Ze vroegen wel een kopie van mijn diploma en ik moest op een formulier invullen welke vooropleiding ik had, maar er is echt geen mens die daar naar gekeken heeft hoor. Ik had een diploma secundair onderwijs en mocht dus hoger onderwijs starten. Wat er daar wel of niet op staat van vooropleiding of hoe je dat hebt behaald maakt echt helemaal niks uit. (Alhoewel, ik heb mijn secundair behaald via tweedekansonderwijs en die jobstudent wist niet hoe ze dat moest invoeren in de computer, die school stond niet bij de opties of zo

)
Maar er zit daar echt niemand om te zeggen "oei oei, kantoor en jij wil rechten doen? dat zal toch niet gaan hoor". Da's gewoon routinewerk voor die jobstudenten, ze zien misschien tientallen mensen per dag, ze gaan echt niet checken wat jouw vooropleiding is en of dat misschien wel past. Zijn ze ook helemaal niet bevoegd voor (en maakt ook geen reet uit verder, zelfs de rector zal jou niet weigeren als jij een secundair diploma hebt, zelfs al is het 'maar' kantoor).
De reden dat je een diploma moet tonen is om te tonen dat je een diploma hébt. De reden dat je je vooropleiding moet invullen, is gewoon om de statistieken bij te houden (hoeveel % van de leerlingen uit vooropleiding X slagen in richting Y). Ik moest ook het werk van mijn vader en moeder invullen, maar ze hebben ook niet gezegd "oei, jouw moeder is maar kuisvrouw, en jij komt hier aan de unief studeren?"

Da's wederom gewoon statistieken bijhouden.
Als jij gewoon je studiegeld betaalt mag je je inschrijven voor wat je wil.