Archief - IBO contract problemen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

falc.be

Legacy Member
Als ge geen vast contract krijgt, naar de vakbond gaan want ge hebt recht op een vergoeding gelijk aan het loon voor een periode van de IBO.

heeft mij een kleine 8000 euro opgeleverd :D

geef in ieder geval niet de indruk dat ge er zelf vanaf wilt

skahinvest

Legacy Member
gStar zei:
vergeet niet , als ge zelf ontslag neemt da je geen recht hebt op een uitkering he ;)

Als je kan aantonen bij de rva geneesheer dat het om medische redenen zijn, als zijn waarnemingen kloppen behoud ik mijn uitkering..
En fouten aanduiden van het bedrijf dat zijn 2 regels die tellen.

gStar

Legacy Member
skahinvest zei:
Als je kan aantonen bij de rva geneesheer dat het om medische redenen zijn, als zijn waarnemingen kloppen behoud ik mijn uitkering..
En fouten aanduiden van het bedrijf dat zijn 2 regels die tellen.

Das waar , maar als het bvb een griepke is kunde da na een paar dagen ni meer aantonen..

In mijn geval da ik toen voorhad was da makkelijk aan te tonen aan de hand van Getrokken platen van mijn rug enzo.. + papier van dokter uit het ziekenhuis en rugspecialist.

skahinvest

Legacy Member
Gewoon vanavond bij m'n dokter binnenspringen, en eens uitleggen en hopelijk wettigd hij ze..
Als hij weigert ga ik gewoon weg en stap ik de vakbond in.. Tis echt genoeg geweest

DiHa

Legacy Member
Gewoon doen wat je verplicht bent te doen, want jij maakt het allemaal nóg moeilijker dan je werkgever het je probeert te maken.

Ziek? Dus zorgen voor doktersattest en dit tijdig bezorgen aan de personeelsdienst/werkgever zodat je uw afwezigheid kunt wettigen. Eventueel aangetekend versturen of ontvangstbevestiging vragen.

Als je uw verplichtingen nakomt zoals het moet, dan pas kan je de volgende stap ook zetten naar het rechtvaardigen van uw contract.
Het IBO-contract zegt duidelijk dat uw werkgever verplicht is u een contract onbepaalde duur na de opleiding te geven, dat staat zwart op wit en is dus ook aantoonbaar hé. Doet hij dit niet, dan zal hij hiervoor de gevolgen moeten dragen en is het niet aan u om ook maar te overwegen om zelf ontslag te nemen want dan draag jij de gevolgen in plaats van uw werkgever.

Uw werkgever kan u trouwens niet zomaar ontslaan op basis van een éénmalige onwettige afwezigheid zoals jij vreest. Een dringende reden moet wel degelijk een dringende reden zijn.

skahinvest

Legacy Member
Ik ben nu onderweg naar daar, idd zoals je zegt ik maak het moeilijker dan hij het maak.
Nu gewoon vragen of hij hem wil geven en gwn weggaan en me wettigen voor de voorbije dagen..
Khou jullie wel op de hoogte en thx iedereen

foenN

Legacy Member
gStar zei:
...

Ik doe nooit meer mee aan een IBO Contract. Altijd miserie mee , en ge betaald enorm veel belastingen..

Ik overhield nochthans meer netto over tijdens mijn IBO dan met mijn vast contract.
Dat komt omdat ge naast uw IBO meestal nog een uitkering krijgt van de RVA.

DiHa

Legacy Member
foenN zei:
Ik overhield nochthans meer netto over tijdens mijn IBO dan met mijn vast contract.
Dat komt omdat ge naast uw IBO meestal nog een uitkering krijgt van de RVA.

Je mag die "meestal" schrappen in bovenstaande zin.

IBO'er blijft werkloos en ontvangt werkloosheidsuitkering.
Van de werkgever ontvangt hij een productiviteitspremie.

JPV

Legacy Member
skahinvest zei:
Twas een verandering in het uurrooster als ik het bekijk moest ik enkel maar zaterdag werken vorige week omdat ik ziek gevallen was tot en met vrijdag, zaterdag ben ik ontwettig en maandag ook omdat ik niets wist, khoorde enkel vandaag dat ik moest gaan naar mijn werk en ook moet tekenen, ik ga ook niet akkoord met een wederzijdsebreuk he JPV, oftwel weigert hij hem te geven, oftwel neem ik zelf mijn ontslag, met het feit van de rva dokter zit ik niet in, heb ook grote fouten dzt ik kan aantonen van hem.

je kan niet naar een RVA geneesheer gaan en vertellen dat je werkgever fouten maakt, dat heeft daar niks mee te maken. Het is je gezondheid die dan telt, niks anders.

skahinvest

Legacy Member
Ik ben net terug, hij zei dat hij onder overeenkomst het contract zou willen verbreken maar deze heb ik geweigerd.. Het contract zou morgen klaarliggen zei hij maar ik heb onmiddellijk mijn ontslagbrief gegeven en hem laten tekenen voor ontvangst, moet ik nu nog morgen terug om te tekenen? Want ik was aan het denken ik heb nog niets getekend en ik heb mijn ontslag al gegeven.. Logisch dat toch dat ik contract nog teken?

gStar

Legacy Member
foenN zei:
Ik overhield nochthans meer netto over tijdens mijn IBO dan met mijn vast contract.
Dat komt omdat ge naast uw IBO meestal nog een uitkering krijgt van de RVA.

Ik had ook meer over met mijn IBO dan eender waar ik werkte met IBO

Maar da is omda ik 1200 euro uitkering kreeg toen + 500 euro omdat ik IBO "opleiding" deed

gStar

Legacy Member
skahinvest zei:
Ik ben net terug, hij zei dat hij onder overeenkomst het contract zou willen verbreken maar deze heb ik geweigerd.. Het contract zou morgen klaarliggen zei hij maar ik heb onmiddellijk mijn ontslagbrief gegeven en hem laten tekenen voor ontvangst, moet ik nu nog morgen terug om te tekenen? Want ik was aan het denken ik heb nog niets getekend en ik heb mijn ontslag al gegeven.. Logisch dat toch dat ik contract nog teken?

Niet echt logisch denk ik , aangezien jij u Onstlag hebt gegeven met Ontslagbrief en je hebt u werkgever ervoor laten tekenen.

Dus als gij dan morgen alsnog zou gaan tekenen , kan die werkgever zeggen , ja maar zo ni he. Ik heb een bewijske da ik uw ontslagbrief heb gekregen , en ik heb er een bewijs van ;)

skahinvest

Legacy Member
Mijn opzegtermijn word uitgevoerd maandag 12 november, maar hij sluit dan voor 2,5 weken.
Hij zei dat hij ging bellen naar sociale kas om te zeggendat ik geen opzeg moet doen.

skahinvest

Legacy Member
Is mijn ontslag nu wettelijk van toepassing dat is nu mijn grootste vraag, want ik heb mijn contract niet gezien.
Normaal had ik toch eerst moeten tekenen voor ik mijn ontslag kon geven..

falc.be

Legacy Member
Gij stom kieken nu zijt ge 3maand loon misgelopen en gaat uwe werkgever vrijuit

JPV

Legacy Member
+ eventueel ontslaguitkering
+ dat hij geen recht zal hebben op wlh-uitkering, tenzij na verhoor (en dan nog)
+ ....

PHPFreak1977

Legacy Member
NOOIT iets tekenen voor ge weet wat de gevolgen zijn...

DiHa

Legacy Member
Bravo om ondanks alle goede raad toch de domste beslissing te nemen die je maar kon doen. Je moet het maar doen hé.

Uw (ex-)werkgever zal nu wel schoon in zijn handjes wrijven.

makila

Legacy Member
skahinvest zei:
ik heb onmiddellijk mijn ontslagbrief gegeven en hem laten tekenen voor ontvangst, moet ik nu nog morgen terug om te tekenen? Want ik was aan het denken ik heb nog niets getekend en ik heb mijn ontslag al gegeven.. Logisch dat toch dat ik contract nog teken?
:doh::doh::doh::doh::doh: mag hier nu een slotje op? TS luistert toch niet naar wat anderen hier posten.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan