Archief - Eindresultaat BSO

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

SH343

Legacy Member
oxbow zei:
Als je op je 16 extreem schoolmoe bent, een C-attest krijgt en "fuck it" zegt, geraak je wel in BSO. (zo ging het bij mij toch.)

Het is pakken eenvoudiger als ASO/TSO maar compleet slapend krijg je geen diploma,

Ik heb na mijn specialisatiejaar mijn diploma bedrijfsbeheer gehad, en dat was het enige dat belangrijk was voor mij.


De grote troost is dat ik al vanaf mijn 19 jaar een dikker netto loon verdien dan kortzichtige mensen als koetje07.

Koetje07 was sarcastisch bezig.

TIIMM

Legacy Member
Waarom is iedereen altijd anti BSO en dergelijke?

Er moeten toch mensen zijn die deze richting doen?

Wat zou de maatschappij zijn met allemaal Hooggeleerden en dergelijke? Er zijn nog altijd mensen die de "mindere" jobs moeten invullen? Ik heb evenveel respect voor mensen die BSO of TSO of ASO of whatever doen..

En ja, heb zelf ook BSO gedaan ;) , maar met een beetje wil (niet met die resultaten als in deze topic) geraakt ge ook ver ;) Ben atm bezig aan laatste jaar psychiatrisch verpleegkundige dusja :)

niet iedereen uit BSO over dezelfde kam scheren ;)

falc.be

Legacy Member
mackdesign zei:
curlbro, je hebt nog niets van de topic gelezen zeker?
Mensen hier hebben echt abnormaal veel vooroordelen ten opzichte van BSO. Ik zal zeker niet zeggen dat het qua leerstof etc enorm zwaar zal zijn, maar de praktijk lijkt mij dan weer veel moeilijker. Allee ik beeld me dat toch zo in, want heb zelf ASO gedaan.
Een auto-mechanicien, die moet toch massa's onderdelen kennen of niet?

auto mechanica hoort al lang niet meer thuis in bso

djemz

Legacy Member
Als ik zie hoeveel hooggeleerden mogen aan de band staan in een fabriek of gaan kuisen gewoon omdat ze geen werk meer vinden door het overaanbod en door werkgevers die hun hoge lonen niet willen betalen, dan zou ik bijna liever hebben dat mijn kleine een stiel gaat leren (TSO of evt BSO) dan dat hij dat dan moet gaan doen.

h0pje

Legacy Member
Alsof praktisch alle bandwerkers hoog opgeleid zijn ^^ Bij mijn weten zijn het nog altijd vooral laag opgeleiden die bandwerk doen hoor. Dus zou je in principe meer kans hebben om met een BSO diploma in de fabriek te gaan werken.

djemz

Legacy Member
Alle, waar lees jij alle? Ik zeg dat er veel zijn. Ik ken maar weinig bso mensen die in een fabriek moeten gaan werken aangezien er een tekort is aan stielmannen. Veel bandwerkers zijn er die ASO/TSO gedaan hebben en niet wilden/konden verder studeren (want dan kun je niet veel anders), mensen die geen werk vinden door het overaanbod en mensen zonder diploma. Ik zeg ook niet dat die dat dan blijven doen, maar het eerste jaar heb je vaak maar weinig keuze tussen niks verdienen en aan de band staan. (tenzij je er niks van maakt om iedere dag naar Brussel te rijden)

f33db4ck

Legacy Member
Kben in 2004 van IB (5de middelbaar) naar 5de Kantoor(BSO) moeten gaan omwille van een C-attest. 5de/ 6de & 7de gedaan. Ik wou zeker verder gaan studeren dus ben dan Toegepaste Informatica gaan doen.
Halverwege 1ste jaar beslist dat ik het niet meer wou doen dus een half jaar sabbat jaar genomen.
Dan terug gekomen op men beslissing en nogmaals men 1ste hoger opnieuw gedaan en deze keer met wa effort.
vorig jaar afgestudeerd als TI'er.

Kben zeer blij dat ik nog doorgestudeerd heb, want ik ben er zeker van dat ik veel meer verdien dan dat ik met men BSO diploma zou verdiend hebben

Black

Legacy Member
djemz zei:
Als ik zie hoeveel hooggeleerden mogen aan de band staan in een fabriek of gaan kuisen gewoon omdat ze geen werk meer vinden door het overaanbod en door werkgevers die hun hoge lonen niet willen betalen, dan zou ik bijna liever hebben dat mijn kleine een stiel gaat leren (TSO of evt BSO) dan dat hij dat dan moet gaan doen.

:wtf:

djemz

Legacy Member
Als ik zie dat mijn buur van 8u tot 4u30 gaat werken als loodgieter voor 1800 net. per maand, dan geef ik eerlijk toe dat ik jaloers ben.

Kuriboh07

Legacy Member
Ik wil niet iedereen over dezelfde kam scheren, maar het is wel algemeen geweten dat leerlingen uit BSO nogal bizar zijn. Ze zijn buitenbeentjes, maar dan wel in de negatieve zin :s

Kuriboh07

Legacy Member
djemz zei:
Als ik zie hoeveel hooggeleerden mogen aan de band staan in een fabriek of gaan kuisen gewoon omdat ze geen werk meer vinden door het overaanbod en door werkgevers die hun hoge lonen niet willen betalen, dan zou ik bijna liever hebben dat mijn kleine een stiel gaat leren (TSO of evt BSO) dan dat hij dat dan moet gaan doen.

Wat een compleet idioot dat je bent :doh:

TIIMM

Legacy Member
Kuriboh07 zei:
Ik wil niet iedereen over dezelfde kam scheren, maar het is wel algemeen geweten dat leerlingen uit BSO nogal bizar zijn. Ze zijn buitenbeentjes, maar dan wel in de negatieve zin :s

Daar moet ik u wel gelijk in geven..

Toen ik van Handel naar Kantoor moest veranderen was da inderdaad het eerste gedacht : Al die rare gasten..

En eerlijk toegegeven, aan 75% van die gasten scheelt er inderdaad iets :P

Grappige was wel dat die mannen keiharde strevers waren, altijd goeie punten hadden, maar nu werken ze in een callcenter / intrim / bloemenwinkel nzo..

En de "domste" van de klas (ik dus :p) is nu bijna afgestudeerd als verpleegkundige dusja :D

tanktic

Legacy Member
Ik Heb 5 jaar Tso gedaan en dan naar BSO gegaan, het was een serieuze aanpassing van mentaliteit helft van de klas deed geen klop moeite voor leerstof te leren maar voor praktijkvakken schoten ze wel helemaal in gang :P.
Een paar daarvan zijn nu zelfstandig (schrijnwerker) en verdienen toch goed hun boterham.
Bso heeft enorm veel vooroordelen maar het is wel ideaal voor mensen die een stiel willen leren aangezien je in Bso meestal veel meer praktijk hebt i.v.m. Tso.
Kmoet wel toegeven dat de leerstof enorm simpel was maja ik hoorde er ook niet echt thuis, gewoon moeten zakken omdat ik een jaar enorm schoolmoe was en bijna niks van moeite had gedaan, wat niet wegneemt dat de beste tijd dat ik had op school in Bso was :P geen pesten, geen schijnheilig gedoe, iedereen veel socialer, leukere sfeer en meer zin om in het algemeen gewoon naar school te gaan.

beyl

Legacy Member
Kuriboh07 zei:
Ik wil niet iedereen over dezelfde kam scheren, maar het is wel algemeen geweten dat leerlingen uit BSO nogal bizar zijn. Ze zijn buitenbeentjes, maar dan wel in de negatieve zin :s

Hebde gij u speciaal geregistreerd om zever te verkopen?

glashelder

Legacy Member
tanktic zei:
wat niet wegneemt dat de beste tijd dat ik had op school in Bso was :P geen pesten, geen schijnheilig gedoe, iedereen veel socialer, leukere sfeer en meer zin om in het algemeen gewoon naar school te gaan.

Serieus? Ik heb ook eens 2 jaar in 't BSO gezeten (beetje zelfde reden als u), en dat was echt een hel. Granted, dat was een typische meisjesrichting dus dat was gewoon constant katten en pesten en mensen negeren en onderhandse opmerkingen en jezus, ik kwam daar echt zot. Ben daar ook spontaan depressief geworden :lol: Allez, nu niet specifiek door dat BSO maar niet op m'n plek zitten daar had er wel heel veel mee te maken. Constant onder je niveau bezig zijn is niet zo tof. Maar in die hele school werd ook veel gepest (er is er zelfs ene onder de trein gesprongen daardoor) en buiten gesloten en zo van die typische pubertoestanden. Ook veel geweld, met stoelen gooien door de klas en al. Ik kwam daar als braaf meisje van 't ASO, ik was doodsbang daar :lol: Eén van de eerste dagen probeerde ik contact te leggen met een meisje doordat ik iets zag dat ze in haar agenda had geschreven, werd daar direct afgekat dat ik mij niet moest moeien :wtf: Bende gefrustreerden in die klas.

Daarna ben ik naar het KSO gegaan, dat was echt een supersociale school, direct van de eerste dag gewoon in de groep opgenomen en mensen die zichzelf kwamen voorstellen. Niet zo afwachten wat het nieuwe meisje doet en of ze wel 'goedgekeurd' wordt, maar direct komen vragen of ik mijn draai al wat gevonden had en zo.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan