch engels itt montreal en quebec met hun vooral franstalige gemeenschap), of UK of zoek een stage in de VS via je huidige school (iemand van biomedische ingenieurstechnieken heeft zo iets vastgekregen daar).
Succes alvast!
Tom
.
