botchla
Legacy Member
Mini zei:Sent from an undisclosed smarthphone with random spellingcorrector
Zet dat af want de fouten in die zin branden mijn netvlies weg.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Mini zei:Sent from an undisclosed smarthphone with random spellingcorrector
Flawless zei:Al vaak meegemaakt, velen van de mensen die op unief zitten (voornamelijk humane wet.) slagen gewoon door te studeren zonder inzicht, gewoon blokken en meer niet. En dan denken ze dat ze veel intelligentie bezitten ( sommigen tijdens de colleges, wat voor onzin dat daar soms uitkomt)
ad:
) Mensen die aan 'den band' staan, die iedere dag repetitief werk uitvoeren, die kunnen mss klagen.Ohm zei:Ik heb het idee dat klassiek vakmanschap te laag gewaardeerd wordt.
Of je nu een loodgieter bent of een elektricien, voor veel mensen zijn dit jobs voor de gewone man die in een rijhuisje woont en een goedkope Golf of Opel hebben als auto.
Ik vind dat veel mensen eens moeten stoppen om zwart wit te denken en meer respect tonen tegenover iemand in werkkledij, al dan niet besmeurd.
Zelf ben ik onderhoudstechnieker, heb een A2 technisch diploma en heb geen hogere opleiding gevolgd en durf zelf te zeggen dat ik gelukkiger ben dan iemand die een hele dag, of langer, aan een pc hangt voor de rest van zijn leven. Mijn dagen zijn altijd anders, ik ben verantwoordelijk over technische installaties die een heel gebouw voorzien van stroom en frisse lucht, werk met materialen die uiterst dodelijk zijn (koelgassen, stikstof,...) en als ik mijn kopje er niet bij houdt zet ik een heel gebouw spanningsloos of breng ik mijn collega's en mijzelf in gevaar (elektrocutie, gas dat ontsnapt, brandgevaar,...).
Zoals je ziet moeten wij altijd heel alert zijn en kunnen wij iemand zijn leven in gevaar brengen. Maar dagelijks merk ik dat veel bedienden, van gewoon receptioniste tot managers en hoger, amper of geen respect kunnen tonen aan "een" arbeider.
Zo houd ik vaak de deur open voor iemand anders, ook al heb ik mijn handen vol, maar 80% van de tijd kan er zelfs geen bedankje af. Een klant heeft problemen met zijn verlichting en ik laat alles vallen zodat ik deze onmiddellijk kan helpen en het enige wat ik krijg is gezeur en geklaag omdat ze niet verder kunnen werken. Een simpel bedankje is te veel gevraagd blijkbaar.
Vorige week ben ik speciaal 2u vroeger opgestaan om een klant in nood te helpen en een goedemorgen kon er niet vanaf. Effe een koffietje krijgen omdat ik mijn nachtrust heb laten vallen voor die persoon was ook te veel gevraagd. Buiten zich wat moeien met mijn werk, waar hij toch niets van snapt, is daar geen zinnig woord uitgekomen.
Dagelijks merk ik amper respect tegenover mij en mijn collega's en dit begint toch serieus om mijn systeem te werken
Versta mij niet verkeerd, er zitten ook toffe en beleefde mensen bij, maar het merendeel kijken blijkbaar graag neer op iemand die zijn handen nog durft vuil maken deze tijd.
Als ik veel mensen hoor, zowel hier op het forum als ergens anders, willen ze alleen maar een kantoorjob waar ze 8u op een dag tussen 4 muren op een computer scherm zitten te staren.
Ik vraag iedereen om wat meer respect te tonen tegenover een arbeider die je niet moet bezien als een domme kloot of een lul waarvan zijn IQ gelijk is aan dat van een koe. Genoeg arbeiders waar je een intelligent gesprek mee kan hebben en die meer dan 1 taal kennen, genoeg arbeiders die een hoger diploma hebben, al dan niet via zelfstudie, en kwa loon en voordelen is het verschil tussen arbeider en bediende nog amper merkbaar.
Wou even deze lange tekst neertypen om mijn hart te luchten over deze spijtige materie die blijkbaar volkomen normaal is in de onverschillige wereld van vandaag.
Arbeiders hebben we nodig en gaan we blijven nodig hebben.
Heb ook het gevoel dat gewone werkmannen dezer tijd amper nog een gezicht krijgen in de media en verschillende sites zoals vacature.be en dergelijke.
Guazala zei:Eerlijk gezegd lok je volgens mij gewoon zelf uit dat mensen onvriendelijk tegen je zijn.
De manier waarop jij neerkijkt op bedienden is geen haar beter dan wat je hen verwijt ten aanzien van arbeiders.
Als je zelf iemand nors begroet heb je veel kans dat je die reactie krijgt. En als wat je schrijft echt je gedacht is over de mensen om je heen, kan ik me moeilijk voorstellen dat je hen met een stralende glimlach en een vriendelijk woordje begroet. Als je zelf mensen 'ontvangt' met een glimlach, ga je die veel kans ook terug krijgen. En dat heeft niets te maken met bediende of arbeider.
Stimpy zei:Iedereen die zegt: "respect voor arbeiders, ik zou het niet volhouden" etc. zegt eigenlijk: ik ben blij dat ik dat werk niet moet doen en iets beters gevonden heb.
joshetei zei:Ik heb het als jobstudent in de productiearbeid ook al genoeg meegemaakt, vooral dan van andere jobstudenten. Die komen daar dan met nen air van 'ik als slimme student ga ier nekeer tussen het domme volk komen staan en wat apenwerk doen'...Om dan vervolgens 3u later nog altijd geen doos te kunnen vouwen op iet of wat deftig tempo.
Onlangs nog gehad, andere student die tegen mij zegt 'wavoor achterlijk werk is da hier, daar moet ge toch echt niets voor kunnen' waarop ik antwoord 'waarom hebt ge dan just al die dozen met den tekst naar beneden gemaakt? wie is hier de mongool?' Die kerel zijn face, priceless![]()
Stimpy zei:Iedereen die zegt: "respect voor arbeiders, ik zou het niet volhouden" etc. zegt eigenlijk: ik ben blij dat ik dat werk niet moet doen en iets beters gevonden heb.
Dus in die zin is er een stigma.
Laat beter nu net iets heel persoonlijks zijn en kijk dan ook wat jijzelf het beste vindt.
Ik kan het gewoon niet, dus waarom zou ik het wíllen doen? Dus ja, ik ben blij dat ik het niet moet doen, want ik zou het niet volhouden nee.
Je kan ook gewoon respect hebben voor iemand die fysiek werk verzet hoor, daar hoef je niks achter te zoeken.Eagle` zei:Werk zelf bij amerikaanse telecom gigant en hoe ge sommige sales ziet acteren, echt om van te schreien. Hauntain van hier tot in Tokyo omdat ze met nen dikke BMW 5 series rondrijden, field engineers en kuispersoneel behandelen gelijk stront ma zelf geen knijt weten van wat ze eigenlijk aan het verkopen zijn...
echt schrij-nend ...
Renegadexxripxx zei:Maar zij mogen wel rondrijden in hun BMW 5 terwijl jij in een aftands camionette moet rondrijden...
Maar bon, ge moet het maar kunnen om prutsproducten aan de man/vrouw te kunnen brengen op een dusdanige manier dat de personen die ze gekocht hebben ervan overtuigd zijn dat ze nooit meer zonder kunnen.
Guazala zei:Eerlijk gezegd lok je volgens mij gewoon zelf uit dat mensen onvriendelijk tegen je zijn.
De manier waarop jij neerkijkt op bedienden is geen haar beter dan wat je hen verwijt ten aanzien van arbeiders.
Als je zelf iemand nors begroet heb je veel kans dat je die reactie krijgt. En als wat je schrijft echt je gedacht is over de mensen om je heen, kan ik me moeilijk voorstellen dat je hen met een stralende glimlach en een vriendelijk woordje begroet. Als je zelf mensen 'ontvangt' met een glimlach, ga je die veel kans ook terug krijgen. En dat heeft niets te maken met bediende of arbeider.
Ohm zei:Ik kijk helemaal niet neer op een bediende en ik begroet niemand nors. Moest dat wel zo zijn, dan is het mijn schuld en zou ik geen post maken over mijn dagelijkse ervaringen met bedienden.
Stimpy zei:Iedereen die zegt: "respect voor arbeiders, ik zou het niet volhouden" etc. zegt eigenlijk: ik ben blij dat ik dat werk niet moet doen en iets beters gevonden heb.
.
Oldskooler zei:Respect!!
*Toch maar liever niet in mijne vriendenkring jij.*
NotoriousP zei:Er is wel een groot verschil tussen geen arbeider willen zijn of er niet mee om te willen gaan hé.

Estrebian zei:Niet te moeilijk maken hé Notorious, er zitten hier ook arbeiders![]()
