Archief - Examens middelbaar

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

_ns_

Legacy Member
Rechten, zit uiteraard nog wat statistiek in enzo, maar toch niet de stof die ik nu moet kennen :sop:.

Th1x4nG

Legacy Member
Moet er iemand toevallig Tacitus, Annales III.5 kennen?

Ik begrijp deze zin totaal niet
Sane corpus ob longinquitatem itinerum externis terris quoquo modo crematum: sed tanto plura decora mox tribui par fuisse quanto prima fors negavisset.

Enfin, kkan da ni me betekenis vertalen en ksnap ook ni wa da in die context staat te doen of zo... Helphelp? :)

Th1x4nG

Legacy Member
ns boy zei:
iemand wiens lichaam verbrand is door een lange reis waardoor hij lijkt op iemand uit een vreemd land.
Euh :eek: Ge maakt toch een grapke he? 't Gaat over Germanicus en die is dood. :p

Dit is de vertaling van Ben Bijns
Terecht was het lichaam provisorisch gecremeerd met het oog op de duur van de reis in het buitenland: maar het was toch billijk geweest dat hem des te meer lofprijzingen later toebedeeld werden naarmate het lot hem die aanvankelijk ontzegd had?

Ma ksnap er echt de ballen van.

_ns_

Legacy Member
Ow volledig uit de context vertaald :p.

Germanicus is dus gecremeerd op een buitenlandse wijze, omdat de reis te lang is (om hem dus in Rome zelf te cremeren).

Volgende zin valt toch ook te snappen? Het was toch normaal/aannemelijk geweest dat hem later meer lof werd toebedeeld naarmate het lot hem die aanvankelijk afnam. -> na zijn dood verdient em dus meer lof dan eerder, aangezien hem dat telkens door 1 of andere reden werd afgenomen :)

Cookiebear

Legacy Member
ns boy zei:
Is dat speciaal onderwijs ofzo? :unsure:

Staat tussen ASO en TSO, ook praktijk vakken, maar kunstgericht.
Bv Fotografie, Film... etc (in mijn geval Film en Computer stuff zoals illustrator, dreamweaver, photoshop...)

Lospeed

Legacy Member
fuck, 'k peis da die integralen een regelrechte ramp gaan worde... -_-

Fliblit

Legacy Member
als'k da hier zo zie ben ik de enige die iedere examendag 2 vakken heeft ckr? o.o"

noorderzon

Legacy Member
Wij hebben in de 3de graad meestal 1 examen/dag, soms eens een uitzondering met kleine vakskes zoals esthetica, aardrijkskunde of twee mondelinge examens...

Drew

Legacy Member
Wij hadden altijd twee vakken per dag, op Wiskunde na. Zelfs Fysica + Chemie op dezelfde dag. Dat waren nog eens tijden.
:unsure:

Leopold1964

Legacy Member
Gisteren ww & engels nog eens herhaald, had 50 op DW van ww dusja :)
Vandaag aan Frans begonnen, zie dat ik nogal een hele hoop pagina's mis -.-
mn doel voor vandaag is Frans + Nederlands :D

Chappii (oi22)

Legacy Member
Elke dag ook 2 examens. Van nu donderdag tot volgende vrijdag.
Beginnen met Duits en nog iets, morgen ga'k er eens aan beginnen !
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan