Stimpy
Legacy Member
Da_Duvelke zei:Ja en nee..
als de mogelijkheid er is..waarom zouden ze er dan geen gebruik van maken?
Als de mogelijkheid er is wil dat zeggen dat het systeem niet goed werkt

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Da_Duvelke zei:Ja en nee..
als de mogelijkheid er is..waarom zouden ze er dan geen gebruik van maken?

JPV zei:euh? hij zal zich zelfs niet inschrijven als werkzoekende, en woont nog bij z'n ouders kan dus echt wel nergens recht opbouwen...
Soms zou je hier toch een "negatieve rep" willen kunnen geven.

devilution.be zei:Als je hem moet geloven ok
Volgens mij ben jij een beetje een idealist niet?
Alvast bedankt voor de negatieve rep, blijkbaar is jouw mening/visie meer waard als die van een andere !

hmm, als jij werk zoeken ziet als een paar cv's per dag zoeken, dan was je zelf idd een 'luie' werkzoekendeRazorBlade0075 zei:Wat zitten die mensen dan te doen die uitkering krijgen?
Een paar CV's versturen op een dag? noem ik nog altijd niks doen hoor...
Ik was vorig zomer ook ingeschreven als werkzoekende ik moest effectief NIETS doen, ik heb wel een job gevonden na ne maand zoeken maar toch....


Da_Duvelke zei:hmm, als jij werk zoeken ziet als een paar cv's per dag zoeken, dan was je zelf idd een 'luie' werkzoekende
Echte werkzoekenden hebben wel wat meer werk te doen dan enkel wat mailtjes sturen hoor![]()
Zavantas zei:Ik volg DeMoN en Mooncat. Ikzelf ben nu meer dan 2 jaar mijn eigen baas (begonnen als zelfstandige, ondertussen overgestapt naar bvba). Dit is alles behalve makkelijk!
De reden waarom ik deze stap genomen heb is heel simpel: op een dag werd ik wakker en vond ik mijn vorige job niet leuk meer. En zo heb ik het steeds gedaan (behalve bij Intel)
Verkoper in Electrowinkel
Vertegenwoordiger/Trainer bij Intel
Vertegenwoordiger/Trainer bij HP
Senior Trainer Benelux & France BlackBerry
Nu mijn eigen ding.
In de afgelopen 10 jaar geen dag werkloos geweest. En nu, dankzij de ervaring die ik heb, wat gezond boerenverstand en slim omgaan met geld heb ik een droomjob met misschien 200 werkdagen op het jaar. En dus veel vrije tijd.
Doe gewoon waar je zin in hebt, en zorg dat je zelf gelukkig bent. Maar weet dat na een jaar niets doen, dat het dan weer moeilijker wordt om de draad weer op te nemen. Weer vroeg opstaan, afstand afleggen, met mensen samen werken, tijdsdruk,... allemaal zaken die je al lang weer vergeten bent.
Wil je echt thuis blijven, zorg dat je dan nog steeds wel iets te doen hebt, niet hele dag in bed liggen,... Want dan mag je het later wel schudden.
RazorBlade0075 zei:Wat zitten die mensen dan te doen die uitkering krijgen?
Een paar CV's versturen op een dag? noem ik nog altijd niks doen hoor...
Ik was vorig zomer ook ingeschreven als werkzoekende ik moest effectief NIETS doen, ik heb wel een job gevonden na ne maand zoeken maar toch....
Duh, als je wachttijd stopgezet is, heb je ook geen recht op werkloosheidsuitkeringen in die periode. En minder dan 6 maand is zoals ik zei wettelijk geen probleem. Voor welke vereniging is dat?TooChé zei:ik heb het zelf gedaan voor 4 maand als vrijwilliger ... en ik stond zeker en vast niet ingeschreven als werknemer. Ik zat dan in wachttijd, en die is stopgezet voor vrijwilligerswerk. Hoe het is geregeld met die onkostenvergoeding, volgens de reisorganisatie moest ik mij daar niks van aantrekken
Mijn vriend werkt dan ook niet bij 1 reisorganisatie. Hoe dat systeem precies opgezet is, weet ik ook niet. Maar hij kreeg in ieder geval wel nog dop uitbetaald
Het ging hier over de doppers, dus niet over leefloners. Over het systeem van leefloners kan ik wel wat anders schrijvensyNk zei:Aan JPV zijn antwoorden zou je bijna denken dat de RVA gewoonweg PERFECT functioneert, die jongens zullen nogal statistieken kunnen voorleggen!
Blijkbaar vergeet je trouwens ook de leefloon trekkers, die hoeven helemaal niks te doen buiten bewijzen dat ze niet in staat zijn te functioneren.
. 
JPV zei:En de RVA werkt goed qua controlesystemen, ja. De VDAB kan daarentegen nog héél wat verbeteren qua werkmethodiek.
De cijfers van de RVA zijn goed: http://www.rva.be/D_Stat/Jaarverslag/Jaarverslag_volledig/2010/RA2010_NL.pdf
In 2010 zijn meer dna 80000 mensen bestraft voor vrijwillige werkloosheid, 110000 mensen moeten bewijzen dat ze werk zochten, waarvan zo'n 45 % negatief geëvalueerd werden en in een 2e fase zo'n 40% een schorsing of uitsluitng kregen...
Ja, da's dus een efficient controlemechanisme.
. devilution.be zei:Ik weet niet, maar ik amuseer me goed op mijn werk. Voor mij persoonlijk is werken absoluut geen verveling.
Als je werk je verveelt, zoek dan iets andersZo simpel is dat.
Stimpy zei:Ik heb ooit op een of ander gesprek eens de vraag gekregen: moest je de lotto winnen, zou je dit werk dan blijven doen?
Weet niet meer wat ik geantwoord had of bij welk gesprek dat was. Vond dat een onnozele vraag.
Da_Duvelke zei:JPV heeft in deze materie wel kennis van zaken.
Een idealist weet ik niet, maar wel iemand die graag zijn werk doet, denk ik![]()
Ik lees de forums al vrij lang en ik weet dat hij enorm veel weet.
Ik vond het gwn jammer dat hij mij negatieve rep wou geven
Het is ook maar mijn mening, niets meer en niets minder ^^devilution.be zei:Zijn kennis trek ik ook niet in twijfel hoorIk lees de forums al vrij lang en ik weet dat hij enorm veel weet.
Het lijkt me enkel wat naief te denken dat het zal blijven 'leven op kosten van de ouders', welke normale ouder gaat dat goed vinden? Een aantal maand mss, maar een jaar? En wat na dat jaar?
Een jaar lang 'niets' doen staat enorm leuk op de CV, zeker in deze tijden.
En om nog eens duidelijk te zijn. Ik heb geen commentaar op JPV zijn kennisIk vond het gwn jammer dat hij mij negatieve rep wou geven
Het is ook maar mijn mening, niets meer en niets minder ^^


Stimpy zei:Als ik stinkend rijk ben ga ik echt ni blijven werken ze![]()