Archief - Keuze studierichting

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Racing_Genk

Legacy Member
Lol als je boekhouden saai vindt moet je zeker geen A&F gaan doen

samsonite

Legacy Member
DaJerre zei:
Maar is A&F niet vooral boekhouden? Daar ben ik nu niet zo een fan van. Maar als ik er een banaba bij doe misschien wel. Ik moet nog zien.

Boekhouden is maar één vak en voor de rest krijgt ge rechtvakken, taalvakken, en voor de rest btw,verzekering,...
dus als a&f is meer dan enkel en alleen dan boekhouden.

zie

:)

Remix94

Legacy Member
Benjamin zei:
In Nederland wordt er ook steeds meer over geklaagd dat zoveel jongeren een slecht beeld hebben van wat voor studierichtingen er zijn, wat ze inhouden enz.
Hoe komt het toch dat de kidz juist in deze tijd waarin alle informatie met een paar toetsaanslagen en muisklikken bereikbaar is zo slecht geïnformeerd zijn.
Doorgeslagen individualisme met als gevolg dat ze zich pas op iets anders dan zichzelf gaan richten zogauw het twee voor twaalf is?

En kom op man, je moet toch op zijn minst weten welke niveaus er zijn in het tertiaire onderwijs. Ik begrijp dat echt niet.

De dag van vandaag zijn er weinig tot zeer weinig sites die alle studierichtingen aantonen. Op de sites van de scholen vind je telkens maar de richtingen die ze zelf aanbieden.
Wel zijn de scholen samen begonnen met projecten als SID-IN beursen waar bijna elke richting vertegenwoordigd is. Dus beweren dat een richting vinden makkelijker is geworden door het internet is volgens mij niet correct.

BrownEyedScarl

Legacy Member
DaJerre zei:
Hoi,

ik zit in mijn laatste jaar in het middelbaar en moet dus een keuze maken wat ik volgend jaar ga studeren. Ik heb enkele mogelijkheden in mijn hoofd en ik google heel veel. Maar terwijl ik een positief punt van een richting tegenkom ook altijd een negatief. Mijn droom is om bij een groot bedrijf te beginnen en dan op te klimmen in de hiërarchie. Mijn ultieme droom is dus om bedrijfsleider te worden. Aangezien de universiteit voor mij te moeilijk gaat zijn zal dat in hogeschool moeten. Welke bachelors raden jullie aan? Aan de KDG campus groenplaats heb je goede richtingen maar welke heeft goede toekomstperspectieven? Handelswetenschappen en Bedrijfskunde | Karel de Grote-Hogeschool
Ik had ook gedacht aan rechtspraktijk, afstudeerrichting Real Estate Manager.
Plantijn Hogeschool - Real estate manager

Alvast bedankt.

Sorry, maar ik vrees dat als unief voor jou te zwaar zal zijn, bedrijfsleider worden ook onmogelijk is. Ik weet nogal wat van het bedrijfsleven door mijn familie en vakantiejobs en degenen die snel promotie krijgen zijn degenen met een economie-, ingenieurs- of rechtendiploma. Sad, but true :sad:

Nochnoii

Legacy Member
samsonite zei:
Boekhouden is maar één vak en voor de rest krijgt ge rechtvakken, taalvakken, en voor de rest btw,verzekering,...
dus als a&f is meer dan enkel en alleen dan boekhouden.

zie

:)

Ik zit momenteel in mijn laatste jaar A&F en ik kan wel beamen dat boekhouden een belangrijk deel uitmaakt van deze richting. Algemeen boekhouden, vennootschapsboekhouden, Cost Accounting (in kleinere mate btw en pb). Verder zijn er een aantal rechtsvakken als handels-, vennootschaps-, burgerlijk, en sociaal recht en financiele vakken :) maar die info vind je op diverse sites van hogescholen.

Rubii

Legacy Member
tommie314 zei:
Een hekel aan studeren :s ??

Een hekel aan mensen die hier wat summiere info dumpen en dan zeggen: vertel het mij eens wat ik moet studeren.
Daarom is het ook een forum LOL
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan