Archief - [deleted]

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wie is jouw favoriete moderator?


  • Totaal aantal stemmers
    134
  • Opiniepeiling gesloten.

gumball4000

Legacy Member
Feignasse zei:
Ahja, nochtans wel een sympathieke mens. Maar bij die woordenschattesten maakt hij het inderdaad niet makkelijk. Bij ons was daar voortdurend heel wat volk op gebuisd :')


Bwa, da's veel werk, maar je leert de taal wel en dat is tenslotte waar het om draait. Ik werk nu in een tweetalige omgeving / job en die opleiding werpt nu wel haar vruchten af.

Inderdaad zeer sympathieke man, wat niet van zijn Vlaamse collega kan gezegd worden :p.
Mensen van het 2de hadden me al gewaarschuwd dat ik best geen Frans zou nemen..terwijl ze zelf ook Franstalig zijn. Maarja ik zou het persoonlijk raar vinden om te zeggen "ik ben Franstalig, maar wou geen Frans studeren" :). Voelt aan alsof je je roots verloochend.

glashelder

Legacy Member
h0pje zei:
Laat het mij zeker weten als jullie slordigheden of verwarrende vraagstellingen ontdekken. Dan kan ik die, in de mate van het mogelijke, nog wat verbeteren :) Nog 100 respondenten te gaan. Alvast bedankt!
Geen slordigheden of verwarrende vraagstellingen. Alleen vind ik zo'n enquêtes echt de meest vervelende soort :p Ik moet dan mijn mening geven over een paraplu, of ik dat product gunstig of niet gunstig vind... Srsly, het is een paraplu. Ik heb écht geen mening over een paraplu. Een paraplu moet mij droog houden en daar houdt het wel een beetje op.

Dat terzijde :p Wat ik wel zou doen is bij die lange lijst met stellingen (over of je graag origineel bent, etc) er een paar omgekeerde stellingen in steken. Nu heb je de kans dat mensen die invullen op automatisch piloot (zoals ik deed :unsure:) aangezien links telkens dezelfde attitude is. Als dat een paar stellingen na elkaar zo is, heb je de kans dat mensen de stellingen nog maar half lezen en al automatisch ergens links of rechts klikken.

Ik had trouwens wel de vraag of ik de paraplu zou kopen, maar niet hetzelfde over de auto? Was dat de bedoeling of is dat iets fout gegaan? (Ik neem aan dat je verwacht dat mensen een goedkope paraplu meer zouden kopen dan een goedkope auto, want dan moet er wel iets mis mee zijn met die auto en het is niet exclusief genoeg en blabla.)

h0pje

Legacy Member
kil911ler zei:

PinkyNTheBrain zei:

Stan_V zei:

Bedankt!

En glashelder je hebt gelijk, 't is inderdaad een ééntonige enquête om in te vullen. Bedankt om door te zetten :p. Die productattitudes kunnen nogal een droge opsomming zijn en soms is het moeilijk om een echt standpunt in te nemen. Ik stuur je anders ff een PM met uitleg.

Nahrtent

Legacy Member
Ik vroeg mij vooral af of ik bij het beantwoorden van die vragen rekening moest houden met het feit dat ik al een zeer mooie paraplu heb of niet :unsure:.

Guazala

Legacy Member
Ook ingevuld, ik had ne stylo ipv een paraplu.
Ik redeneer trouwens omgekeerd dan glashelder. Bij de auto ken je het merk door de foto en kan je inschatten of die ok is. Bij die stylo (of paraplu) kan het evengoed mega brol zijn.

glashelder

Legacy Member
Guazala zei:
Ook ingevuld, ik had ne stylo ipv een paraplu.
Ik redeneer trouwens omgekeerd dan glashelder. Bij de auto ken je het merk door de foto en kan je inschatten of die ok is. Bij die stylo (of paraplu) kan het evengoed mega brol zijn.
Was er een merk te zien? :unsure: Ik let dus echt niet op zo'n dingen. Voor mij is een auto een auto en ik ken daar ook niks van. Op het merk letten heeft dus ook geen zin want ik heb geen idee welk merk beter of slechter is dan een ander :p

cdp1193

Legacy Member
Bij dienen stylo was er ook een merk te zien. Dat zwarte dopje met een witte ster is het merkteken van montblanc.

Lolplayer

Legacy Member
Paraplu/stylo = goeiekoop
Auto = duur

Enquête= onderscheid tussen mensen die graag origineel zijn en zij die niet om originaliteit geven.

De foto's waren trouwens allemaal standaardmodellen, dus ik denk dat het niet om de visuele beoordeling gaat, maar eerder in welke mate de visuele beoordeling gestuurd wordt door andere factoren.

Aangezien er bij de beschrijving van de producten producten telkens de woorden "uniek" en "selecte" groep terug kwamen kan dat misschien de link zijn en kan het een onderzoek zijn om te kijken in welke mate het aanprijzen van de originaliteit van het product van belang is bij het aankopen en beoordelen van een product en hierbij kijken naar het verschil tussen een duur en goedkoop product ?

Of het kan misschien gaan over in welke mate mensen een merkproduct associëren met originaliteit

coldplayke

Legacy Member
Ik ben verbaasd, mijn promotor heeft gisterenavond al terug gemaild terwijl ik haar pas zaterdagavond mijn eerste hoofdstuk had doorgestuurd.

Wat een verschil met vorige keer, deze keer vond ze het gelukkig wel heel goed. Het is dus inderdaad zo dat ik beter alles uitschrijf en dat dan doorstuur dan dat ik eerst eens mijn ideeën ga 'pitchen'.

Svenno

Legacy Member
Iemand een idee hoe ge puntenlijsten kunt checken in Oasis van >2 j geleden? Er staat enkel 'mijn cursussen' nog, niets meer over curriculum

glashelder

Legacy Member
Svenno zei:
Iemand een idee hoe ge puntenlijsten kunt checken in Oasis van >2 j geleden? Er staat enkel 'mijn cursussen' nog, niets meer over curriculum
Normaal als je je puntenlijst afdrukt, staan alle punten daarop, van alle jaren :)

coldplayke

Legacy Member
Een prof blijft maar de vorm van haar examen veranderen.

Eerst zei ze dat het allemaal meerkeuzevragen gingen zijn met giscorrectie. Toen UGent echter de giscorrectie had afgeschaft, was zij blij en ging ze dat ook voor haar vak aan de KUL doen, want ze was daar nooit fan van (waarom gebruikte ze dan zo'n examenvorm :sop:). Dan besloot ze het ons moeilijker te maken en de helft open vragen en de helft meerkeuzevragen te doen. Wat dus betekent dat studenten die vorig jaar hun cursus maar voor 1 examenvorm moesten studeren (meerkeuzevragen), wij dat nu voor 2 compleet verschillende vormen moeten studeren. Dan kwam ze af dat er 1 open vraag ging zijn op 5 punten en 15 meerkeuzevragen op 15 punten, zonder giscorrectie. Nu komt ze af dat er 1 open vraag gaat zijn op 8 punten en 24 meerkeuzevragen op 12 punten, zonder giscorrectie.

Beslis eens mens :angry:

glashelder

Legacy Member
coldplayke zei:
Een prof blijft maar de vorm van haar examen veranderen.

Eerst zei ze dat het allemaal meerkeuzevragen gingen zijn met giscorrectie. Toen UGent echter de giscorrectie had afgeschaft, was zij blij en ging ze dat ook voor haar vak aan de KUL doen, want ze was daar nooit fan van (waarom gebruikte ze dan zo'n examenvorm :sop:). Dan besloot ze het ons moeilijker te maken en de helft open vragen en de helft meerkeuzevragen te doen. Wat dus betekent dat studenten die vorig jaar hun cursus maar voor 1 examenvorm moesten studeren (meerkeuzevragen), wij dat nu voor 2 compleet verschillende vormen moeten studeren. Dan kwam ze af dat er 1 open vraag ging zijn op 5 punten en 15 meerkeuzevragen op 15 punten, zonder giscorrectie. Nu komt ze af dat er 1 open vraag gaat zijn op 8 punten en 24 meerkeuzevragen op 12 punten, zonder giscorrectie.

Beslis eens mens :angry:
Wat staat er op de studiefiche? Die is bindend ;)

Zo had wij vorig jaar een examen van een vak waar dat (per ongeluk) niet vermeld stond op de studiefiche. De papers en groepswerken stonden er wel op, alleen dat examen niet. Iemand uit mijn jaar had dat opgemerkt, is daarmee naar de ombudsman geweest... Resultaat: examen werd wel gegeven maar het telde eigenlijk niet mee :lol: Dus als je geslaagd was voor papers etc, kon je niet buizen (en dat wist je op voorhand). Leukste examen ooit, iedereen stond na 5 minuten terug buiten, haha.

coldplayke

Legacy Member
glashelder zei:
Wat staat er op de studiefiche? Die is bindend ;)

Op de studiefiche staat dat het examen bestaat uit meerkeuzevragen. Ik kan dat dus eigenlijk wel melden, met het risico dat de prof die vragen enorm moeilijk gaat maken daardoor :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan