Archief - Geldwolven!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Bernard!

Legacy Member
hallo :),

Iemand een idee in welke sector/job + eventueel bijhorende studies...echt rijk kan worden?

Met het credo 'no matter what it takes' natuurlijk.

thx ^^

Wembley1993

Legacy Member
Investeer in een labo & ga op zoek naar een remedie tegen kanker

Amanda

Legacy Member
Een eigen onderneming lijkt mij zo ongeveer de enige mogelijk om extreem rijk te worden. Alles moet dan wel meezitten.

Zolang je werkt VOOR iemand is het logisch dat die persoon een beter loon zal hebben dan jou.

Général Zantas

Legacy Member
Kaderlid van een bank. Gaat het slecht, investeert de overheid miljarden in uw bank. Gaat het goed, krijg je fenomenale bonussen uitbetaald.

win-win

Plutus

Legacy Member
Hangt eerst en vooral al af van wat 'rijk' voor jou is. Ik ken mensen die makkelijk aan 150k+/jaar zitten wat op zich een riant loon is, en mij dan doodleuk zeggen dat ik die job niet moet doen om 'rijk' te worden.

Algemeen gezien is ondernemen de boodschap, maar zeker geen garantie.

Benjamin

Legacy Member
Huisjesmelker worden. Het is echter nogal zielig als je ervoor kiest.

Chaoz

Legacy Member
Ge hebt rijk en rijk, wat is u definitie daar van? In sommige sectoren kan het ook 'makkelijker' zijn in het buitenland.

Bovenaan staat: Ondernemen -> No limit, maar wel makkelijker in een lower tax country omdat ge wat meer ademruimte krijgt in vele gevallen.

Goed betaald (maar niet 'rijk')
Ministers -> Rond de 100k-125k p/y met extra beroepskosten.
Technology -> All over the place, vrij goed betaald
Finance -> All over the place; quants kunnen 50-400k p/y (of meer) binnenhalen naarmate ervaring en skill set.

Hoe meer risk hoe meer (mogelijke) reward!

glashelder

Legacy Member
Gevaarlijke jobs. Werk dat niemand wil doen. Onregelmatige uren. Veel van huis weg. Risico's moeten nemen, misschien wel kans op sterven. Etc.

Mooncat

Legacy Member
Tadaa

Rijk worden met een gewone job zal trouwens nooit lukken, tenzij je CEO bent bij een bedrijf uit de Bel20.

Seritra

Legacy Member
Soms gevaarlijk, meestal vuil werk en bijna nooit thuis, maar ge zei toch zelf "no matter what it takes" dus...


- Werken voor een baggerbedrijf of op een boorplatform
- Prostitutie
- Werken voor de UN (vraag mij niet wat daar allemaal aan vooraf gaat maar het schijnt dat eens ge binnen zijt het echt wel kassa kassa is)
- Plastisch chirurg
-...

Ken iemand die voor een baggerbedrijf werkt en het echt wel een superjob vindt die heel goed betaalt. Moet ik er ooook wel bijzeggen dat die zijn handen nooit zelf vuilmaakt maar enkel supervisie doet :p

Keuze zat zou ik zeggen!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan