Archief - Geldwolven!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Benjamin

Legacy Member
Dat is omdat die orthodontisten het aantal orthodontiestudenten sterk limiteren, op deze manier behouden ze de schaarste en blijft het uurloon hoog.
Andere voorbeelden van beroepsgroepen die dit uitwreten: psychologen (Nederland), accountants (hier waarschijnlijk ook), medische specailisten en juridische specialisten.
Het nadeel (voor het volk) van een beschermd beroep.

Mooncat

Legacy Member
De enige beroepen waarvoor een limiet bestaat in het uitbaten van een praktijk zijn apothekers, notarissen en (ik denk) kinesisten.

Muscleduck

Legacy Member
Prostitutie lijkt mij het beste, als je niet op jezelf wilt beginnen. Of luxe escore, dat is nog beter. Die verdienen makkelijk een paar honderd euro voor een nacht.
Echt legaal is het niet, maar wel gedoogd, dus goed genoeg.

Je kan ook altijd webcamslet worden... moet je je huis zelfs niet uit.

Snowyflake

Legacy Member
Muscleduck zei:
Prostitutie lijkt mij het beste, als je niet op jezelf wilt beginnen. Of luxe escore, dat is nog beter. Die verdienen makkelijk een paar honderd euro voor een nacht.
Echt legaal is het niet, maar wel gedoogd, dus goed genoeg.

Je kan ook altijd webcamslet worden... moet je je huis zelfs niet uit.

paar honderd per nacht voor een luxe escorte? .. maak daar maar een paar duizend van per uur :crazy:

Voor de geïnteresseerden

Benjamin

Legacy Member
Mooncat zei:
De enige beroepen waarvoor een limiet bestaat in het uitbaten van een praktijk zijn apothekers, notarissen en (ik denk) kinesisten.
Artsen, tandartsen, accountants (registeraccountant) en in Nederland ook nog de psychologen.

oxbow

Legacy Member
Echt rijk worden is niet in loondienst te vinden, en ook niet bij de vrije beroepen tandarts,dokter (wat nog steeds neerkomt op "ieder uurtje een factuurtje".

Poenpakken zit in echt ondernemen, eigen bedrijf laten groeien, zelf risico's nemen, niet "te" eerlijk zijn, en vooral handel drijven, zonder er zelf een klop voor te doen.

Vin

Legacy Member
Een gastspreker ooit dit horen vertellen:
Informatica studeren -> 5 jaar bij een grote bank werken, ervaring opdoen ivm mainframes -> zelfstandig voortgaan als mainframe consultant.

Dat was alleszins hoe die gastspreker in kwestie het heeft aangepakt. Hij sprak over dagen waarop hij €7000 verdiende. Lijkt me niet slecht :-)

Benjamin

Legacy Member
b0red zei:
Een gastspreker ooit dit horen vertellen:
Informatica studeren -> 5 jaar bij een grote bank werken, ervaring opdoen ivm mainframes -> zelfstandig voortgaan als mainframe consultant.

Dat was alleszins hoe die gastspreker in kwestie het heeft aangepakt. Hij sprak over dagen waarop hij €7000 verdiende. Lijkt me niet slecht :-)
Zot (die €7000).

Emerxill

Legacy Member
b0red zei:
Een gastspreker ooit dit horen vertellen:
Informatica studeren -> 5 jaar bij een grote bank werken, ervaring opdoen ivm mainframes -> zelfstandig voortgaan als mainframe consultant.

Dat was alleszins hoe die gastspreker in kwestie het heeft aangepakt. Hij sprak over dagen waarop hij €7000 verdiende. Lijkt me niet slecht :-)
:oink: da's zo maar even het 10-voudige wat een al vrij goed betaalde zelfstandige consultant verdient.
Ik heb in mijn carrière nog maar 1 consultant geweten die rond de 10k/dag zat. Maar dat was een business consultant en in die mens bracht meestal een veelvoud van zijn dagtarief op voor zijn klant.

Zoals eerder gezegd: echt rijk worden doe je niet door te gaan werken in loondienst. Tenzij je kan doorgroeien naar de top in een bedrijf zoals Belgacom, Electrabel, ... Maar dat doe je zelden door (alleen) uit te blinken in je werk maar door goede contacten te hebben.

Een paar voorbeelden van mensen die ik (via-via) "ken" die door te ondernemen gecombineerd met een juiste dosis geluk toch behoorlijk rijk zijn geworden:
- Een kerel wiens bedrijf de interieur afwerking doet van winkels/kantoren van (grote) ketens: gestopt met school op zijn 15e, begonnen als plakker en gyprocplaatser. Na zijn uren gaan werken als schilder. Bleek dat die daar goed in was, als zelfstandige begonnen. Runt nu een bedrijf van 300-400 man met vestigingen in Polen en Bulgarije.

- Iemand die bij de opkomst van de GSM een GSM winkel is gestart. Had al snel door dat GSM's alleen weinig toekomst had. Is dan een belangrijke partner van Belgacom/Proximus geworden voor het verdelen van abonnementen in Limburg. Daarna zijn business uitgebreid naar het installeren van telecom oplossingen bij KMOs. Heeft zijn bedrijf daarna verkocht (en niet omdat het slecht draaide ;) )

- Ne gast die tijdens zijn studies Informatica gebuisd was omdat em teveel naar porno keek. Dan maar zelf een porno-site gemaakt wat uitgegroeid is tot een bedrijf dat porno produceert en verdeelt . Op zijn 28e stond zijn eerste Lambrogini voor zijn deur. Volgens mij moet die gast zichzelf "extra-legale" voordelen toekennen om u tegen te zeggen :D

Tristan

Legacy Member
Emerxill zei:
- Ne gast die tijdens zijn studies Informatica gebuisd was omdat em teveel naar porno keek. Dan maar zelf een porno-site gemaakt wat uitgegroeid is tot een bedrijf dat porno produceert en verdeelt . Op zijn 28e stond zijn eerste Lambrogini voor zijn deur. Volgens mij moet die gast zichzelf "extra-legale" voordelen toekennen om u tegen te zeggen :D

Welke site? :P

Anoniem15

Legacy Member
Emerxill zei:
- Ne gast die tijdens zijn studies Informatica gebuisd was omdat em teveel naar porno keek. Dan maar zelf een porno-site gemaakt wat uitgegroeid is tot een bedrijf dat porno produceert en verdeelt . Op zijn 28e stond zijn eerste Lambrogini voor zijn deur. Volgens mij moet die gast zichzelf "extra-legale" voordelen toekennen om u tegen te zeggen :D

Zo een dotcom miljonair worden is een beetje de natte droom van bijna elke informaticus. Slechts weinigen zijn uitverkoren.

Ondernemen is inderdaad de boodschap. En wat nog belangrijker is is dat je hierbij telkens de grenzen van het legale gaat aftasten en er indien mogelijk over gaat. Goeie contacten, vriendendiensten en 'relatiegeschenken' zijn de sleutel naar succes. Liefst in combinatie met een goede boekhouder.

cdp1193

Legacy Member
Emerxill zei:
- Ne gast die tijdens zijn studies Informatica gebuisd was omdat em teveel naar porno keek. Dan maar zelf een porno-site gemaakt wat uitgegroeid is tot een bedrijf dat porno produceert en verdeelt . Op zijn 28e stond zijn eerste Lambrogini voor zijn deur. Volgens mij moet die gast zichzelf "extra-legale" voordelen toekennen om u tegen te zeggen :D

Is dat **** van het autoforum?

Plutus

Legacy Member
INF3RN040 zei:
neen ,die zat blijkbaar in de paarden sector.
Dacht dat die in de porno zat hoor :p en beschrijving past perfect bij hem. Anyway, durven en een portie geluk dus.

meino

Legacy Member
Traden.

Koop de juist Turbo long of short. Insta-cash of insta-broke.

pug306hdi

Legacy Member
cdp1193 zei:
Is dat **** van het autoforum?

INF3RN040 zei:
neen ,die zat blijkbaar in de paarden sector.

ik denk wel dat dit over ***** gaat...
als ik mij niet vergis noemt zijn bedrijf '****-**** (typ maar in google en kijk welke 'dekhengsten' tevoorschijn komen)

Emerxill

Legacy Member
pug306hdi zei:
ik denk wel dat dit over **** gaat...
als ik mij niet vergis noemt zijn bedrijf '***-****' (typ maar in google en kijk welke 'dekhengsten' tevoorschijn komen)
Neen, het gaat niet om die **** (had gekund hoor :) ). Zoals ik al schreef, ik ken die mensen via via.
Die porno-boer is iemand uit het Limburgse. Om de situatie te schetsen: mijn broer had een paar jaar geleden een rally team opgericht en was op zoek naar sponsors. Een kennis van hem gaf hem een adres van iemand die redelijk wat budget had voor sponsoring en interesse had. Bleek dat een porno-producer te zijn. :D
Uiteindelijk zag mijn broer het niet zitten zich te laten sponseren door een porno-bedrijf (:doh: :p)

BeeLz

Legacy Member
b0red zei:
Een gastspreker ooit dit horen vertellen:
Informatica studeren -> 5 jaar bij een grote bank werken, ervaring opdoen ivm mainframes -> zelfstandig voortgaan als mainframe consultant.

Dat was alleszins hoe die gastspreker in kwestie het heeft aangepakt. Hij sprak over dagen waarop hij €7000 verdiende. Lijkt me niet slecht :-)

7000€ per dag lijkt me toch zwaar overdreven. 2000€ per dag als echt gespecialiseerd zelfstandig IT consultant in België is mogelijk maar lijkt me nog redelijk veel ( in de VS wss niet ), maar kom als je 230 dagen per jaar kan factureren aan 2000€ zit je redelijk goed.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan