Archief - [deleted]

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wie is jouw favoriete moderator?


  • Totaal aantal stemmers
    134
  • Opiniepeiling gesloten.

coldplayke

Legacy Member
lantaarnpaal zei:
Vaak zijn de mensen die de taal al goed kunnen, niet zo gemotiveerd meer en doen die amper iets voor dat vak :unsure:


allez, zo doe ik het toch

Ik heb er vorig jaar ook al wat dingen mee gedaan en die werkt wel goed hoor :p

JasperCLA zei:
Individuele puntenverdeling? Dan is het toch beter om den beste van de twee te zijn? Zo zie ik dat dan weer, beetje contrast opbouwen :p

Nee, punten zijn gewoon hetzelfde voor ons alle 2 :) Tenzij de ene natuurlijk echt niks zou doen, maar dat zie ik niet gebeuren.

Foxiie

Legacy Member
Die groepspresentaties met 5 à 6 man komen echt mijn strot uit... Da's gewoon te veel om mee te werken! En het is altijd een grote drama om iedereen bij elkaar te krijgen want niet iedereen volgt dezelfde talencombinatie, schakelstudenten, bissers, studenten die nooit naar de les komen en weet ik wat allemaal.

En mijn thesis: ik heb nog nooit van mijn leven zo'n verstrooide prof gezien, eerlijk waar. Rond de pot draaien dat die doet... En ik heb juist iemand nodig die direct is, voor mijn part zelfs naar het groffe toe lol.

glashelder

Legacy Member
Foxiie zei:
Die groepspresentaties met 5 à 6 man komen echt mijn strot uit... Da's gewoon te veel om mee te werken! En het is altijd een grote drama om iedereen bij elkaar te krijgen want niet iedereen volgt dezelfde talencombinatie, schakelstudenten, bissers, studenten die nooit naar de les komen en weet ik wat allemaal.
Herkenbaar :p Dit semester een groepswerk met 8 :crazy:

Foxiie

Legacy Member
glashelder zei:
Herkenbaar :p Dit semester een groepswerk met 8 :crazy:

Oké, je hebt me verslagen haha. Ik heb groepswerken van 6, 5, 3 en 4 man. En het irritante is, ik wil er dan mooi op tijd aan beginnen, ik wil iedereen wel proberen samen te krijgen, krijg ik dit als reactie van 2 vd 6:
"Ge moet ni zomaar denken dat ge het voortouw kunt nemen. Ge zijt ni beter als ons."
Oké, ik ben er 'nieuw' in die richting en ik kan wel goed overeenkomen met een paar, maar die anderen hebben mij blijkbaar niet zo graag...

glashelder

Legacy Member
Foxiie zei:
Oké, je hebt me verslagen haha. Ik heb groepswerken van 6, 5, 3 en 4 man. En het irritante is, ik wil er dan mooi op tijd aan beginnen, ik wil iedereen wel proberen samen te krijgen, krijg ik dit als reactie van 2 vd 6:
"Ge moet ni zomaar denken dat ge het voortouw kunt nemen. Ge zijt ni beter als ons."
Oké, ik ben er 'nieuw' in die richting en ik kan wel goed overeenkomen met een paar, maar die anderen hebben mij blijkbaar niet zo graag...
Serieus? Vriendelijke mensen daar... :s Ze zouden blij moeten zijn dat iemand in gang wil schieten. Als ze niet willen dat jij het voortouw neemt, moeten ze het zelf maar doen hé :p

Bij ons is het wel simpeler, we zitten alle acht in de master en alhoewel we verschillende keuzevakken hebben, is het ons toch altijd al gelukt om samen te komen. Soms is er eens iemand afwezig maar dat zijn nooit dezelfde personen dus iedereen zet zich wel goed in. In het tweede jaar had ik een groepswerk met 6 man en dat was toch ingewikkelder (ook schakels die niet altijd even rap mee waren of soms nog aparte uitleg nodig hadden). Dus het ligt ook wel een beetje aan wie er in je groep zit.

Foxiie

Legacy Member
glashelder zei:
Serieus? Vriendelijke mensen daar... :s Ze zouden blij moeten zijn dat iemand in gang wil schieten. Als ze niet willen dat jij het voortouw neemt, moeten ze het zelf maar doen hé :p

Bij ons is het wel simpeler, we zitten alle acht in de master en alhoewel we verschillende keuzevakken hebben, is het ons toch altijd al gelukt om samen te komen. Soms is er eens iemand afwezig maar dat zijn nooit dezelfde personen dus iedereen zet zich wel goed in. In het tweede jaar had ik een groepswerk met 6 man en dat was toch ingewikkelder (ook schakels die niet altijd even rap mee waren of soms nog aparte uitleg nodig hadden). Dus het ligt ook wel een beetje aan wie er in je groep zit.


Dat probleem met die keuzevaken hebben wij ook. En daardoor heeft iedereen dus op andere momenten les...
Achja, we zullen er het beste van proberen te maken zeker... We gaan voor een 10/20 :D

Foxiie

Legacy Member
glashelder zei:
Serieus? Vriendelijke mensen daar... :s Ze zouden blij moeten zijn dat iemand in gang wil schieten. Als ze niet willen dat jij het voortouw neemt, moeten ze het zelf maar doen hé :p

Bij ons is het wel simpeler, we zitten alle acht in de master en alhoewel we verschillende keuzevakken hebben, is het ons toch altijd al gelukt om samen te komen. Soms is er eens iemand afwezig maar dat zijn nooit dezelfde personen dus iedereen zet zich wel goed in. In het tweede jaar had ik een groepswerk met 6 man en dat was toch ingewikkelder (ook schakels die niet altijd even rap mee waren of soms nog aparte uitleg nodig hadden). Dus het ligt ook wel een beetje aan wie er in je groep zit.


Dat probleem met die keuzevakken hebben wij ook. En daardoor heeft iedereen dus op andere momenten les...
Achja, we zullen er het beste van proberen te maken zeker... We gaan voor een 10/20 :D

rookiepookie

Legacy Member
Manman, literatuurstudie, hoe begin je eraan :p? Moet echt beginnen schrijven, maar heb geen idee waar te beginnen.

coldplayke

Legacy Member
glashelder zei:
Serieus? Vriendelijke mensen daar... :s Ze zouden blij moeten zijn dat iemand in gang wil schieten. Als ze niet willen dat jij het voortouw neemt, moeten ze het zelf maar doen hé :p

Het kan natuurlijk ook wel zijn dat het gewoon verkeerd overkomt :)
Mijn vriend moet ook een groepswerk maken met 4 man en 1 meisje daarvan wil echt zo de leider zijn, maar die kan enorm bitchy overkomen precies. 'NEE WE DOEN DAT NIET ZO VOLGENS DE KUL MOETEN JE REFERENTIES ALTIJD VOLGENS DIE STIJL ZIJN' terwijl in t&l bijvoorbeeld altijd een andere referentiestijl wordt gebruikt (en haar stijl dus minder evident is dan zij zou denken), maar zij wil daar niet naar luisteren :p

J.F.

Legacy Member
rookiepookie zei:
Manman, literatuurstudie, hoe begin je eraan :p? Moet echt beginnen schrijven, maar heb geen idee waar te beginnen.

Echt gewoon randomly beginnen :D als ge zijt aan schrijven dan komt er meer en vind ge meer, da's bij mij toch :p

J.F.

Legacy Member
Ja da is hé! Ik had dat vorig jaar bij mijn bachelorpaper, ik was op den duur zo zenuwachtig van maar artikels lezen en niks concreet op papier hebben dat ik dacht van fuck it en gewoon was beginnen schrijven :p dan zijt ge er ook actiever mee bezig en vindt ge precies ook meer.

Lolplayer

Legacy Member
Je leest toch gewoon en schrijft alles over wat je kan gebruiken, je maakt er een synthese van en hopla literatuurstudie gemaakt.

glashelder

Legacy Member
Lolplayer zei:
Je leest toch gewoon en schrijft alles over wat je kan gebruiken, je maakt er een synthese van en hopla literatuurstudie gemaakt.
Dit. Je neemt één artikel dat precies over jouw onderwerp gaat of je kijkt eens bij de artikels van je promotor, je bekijkt de referentielijst eens, je haalt er daar een stuk of vijf uit die interessant lijken, die vijf bekijk je, daar kijk je ook in de referentielijst,... Elke zin waarvan je denkt "oh, daar kan ik misschien wel een stukje over doen" of "dit is misschien wel relevant", plak je in een Word-documentje. Als je dan netjes één Word-documentje hebt per onderwerp (of opdelen in secties of bladzijden of zo), dan heb je na een middagje artikels lezen een heleboel mogelijke invalshoeken, onderwerpen en referenties.

En dan begin je te schrijven, van algemeen naar specifiek. Zo gaat mijn bachelorpaper over homonegativiteit in het onderwijs, maar ik heb eerst een stuk over stigma's, dan over stereotypes, dan over de rol van gendernonconform gedrag en dan pas over homonegativiteit en daarna over homonegativiteit in het onderwijs.

Al schrijvende merk je wel dat je nog niet alles weet of dat je nog meer referenties nodig hebt, naja, dat doe je dan tijdens het schrijven, dat merk je vanzelf wel.

En hoe je concreet te werk gaat hangt natuurlijk af van persoon tot persoon. Ik doe stukje per stukje en begin pas aan het volgende stuk als het vorige stuk af is. Een vriendin van mij had één of ander monsterdocument met allerlei kladdingetjes, dingetjes in fluo aangeduid, dingen waarvoor nog referenties moesten worden opgezocht,... Ik vind dat superonoverzichtelijk, maar ja, misschien werkt zij makkelijker zo :p

Foxiie

Legacy Member
coldplayke zei:
Het kan natuurlijk ook wel zijn dat het gewoon verkeerd overkomt :)
Mijn vriend moet ook een groepswerk maken met 4 man en 1 meisje daarvan wil echt zo de leider zijn, maar die kan enorm bitchy overkomen precies. 'NEE WE DOEN DAT NIET ZO VOLGENS DE KUL MOETEN JE REFERENTIES ALTIJD VOLGENS DIE STIJL ZIJN' terwijl in t&l bijvoorbeeld altijd een andere referentiestijl wordt gebruikt (en haar stijl dus minder evident is dan zij zou denken), maar zij wil daar niet naar luisteren :p

Lol, de andere zijn meestal wel akkoord. En doordat die brompotten zich zo negatief opstellen heb ik ook minder de neiging om naar hun voorstellen te luisteren. Die doen ook geen voorstellen...
Ik denk toch niet dat ik bitchy ben, anders zou iedereen dat gevonden hebben, lol

J.F. zei:
Ja da is hé! Ik had dat vorig jaar bij mijn bachelorpaper, ik was op den duur zo zenuwachtig van maar artikels lezen en niks concreet op papier hebben dat ik dacht van fuck it en gewoon was beginnen schrijven :p dan zijt ge er ook actiever mee bezig en vindt ge precies ook meer.


Idem idem en nog eens idem. Zomaar 'alles' lezen kan ik niet. Ik lees een stuk of 3 artikels en probeer de relevante dingen te sorteren van algemeen naar specifiek. En zo blijven verderdoen eigl tot het af is.

coldplayke

Legacy Member
Foxiie zei:
Lol, de andere zijn meestal wel akkoord. En doordat die brompotten zich zo negatief opstellen heb ik ook minder de neiging om naar hun voorstellen te luisteren. Die doen ook geen voorstellen...
Ik denk toch niet dat ik bitchy ben, anders zou iedereen dat gevonden hebben, lol

Ik zeg niet dat jij zo doet, ik bedoel gewoon dat zoiets anders kan overkomen dan je wil :p

Moist

Legacy Member
Is het financieel haalbaar om met een studentenjob een kot en eten en drinken enzoverder te betalen? Heeft hier iemand ervaring mee?

Ik vond het niet de moeite om een thread hierover te maken dus vraag ik het hier even.

Lospeed

Legacy Member
Moist zei:
Is het financieel haalbaar om met een studentenjob een kot en eten en drinken enzoverder te betalen? Heeft hier iemand ervaring mee?

Ik vond het niet de moeite om een thread hierover te maken dus vraag ik het hier even.

Als je weekendwerk bedoelt moet dat imo haalbaar zijn afhankelijk van welke kosten je allemaal voor je rekening moet nemen. Als je je kot en eten/drinken tijdens de week ermee betaalt zou dat denk ik moeten lukken. Als je daarnaast nog een hoop andere kosten hebt zal het imo heel moeilijk/onmogelijk worden. ;)
Het scheelt ook veel als je na het weekend wat eten van thuis meeneemt of niet, studiekosten, vervoer, nog zakgeld of niet, enz...

h0pje

Legacy Member
Ondertussen heb ik eindelijk toestemming gekregen om mijn thesisonderzoek uit te voeren. Mijn doel is om 200 respondenten te vinden binnen de 1,5 weken. Joy. :sad:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan