fragflap
Legacy Member
Beste,
Ik ben een jaar later naar het school gegaan in het eerste kleuterklas omdat mijn ouders vonden dat ik nog te jong was. Jammer genoeg draag ik daar vandaag nog de gevolgen van.
In de basisschool heb ik netjes kunnen meedraaien en behoorde ik tot de gemiddelde. In het zesde leerjaar mocht ik een Aso of een Tso richting volgen. Ik had dit niet gedaan en had voor de gemakkelijke richting kantoor gekozen.
Van het eerste middelbaar tot het vijfde middelbaar was zonder problemen verlopen en was altijd geslaagd. In het zesde middelbaar kreeg ik ondanks een jaartotaal van 70 % toch een c-attest omdat ik een klein tekort had op boekhouden. Dit was een grote tegenslag. Ik mocht niet blijven zitten omdat ik graag wilde verder studeren en het jaar terug opnieuw doen was geen optie.
De vorige zomer vakantie had ik besloten om mee te doen met de Examencommissie van de Vlaamse Gemeenschap. De beruchte Midden jury… Ik heb mijn cursussen zelf samengesteld en was voor alle vakken (19) van de eerste keer geslaagd. Dit was ook het bewijs dat ik onterecht een C-Attest had gekregen.
Ik wilde altijd iets met rechten gaan studeren omdat ik geïnteresseerd ben in de maatschappij (kranten lezen),heb oog voor detail en alles precies willen uitzoeken,de actualiteit mij altijd heeft geboeid en volg het steeds op de voet, het (Belgische) rechtssysteem
Ik heb ook al gehoord dat je hier geen speciale voorkennis voor moet hebben maar dat men veel leerstof moet verwerken. Tevens ben ik super gemotiveerd om te gaan verder studeren. Het is zwaar daar ben ik voor de 100 procent van overtuigd. Maar ben ook bereid om hard te werken en alles er voor te doen om het tot een goed eind te brengen.
Ik heb niet de ambitie om een advocaat of een notaris te worden. Maar zou graag mijn parate kennis willen vergroten mijn parate kennis en later een goede job hebben.
Mocht er geen richting van rechten of rechtspraktijk zijn, weet ik niet wat ik moet gaan studeren of nog wil gaan verder studeren.
Ik vertrek volgende week naar Engeland voor een intensive taalcursus van 6 weken. Wil maar zeggen dat ik er alles aan doen om ook buiten het school tijd er alles aan doen om te slagen in het hongeronderwijs.
Mijn vragen naar jullie toe is: wat raden jullie mij aan met de informatie die jullie nu weten ? Is rechten voor mij een goed idee of geven jullie de voorkeur liever aan rechtspraktijk ? Wat zijn jullie ervaringen hierin ? Mocht ik het dan toch doen waar zou ik op moeten letten?
Dt wetenschappers, onruststokers,... mogen zich onthouden en moeten ook niet antwoorden.
Kijk uit naar jullie antwoorden
Met vriendelijke Groeten
Ik ben een jaar later naar het school gegaan in het eerste kleuterklas omdat mijn ouders vonden dat ik nog te jong was. Jammer genoeg draag ik daar vandaag nog de gevolgen van.
In de basisschool heb ik netjes kunnen meedraaien en behoorde ik tot de gemiddelde. In het zesde leerjaar mocht ik een Aso of een Tso richting volgen. Ik had dit niet gedaan en had voor de gemakkelijke richting kantoor gekozen.
Van het eerste middelbaar tot het vijfde middelbaar was zonder problemen verlopen en was altijd geslaagd. In het zesde middelbaar kreeg ik ondanks een jaartotaal van 70 % toch een c-attest omdat ik een klein tekort had op boekhouden. Dit was een grote tegenslag. Ik mocht niet blijven zitten omdat ik graag wilde verder studeren en het jaar terug opnieuw doen was geen optie.
De vorige zomer vakantie had ik besloten om mee te doen met de Examencommissie van de Vlaamse Gemeenschap. De beruchte Midden jury… Ik heb mijn cursussen zelf samengesteld en was voor alle vakken (19) van de eerste keer geslaagd. Dit was ook het bewijs dat ik onterecht een C-Attest had gekregen.
Ik wilde altijd iets met rechten gaan studeren omdat ik geïnteresseerd ben in de maatschappij (kranten lezen),heb oog voor detail en alles precies willen uitzoeken,de actualiteit mij altijd heeft geboeid en volg het steeds op de voet, het (Belgische) rechtssysteem
Ik heb ook al gehoord dat je hier geen speciale voorkennis voor moet hebben maar dat men veel leerstof moet verwerken. Tevens ben ik super gemotiveerd om te gaan verder studeren. Het is zwaar daar ben ik voor de 100 procent van overtuigd. Maar ben ook bereid om hard te werken en alles er voor te doen om het tot een goed eind te brengen.
Ik heb niet de ambitie om een advocaat of een notaris te worden. Maar zou graag mijn parate kennis willen vergroten mijn parate kennis en later een goede job hebben.
Mocht er geen richting van rechten of rechtspraktijk zijn, weet ik niet wat ik moet gaan studeren of nog wil gaan verder studeren.
Ik vertrek volgende week naar Engeland voor een intensive taalcursus van 6 weken. Wil maar zeggen dat ik er alles aan doen om ook buiten het school tijd er alles aan doen om te slagen in het hongeronderwijs.
Mijn vragen naar jullie toe is: wat raden jullie mij aan met de informatie die jullie nu weten ? Is rechten voor mij een goed idee of geven jullie de voorkeur liever aan rechtspraktijk ? Wat zijn jullie ervaringen hierin ? Mocht ik het dan toch doen waar zou ik op moeten letten?
Dt wetenschappers, onruststokers,... mogen zich onthouden en moeten ook niet antwoorden.
Kijk uit naar jullie antwoorden
Met vriendelijke Groeten



Inschrijven is een formaliteit. Bij mij gebeurde dat zelfs door een jobstudent. Geen mens die weet wat voor vooropleiding iemand heeft, da's enkel voor de statistieken.