fragflap
Legacy Member
Dionysus zei:De pijnlijke waarheid is dat niemand echt weet of rechten u ligt. Als uw ouders geld genoeg hebben en een eventueel geflopt jaar kunnen opvangen dan zou ik rechten proberen. Anders misschien ook.
Je haalde geen schitterende punten in het middelbaar, maar middelbaar is verre van representatief. Ik heb mensen gezien die ik slim achtte maar die dat in hun eerste jaar niet bleken. Rechten (en eigenlijk elke universitaire richting) draait niet alleen om slim zijn, maar ook om discipline om door te kunnen zetten als het nodig is (zo blijkt het voor sommigen moeilijk om een maand lang te studeren in de examens).
Over uw intresse in rechten/justitie: ik kan moeilijk geloven dat ge dat echt interessant vindt, maar als het echt waar is dan zou dat knap zijn. Als je dan zo hypergemotiveerd bent zou je toch best eens rechten proberen.
Dus: probeer het is, je zal het dan wel zien.
Het justitieaparaten, processen, rechtsystemen,.. intreseren mij enorm. De moeilijkheidsgraad schrik mij niet af maar het is eerder de hoeveelheid van de leerstof. Het is zoals de meeste hier aanhalen dat ik geen ervaring heb in het verwerken van grote hoeveelheden leerstof.
De hoeveelheid leerstof mag toch niet de enigste reden zijn waarom iemand niet kan studeren aan het hoger onderwijs ?

Maar het was dan ook kortingen berekenen en van die onzin.