Archief - [deleted]

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wie is jouw favoriete moderator?


  • Totaal aantal stemmers
    134
  • Opiniepeiling gesloten.

Boemkool

Legacy Member
Ik ben aan het nadenken of ik zo'n summer school zou doen in het buitenland. Tussen juli en augustus zo'n 4-tal weken in het buitenland studeren en wat buitenlandse ervaring opdoen lijkt mij toch interessant. Natuurlijk kost dat wel een aardige som geld ( rond de €1500 euro incl. housing). Zou dat de moeite zijn? Iemand ervaring mee? Staat dat mooi op een CV of is het gewoon weggesmeten geld? Op het internet lees ik tot nu toe enkel gemengde commentaar.

glashelder

Legacy Member
Pfff, zo'n gesprek van een focusgroep uittypen is best kut. Een gewoon interview duurt al lang, maar in zo'n focusgroep praten ze 90% van de tijd door elkaar (niet altijd volzinnen, maar beamen of een zin beginnen en dan stoppen en dat stoort enorm als er drie mensen beamen terwijl je één iemand zijn verhaal probeert te volgen) en de helft van de tijd heb ik eigenlijk ook geen idee wie er aan het woord is :p Al die jongensstemmen lijken wat op elkaar. Er zijn er maar twee van de vijf die ik duidelijk herken, die andere drie geef ik maar gewoon een naam volgens wat er mij het meest aannemelijk lijkt of dat ik toevallig het verhaal herinner of zo :unsure: Niet dat dat op zich zoveel uitmaakt, maar het vertraagt de boel wel enorm, steeds schakelen tussen acht verschillende mensen en dan soms mijn eigen vragen nog tussendoor.

Drie uur getranscribeerd en ik zit aan minuut 40 van de 60 :woohoo:

Het gesprek zelf was wel enórm tof, een heel enthousiaste groep en ik vond het echt plezant om te doen.

stinky

Legacy Member
reFleX.be zei:
Ik ben aan het nadenken of ik zo'n summer school zou doen in het buitenland. Tussen juli en augustus zo'n 4-tal weken in het buitenland studeren en wat buitenlandse ervaring opdoen lijkt mij toch interessant. Natuurlijk kost dat wel een aardige som geld ( rond de €1500 euro incl. housing). Zou dat de moeite zijn? Iemand ervaring mee? Staat dat mooi op een CV of is het gewoon weggesmeten geld? Op het internet lees ik tot nu toe enkel gemengde commentaar.
Ik zou er ook wel ene willen doen. Waar staan die eigenlijk ergens verzameld? Ik heb al wat staan zoeken, maar ik vind het niet.

ludnak

Legacy Member
stinky zei:
Ik zou er ook wel ene willen doen. Waar staan die eigenlijk ergens verzameld? Ik heb al wat staan zoeken, maar ik vind het niet.
Google 'naam universiteit summer school'. De universiteit doet er niet toe? 'Naam land/stad summer school'.

coldplayke

Legacy Member
Iemand die ik ken stalkt volgens mij haar promotor :lol:

Ze had zondagavond 1 blad (!) doorgestuurd naar haar promotor om te tonen hoe goed ze bezig was, en de prof heeft haar nog altijd niet laten weten hoe goed het wel niet is. Maandag om 4 uur zei ze 'ik heb gisteren om 8 uur s'avonds mijn eerste 3 paragrafen doorgestuurd, en hij heeft nog altijd niks laten weten. Zou ik eens langsgaan op zijn kantoor?' Ik dan heel eerlijk 'nee, ik zou dat niet doen.' Woensdag ochtend kwam ze weer af 'zeg, als je bachelorpapers wil begeleiden mag je ook zorgen dat je je studenten goed begeleidt en die niet zo lang laten wachten, zou ik toch niet eens langsgaan? Dan wel zonder afspraak, want de vorige keer dat ik ging had ik ook geen afspraak gemaakt en dat stoorde niet want hij was toen de veto aan het lezen.'

Ik weet niet hoe ik haar duidelijk kan maken dat die prof ook nog wel ander werk te doen heeft en dat die waarschijnlijk niet binnen de week feedback zal geven over... 1 blad.

Boemkool

Legacy Member
stinky zei:
Ik zou er ook wel ene willen doen. Waar staan die eigenlijk ergens verzameld? Ik heb al wat staan zoeken, maar ik vind het niet.

Op mijn faculteitsite (feb ugent) staan er een aantal voorstellen van sumer schools zoals Sint-Petersburg, Kiev, London, enz. Maar zoals ludnak zegt is het best om gewoon unief+summer school te googlen. Maar ik weet wel niet hoe dat werkt met ons creditsyteem hier aangezien zo'n summer school ook een aantal credits oplevert

Lolplayer

Legacy Member
coldplayke zei:
Iemand die ik ken stalkt volgens mij haar promotor :lol:

Ze had zondagavond 1 blad (!) doorgestuurd naar haar promotor om te tonen hoe goed ze bezig was, en de prof heeft haar nog altijd niet laten weten hoe goed het wel niet is. Maandag om 4 uur zei ze 'ik heb gisteren om 8 uur s'avonds mijn eerste 3 paragrafen doorgestuurd, en hij heeft nog altijd niks laten weten. Zou ik eens langsgaan op zijn kantoor?' Ik dan heel eerlijk 'nee, ik zou dat niet doen.' Woensdag ochtend kwam ze weer af 'zeg, als je bachelorpapers wil begeleiden mag je ook zorgen dat je je studenten goed begeleidt en die niet zo lang laten wachten, zou ik toch niet eens langsgaan? Dan wel zonder afspraak, want de vorige keer dat ik ging had ik ook geen afspraak gemaakt en dat stoorde niet want hij was toen de veto aan het lezen.'

Ik weet niet hoe ik haar duidelijk kan maken dat die prof ook nog wel ander werk te doen heeft en dat die waarschijnlijk niet binnen de week feedback zal geven over... 1 blad.

Misschien moet je haar eens vertellen dat hoewel die "bachelorpaper" voor haar belangrijk is, dat dat voor die prof totaal geen prioriteit is en enkel maar een voddeke papier. Dan zal ze misschien begrijpen waarom die prof dat niet als prioriteit beschouwd.

mungoke

Legacy Member
Balsaus zei:
Wat houdt zo'n summer school dan precies in?

Kan veel zijn.
Hangt af van wat je studeert.
Aan de KUL heb je regelmatig reclame voor summer schools.
Zijn vaak post-graduaten.
Leren van bepaalde technieken, gespecialiseerde data mining, etc...

Lolplayer

Legacy Member
Kunde nie gewoon op reis gaan en zeggen dat dat summer school was ?:p

glashelder

Legacy Member
Focusgroep helemaal getranscribeerd, zes uur aan bezig geweest en dertig bladzijden tekst. En dat mag ik nog zo'n vijf keer doen :p En dan moet ik nog beginnen met analyseren, haha.

Joeshoe

Legacy Member
Da's echt gewoon school tijdens de zomer. :p Als je dat doet kan je soms een vrijstelling krijgen voor bv. een keuzevak of zo, dus als er een toffe locatie en onderwerp tussen zit is dat nog wel de moeite om te doen.

coldplayke

Legacy Member
Ik heb groen licht gekregen om te beginnen met schrijven aan mijn bachelorpaper. Het is voorlopig een ramp.

Nahrtent

Legacy Member
coldplayke zei:
Ik heb groen licht gekregen om te beginnen met schrijven aan mijn bachelorpaper. Het is voorlopig een ramp.

Is dat niet normaal? De eerste zin is altijd de moeilijkste, merk ik zelf toch :unsure:. Van zodra je een beetje in de flow zit komt dat vanzelf wel goed.

coldplayke

Legacy Member
SinDweller zei:
Is dat niet normaal? De eerste zin is altijd de moeilijkste, merk ik zelf toch :unsure:. Van zodra je een beetje in de flow zit komt dat vanzelf wel goed.

Ik hoop het ;_;
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan