Groot verlof is gewoon 20 dagen (aangeraden om max 4 weken na mekaar op te nemen in de verlofperiode) maar vermits we daar met 32 en 36u contracten werken komt de recup er daar vlot bij.
Ik heb nu een 36u contract, wilt zeggen datk 4u min per week recup heb, komt op 2 dagen recup per maand extra al (=32 dagen minimum congé dus)
Daar dan nog is in drukke periodes of op vrijwillige basis uw wr (dag congé in de week als je zaterdag moet werken) laten vallen en das al onmiddelijk weer een dag recup bij.
Dit jaar heb ik mij tijden krokus een 2 weken vakantie genomen in totaal, maand tijdens tgroot verlof. Hier en daar vroeger stoppen en in het najaar nog wa recup opnemen (pakt in totaal 10 dagen nog is). Dus toch een goei 50 dagen congé/recup in totaal.
Tegen begin volgend jaar heb ik vlug uitgerekend alweer 10 dagen recup staan en zo blijft het bezig.
Er zijn daar mensen die aan pensioen sparen doen (via hun recup) en letterlijk een jaar en meer vroeger kunnen stoppen..
Ook iemand die ff een paar maand recup na mekaar mocht nemen voor zijn wereldreis en dergelijke..
Ik werk op F1 Dassenveld, wel als opvolger momenteel. Ik heb een jaar als rondhaler gewerkt.
Veel werken? Eerlijk gezegd als ge eerst een uur of 5 doordoet kun je makkelijk de 3 laatste uren opt gemak uitbollen (als je bent ingewerkt uiteraard). Als ge de nodige vriendjes er hebt kunt ge u nog meer permitteren..
Wrm ik wil stoppen?
Halle => Vlaanderen? 80% spreekt daar geen Nederlands meer in da magazijn
Het verschil toen ik er begon tegenover nu is groot. Vroeger zaten we met een vaste groep van 15 man aan ons tafel tijdens de pauze, tegenwoordig schiet er daar nog 3 man van over..
Overlaatst nog iemand ontslaan die binnen een week of 3 op zijn brugpensioen zou gaan normaal.. Ze hadden hem betrapt (via camera, ja thangt daar vol tegenwoordig) toen hij een druif aan het eten was. Dan weet ge ook al genoeg, als u kop hen ni aanstaat (en tegenwoordig moet ge daar ni veel voor doen) zoeken ze echt achter elke mogelijke reden om u daar buiten te krijgen :ironic:
Ook loopt meer dan de helft daar compleet ongemotiveerd rond.. da zet echt wel over en mn goesting is ook fameus zoek.
En dan een andere reden wrm ik wil stoppen is omdat ik dat ploegenwerk beu ben. Ik werk 2 weken 6-14 en een week 14-22 enz.. maar die 1 week de laten steekt zo hard tegen :doh:
Ik zou hier eigenlijk nog veel meer kunnen zeggen maar kdenk dat het al genoeg is ^^