Archief - Loon magazijnier

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

SteveDotcom

Legacy Member
Moloch zei:
yea right :lol:, zoals al gezegd geweest hangt dit af van bedrijf tot bedrijf, heb al op een bedrijf gezeten waar ik een goeie 900€ netto kreeg, heb daar nie lang gewerkt :p nu in de staalbranche krijg ik 1600€ netto + veel voordelen en bonussen, premies, ...

dus zolang wij nie weten welk soort werk het is, kunnen wij nie schatten hoeveel ge krijgt, trouwens, als ge aan uwe toekomstige werkgever of interim vraagt hoeveel ge krijgt weet ge het sebiet..

wa zou 1300€ nu ni kunnen?
Hangt veel af van als ge in ploegen werkt of niet, fabriek of privé.
Als je in fabriek me 2 ploegen werkt heb je makkelijk 1300€

Ohm

Legacy Member
Ik heb nog geweten dat ik een maandje of 2 in een magazijn rond de €8.30 bruto kreeg. Daarna naar een ander magazijn en kreeg ik een euro (bruto) meer.
Magazijniers bij ons krijgen rond de €10 bruto als starter.

Allemaal dagwerk en zonder voordelen (buiten maaltijdcheques).

Da_Duvelke

Legacy Member
SteveDotcom zei:
wa zou 1300€ nu ni kunnen?
Hangt veel af van als ge in ploegen werkt of niet, fabriek of privé.
Als je in fabriek me 2 ploegen werkt heb je makkelijk 1300€

Ik denk dat het vooral veel afhangt van de sector waar je in zit, en idd ook in welke omstandigheden je werkt: ploegen, in koude temperaturen, welke risico's je loopt, wat je kan,...

spray-bunny

Legacy Member
Ik heb veel vakantiejobs gedaan als magazijnier in metaalhandel, waar ze de lonen gewoon uithingen.

Beginnen met 12,xx Brut + (eventueel 10% ploegenpremie) + maaltijdcheques.
Vorkheftruckchauffeur kreeg 14 brut.
Meestergast 16-17 brutµ

'k Hoorde van de meeste collega's met tiental jaar ervaring dat ze rond de 1800-2000 netto zaten (hearsay en heb het niet uitgerekend).

38,5 urenweek. Dagploeg onbetaalde half uur pauze (8,5u aanwezig dus). Ochtend-avondploeg betaalde pauze van 20 minuten (8u aanwezig op normale werkdag).

Vordesh

Legacy Member
Mr Red zei:
Ah veel conge, hoeveel dagen krijgen jullie mss ?

Waarom wil je er weg ? hoor da vaker van magazijniers die er werken.
Welke fase werk je mss ? moet wel zeggen dat jullie wel steeds goed voort moeten doen, die indruk krijg ik toch.
(ik ben er chauffeur CE btw)

Groot verlof is gewoon 20 dagen (aangeraden om max 4 weken na mekaar op te nemen in de verlofperiode) maar vermits we daar met 32 en 36u contracten werken komt de recup er daar vlot bij.

Ik heb nu een 36u contract, wilt zeggen datk 4u min per week recup heb, komt op 2 dagen recup per maand extra al (=32 dagen minimum congé dus)
Daar dan nog is in drukke periodes of op vrijwillige basis uw wr (dag congé in de week als je zaterdag moet werken) laten vallen en das al onmiddelijk weer een dag recup bij.

Dit jaar heb ik mij tijden krokus een 2 weken vakantie genomen in totaal, maand tijdens tgroot verlof. Hier en daar vroeger stoppen en in het najaar nog wa recup opnemen (pakt in totaal 10 dagen nog is). Dus toch een goei 50 dagen congé/recup in totaal.
Tegen begin volgend jaar heb ik vlug uitgerekend alweer 10 dagen recup staan en zo blijft het bezig.

Er zijn daar mensen die aan pensioen sparen doen (via hun recup) en letterlijk een jaar en meer vroeger kunnen stoppen..
Ook iemand die ff een paar maand recup na mekaar mocht nemen voor zijn wereldreis en dergelijke..

Ik werk op F1 Dassenveld, wel als opvolger momenteel. Ik heb een jaar als rondhaler gewerkt.
Veel werken? Eerlijk gezegd als ge eerst een uur of 5 doordoet kun je makkelijk de 3 laatste uren opt gemak uitbollen (als je bent ingewerkt uiteraard). Als ge de nodige vriendjes er hebt kunt ge u nog meer permitteren.. :sop:

Wrm ik wil stoppen?
Halle => Vlaanderen? 80% spreekt daar geen Nederlands meer in da magazijn
Het verschil toen ik er begon tegenover nu is groot. Vroeger zaten we met een vaste groep van 15 man aan ons tafel tijdens de pauze, tegenwoordig schiet er daar nog 3 man van over..
Overlaatst nog iemand ontslaan die binnen een week of 3 op zijn brugpensioen zou gaan normaal.. Ze hadden hem betrapt (via camera, ja thangt daar vol tegenwoordig) toen hij een druif aan het eten was. Dan weet ge ook al genoeg, als u kop hen ni aanstaat (en tegenwoordig moet ge daar ni veel voor doen) zoeken ze echt achter elke mogelijke reden om u daar buiten te krijgen :ironic:
Ook loopt meer dan de helft daar compleet ongemotiveerd rond.. da zet echt wel over en mn goesting is ook fameus zoek.

En dan een andere reden wrm ik wil stoppen is omdat ik dat ploegenwerk beu ben. Ik werk 2 weken 6-14 en een week 14-22 enz.. maar die 1 week de laten steekt zo hard tegen :doh:
Ik zou hier eigenlijk nog veel meer kunnen zeggen maar kdenk dat het al genoeg is ^^

Da_Duvelke

Legacy Member
Thx Vordesh, voor de uitleg:)
Ik had intresse voor die vacature orderpicker in Zaventem (nieuw magazijn voor bestellingen klaar te zetten)
Tzal daar ook allemaal franstalig zijn vrees ik, kwerk momenteel ook in zaventem en das ook veel frans sedus :p
is da manuele orderpicking of met een electronisch pallet of hoe zit dat bij colruyt?

lammeken

Legacy Member
Vordesh zei:
Groot verlof is gewoon 20 dagen (aangeraden om max 4 weken na mekaar op te nemen in de verlofperiode) maar vermits we daar met 32 en 36u contracten werken komt de recup er daar vlot bij.

Ik heb nu een 36u contract, wilt zeggen datk 4u min per week recup heb, komt op 2 dagen recup per maand extra al (=32 dagen minimum congé dus)
Daar dan nog is in drukke periodes of op vrijwillige basis uw wr (dag congé in de week als je zaterdag moet werken) laten vallen en das al onmiddelijk weer een dag recup bij.

Dit jaar heb ik mij tijden krokus een 2 weken vakantie genomen in totaal, maand tijdens tgroot verlof. Hier en daar vroeger stoppen en in het najaar nog wa recup opnemen (pakt in totaal 10 dagen nog is). Dus toch een goei 50 dagen congé/recup in totaal.
Tegen begin volgend jaar heb ik vlug uitgerekend alweer 10 dagen recup staan en zo blijft het bezig.

Er zijn daar mensen die aan pensioen sparen doen (via hun recup) en letterlijk een jaar en meer vroeger kunnen stoppen..
Ook iemand die ff een paar maand recup na mekaar mocht nemen voor zijn wereldreis en dergelijke..

Ik werk op F1 Dassenveld, wel als opvolger momenteel. Ik heb een jaar als rondhaler gewerkt.
Veel werken? Eerlijk gezegd als ge eerst een uur of 5 doordoet kun je makkelijk de 3 laatste uren opt gemak uitbollen (als je bent ingewerkt uiteraard). Als ge de nodige vriendjes er hebt kunt ge u nog meer permitteren.. :sop:

Wrm ik wil stoppen?
Halle => Vlaanderen? 80% spreekt daar geen Nederlands meer in da magazijn
Het verschil toen ik er begon tegenover nu is groot. Vroeger zaten we met een vaste groep van 15 man aan ons tafel tijdens de pauze, tegenwoordig schiet er daar nog 3 man van over..
Overlaatst nog iemand ontslaan die binnen een week of 3 op zijn brugpensioen zou gaan normaal.. Ze hadden hem betrapt (via camera, ja thangt daar vol tegenwoordig) toen hij een druif aan het eten was. Dan weet ge ook al genoeg, als u kop hen ni aanstaat (en tegenwoordig moet ge daar ni veel voor doen) zoeken ze echt achter elke mogelijke reden om u daar buiten te krijgen :ironic:
Ook loopt meer dan de helft daar compleet ongemotiveerd rond.. da zet echt wel over en mn goesting is ook fameus zoek.

En dan een andere reden wrm ik wil stoppen is omdat ik dat ploegenwerk beu ben. Ik werk 2 weken 6-14 en een week 14-22 enz.. maar die 1 week de laten steekt zo hard tegen :doh:
Ik zou hier eigenlijk nog veel meer kunnen zeggen maar kdenk dat het al genoeg is ^^

heel herkenbaar :D
Ik ZAT op fase 4 ,maar heb begin vorige maand mijn ontslag gegeven.
De collegialiteit was weg vond ik,vol bazepoepers die je gingen "verklikken" voor het minste.En ik had dat magazijnwerk wel gezien ondertssn.
Colruyt is ook een firma van veel beloven,en weinig geven vind ik.Steeds mensen aan het lijntje houden.
Zo wilde ik vaste chauffeur worden bij colruyt,en mocht dat ook doen.
Toen puntje bij paaltje kwam ,bleek dat ze niemand meer zochten.
Kortom,mij een paar maand aan het lijntje gehouden dus.

Dat vond ik de druppel,en een paar dagen nadien mocht ik al starten ergens anders.
Ben nu externe chauffeur voor colruyt,en zit veeel beter.

Da_Duvelke

Legacy Member
heb gisteren telefoon gekregn
kzou maar 1350 euro netto verdienen voor vaste nacht + mc's.
heb dus maar vriendelijk bedankt..
zoveel heb ik in den dag met glijdende uren..wat een afzetters..

aze147

Legacy Member
ikennogeensik zei:
wat is het loon van een magazijnier? Ik zie dikwijls dat ze starten aan 10.50€. Hoe snel gaat dit omhoog?
Beste leden,
Ik heb onlangs een vaste arbeider contract afgesloten voor magazijnchef in logistiek transport bedrijf.

Mijn vraag is wat verdiend een magazijnchef, leidinggevende functie van 8 magazijnmederwerkers. Ook moet ik het magazijn op mij nemen verantwoordelijk nemen.

Ook doe ik de later schif van 20:00 tot 04:00u
momenteel verdiend ik per/uur 11,2775 zonder nachtpremie.

Kan mij daar iemand mij helpen waar ik de loonbarema van magazijnchef, verantwoordelijk kan vinden op het internet?

Alvast hartelijk bedank voor uw reatie.

Mr Red

Legacy Member
Wat is het minimumloon van een magazijnier eigenlijk ?
via google komde altijd maar op die Stepstone site uit waar ge wel tips en andere zever vind maar minimumlonen daar staat er nx van ...

Iemand die nen andere site weet waar ge da wel allemaal op terug vind, dank u.

lammeken

Legacy Member
Mr Red zei:
Wat is het minimumloon van een magazijnier eigenlijk ?
via google komde altijd maar op die Stepstone site uit waar ge wel tips en andere zever vind maar minimumlonen daar staat er nx van ...

Iemand die nen andere site weet waar ge da wel allemaal op terug vind, dank u.

Gij wilt precies zo snel mogelijk weg van de baan? :p

Mr Red

Legacy Member
Nee zeker ni, maar spijtig genoeg ligt Halle "iet" te ver van Aalst en dus ben ik wel al ff links en rechts aan het uitkijken naar een job in men buurt, waaronder een vac van chauffeur/magazijnier.
Dus is het wel handig als ik weet hoeveel uurloon ik minimum moet krijgen.

likes to kill

Legacy Member
Ik heb 3j als magazijnier gewerkt in een visverwerkende fabriek. twee ploegen met koudepremie (magazijn was diepvries van -25°C). Ik deed daar oa orderpicken, containers handmatig lossen, vrachtwagens laden en lossen, receptie goederen en controle vertrekkende goederen en reed daarnaast ook geregeld met de reachtruck (met attest) en zat gemiddeld net onder de 1400 netto.
Ik viel onder pc zeevisserij maar voor het werk dat ik deed vond ik dat toch serieus weinig

welink

Legacy Member
metaal zal wel best betalen denk ik
ik ben nu gestart in vrij groot bedrijf
starters hebben hier 2050 bruto en 5€ maaltijdcheques :niceone: (2-ploegen)
en dit is op de hele werkvloer zo, dus assemblage/welding/logistiek
het is ondertussen zelfs al wat meer

en de nachtwerkers hebben nog een 24% meer (maar daar zijn er niet veel posities voor)

Da_Duvelke

Legacy Member
Ik solliciteer deze week voor de functie van magazijnmedewerker (rondhaler) bij Colruyt in Zaventem (E-Logistics) Zijn er mensen die hier werken of gewerkt hebben, en iets meer kunnen vertellen over het loon/sfeer/werk/verlofdagen/..
Merci

SysRq

Legacy Member
likes to kill zei:
Ik heb 3j als magazijnier gewerkt in een visverwerkende fabriek. twee ploegen met koudepremie (magazijn was diepvries van -25°C). Ik deed daar oa orderpicken, containers handmatig lossen, vrachtwagens laden en lossen, receptie goederen en controle vertrekkende goederen en reed daarnaast ook geregeld met de reachtruck (met attest) en zat gemiddeld net onder de 1400 netto.
Ik viel onder pc zeevisserij maar voor het werk dat ik deed vond ik dat toch serieus weinig

Echt? Is dat al wat je daar had, premies en andere voordelen (maaltijdcheques...) inclusief? Loonslavernij noem ik dat, maar niemand wordt magazijnier voor het loon hé.

willydrama

Legacy Member
plusmin 1350 netto

in mijn 'magazijn' hadden de collega's soms 2200 als ze alle overuren oppakten + vervoersonkosten en premies

Coppens

Legacy Member
Bij mijn vorige werkgever (verdeler telecom) verdiende ik als logsitiek medewerker 2050 € bruto + 240 € ploegenpremies wat neerkwam op een nettoloon van ongeveer 1500 €.Hierin zatten ook maaltijdcheques van 6 €.
Bij mijn nieuwe job (farmaseutische sector) krijg ik alss startloon 2200 € bruto.Hierbij komen nog extra premies en gaat mijn loon na 6 maanden naar omhoog.Maaltijdcheques van 7€ + 32 dagen verlof.Om de drie maanden zouden we ook een bonus krijgen van ongeveer 100 € netto en een jaarlijkse bonus na evaluatie.Een werknemer verdient daar gemiddeld 1600 €.En dit voor alleen dagwerk,geen ploegen. Niet slecht dus :-)
Bij beide jobs krijg je een bediendecontract .

Dragonix

Legacy Member
nice!
Bedoel je dan een job dat je medische toestanden moet rondbrengen naar apothekers of ziekenhuizen ofzo?
Of wat houd je nieuwe job effectief in?

Iwillrocku

Legacy Member
@Coppens:
Wat voor opleiding moet je daarvoor hebben? En hoeveel jaar ervaring?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan