Archief - Geldwolven!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Bontus

Legacy Member
Uitgaven minimaliseren.
Inkomsten maximaliseren.

Wat je uitgeeft alvast niet uitgeven aan "liabilities", dingen die geld kosten. Dure GSM, dure auto, dure hobbies, ...

Als je nog jong bent, gespreid investeren en een weekendjob doen.
Studies zijn belangrijk, maar beter is een passie als ondernemer hebben. Daarin kan je pas slagen met een goed businessplan + een "edge" qua kennis/talent tov de markt (of een niche/gat). Als beginnende zelfstandige zijn je connecties het belangrijkste, dus niet te vroeg mensen defrienden op facebook ;) en nog genoeg op café komen ook (sort of speak).

Succes.

Wat niet werkt:
In loondienst gaan en zagen over diegene die meer verdienen en waarom dat oneerlijk is.

Fighting Hobbit

Legacy Member
Als je echt een steengoed idee kan commercialiseren op een uitmuntende manier kan je wellicht écht rijk worden. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk. Ik vrees in elk geval dat je niet zomaar iets zal moeten gaan studeren om daarna een mooie job binnen te halen omdat je een of ander diploma hebt. Als je je kans op de arbeidsmarkt wil verhogen kan een diploma van bijvoorbeeld Harvard natuurlijk wel helpen.

Een gulden tip als je poen wil scheppen of om het even welk succes wil boeken: zorg dat je een degelijk netwerk opbouwt, de juiste mensen kennen is enorm belangrijk...

botchla

Legacy Member
Onderwaterlasser in de gas/olie sector. Rijk gaat ge er niet mee worden, maar een van de beter betaalde jobs zonder hogeschool/unief diploma.

Radiance

Legacy Member
Echt rijk kan je alleen worden als ondernemer / zelfstandige / bedrijfsleider lijkt me. Goed verdienen in 't algemeen gaat vaak over specialisaties en niche markten, in gelijk welke sector.

Zonder diploma, inderdaad off-shore drilling etc.. Ik ken zelf een saturation diver, na enkele jaren ervaring kan je daar best wel goed geld mee scheppen. I.e. die zit tot 3 - 4 weken per keer in een tank en verdient zo per dienst tot 25 - 30k USD. De risico's zijn relatief beperkt maar de fysieke eisen zijn echt enorm. Da's wel betaald in een of ander belastingsparadijs dus geen taxen.

Dat is best wat geld, maar ik zou dat nog niet meteen 'rijk' noemen. Is ook geen job die je ver na je 40e gaat doen lijkt me.

samsonite

Legacy Member
Ambetenaar worden=>betalend studeren aan de nieuwe hogeschool van de fiscus=>blijven werken bij de overheid

Rijk gaat Gé niet echt worden maar veel werken zult Gé ook niet moeten doen:D

stippellini

Legacy Member
CEO worden en op stage gaan bij Bert Degraeve, brengt precies wel goed op en als ze u buitensmijten brengt uw beschermingscontract ook goed op.
Minister worden zoals eerder vermeld en als ge het beu zijt kan je nog altijd overstappen naar het bankwezen of hengelen naar een zitje in het europees parlement.

Plutus

Legacy Member
stippellini zei:
CEO worden en op stage gaan bij Bert Degraeve, brengt precies wel goed op en als ze u buitensmijten brengt uw beschermingscontract ook goed op.
Nog iemand die gefrustreerd is :p

wiiim

Legacy Member
Zet een filmje terwijl je zingt op youtube en hoop dat het aanslaagt

Anoniem0

Legacy Member
personenbeveiliging in afhanistan of een ander land met wat probleempjes.

schept veel heb ik van horen zeggen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan