ns boy zei:
Wat een helden hier toch, kben in mijn apenjaren ook thuis gekomen met een buis of twee op een rapport

.
En een leerkracht kan erg veel doen, zeker als het gaat om een vak dat je niet ligt.
Blijkbaar toch iemand die nog weet hoe hij zelf (en de meeste anderen) vroeger was. Wij zitten nu met 16 in onze klas en als er 4 daarvan zijn zonder buizen dan is het veel.
En een leerkracht kan ENORM veel doen, neem nu bv duits, vorig jaar had ik één uur duits en zou het in principe makkelijker moeten geweest zijn dan dit jaar, vorig jaar had ik over heel het jaar een buis , dit jaar examen 80% en alles samengeteld 78%.
Ligt voor een heel groot stuk aan de leerkracht hoor, ik zou zelfs durven zeggen dat ik vorig jaar veel meer geleerd heb voor duits dan nu.
En in het gevolg van onze leerkracht voor natuurwetenschappen, de leerkracht in kwestie heeft waarschijnlijk enorm veel kennis over haar vakgebied, maar waarom ze ooit begonnen is als leerkracht is me een vraag, ze is afgestuurd als bio ingenieur (denk ik zou ook een ander ingenieur kunnen zijn maar iig ingenieur aan de universiteit) en zou volgens mij in een bedrijf stukken meer kunnen verdienen en veel meer respect krijgen voor haar prestaties, ben er van overtuigd dat ze bekwaam is om haar job goed uit te oefenen in een bedrijf.
De leerstof overbrengen naar de leerlingen daarentegen kan ze absoluut niet, zou niet inzien waarom dat niet zou kunnen, jullie hebben er nog niet bij in de klas gezeten.
Moest ik nu de enige zijn die er over klaagde dan zou ik nog kunnen begrijpen dat het aan mij ligt, maar als zelfs mensen die 75% halen nog klagen dat de manier waarop de leerstof gegeven wordt op niks trekt, sjah dan heb ik toch wel degelijk een punt.
@Boeffel, ja natuurlijk rapport ipv exaams foutje van mij. En ja meer dan twee buizen in het middelbaar halen dan ligt het vaak aan u zelf, of zitte in een richting die op sommige vlakken te moeilijk is voor u, alhoewel er vorig jaar paar mensen waren met een buis of 3/4 die met een waarschuwing en vakantietaak verder mochten naar volgend jaar.