tanktic zei:
wat niet wegneemt dat de beste tijd dat ik had op school in Bso was

geen pesten, geen schijnheilig gedoe, iedereen veel socialer, leukere sfeer en meer zin om in het algemeen gewoon naar school te gaan.
Serieus? Ik heb ook eens 2 jaar in 't BSO gezeten (beetje zelfde reden als u), en dat was echt een hel. Granted, dat was een typische meisjesrichting dus dat was gewoon constant katten en pesten en mensen negeren en onderhandse opmerkingen en jezus, ik kwam daar echt zot. Ben daar ook spontaan depressief geworden

Allez, nu niet specifiek door dat BSO maar niet op m'n plek zitten daar had er wel heel veel mee te maken. Constant onder je niveau bezig zijn is niet zo tof. Maar in die hele school werd ook veel gepest (er is er zelfs ene onder de trein gesprongen daardoor) en buiten gesloten en zo van die typische pubertoestanden. Ook veel geweld, met stoelen gooien door de klas en al. Ik kwam daar als braaf meisje van 't ASO, ik was doodsbang daar

Eén van de eerste dagen probeerde ik contact te leggen met een meisje doordat ik iets zag dat ze in haar agenda had geschreven, werd daar direct afgekat dat ik mij niet moest moeien

Bende gefrustreerden in die klas.
Daarna ben ik naar het KSO gegaan, dat was echt een supersociale school, direct van de eerste dag gewoon in de groep opgenomen en mensen die zichzelf kwamen voorstellen. Niet zo afwachten wat het nieuwe meisje doet en of ze wel 'goedgekeurd' wordt, maar direct komen vragen of ik mijn draai al wat gevonden had en zo.