Archief - [deleted]

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wie is jouw favoriete moderator?


  • Totaal aantal stemmers
    134
  • Opiniepeiling gesloten.

glashelder

Legacy Member
Bananarama zei:
Bij ons dus bijlange niet zwaar genoeg... Ben nog altijd getraumatiseerd door de groepswerken die ik met die mensen heb moeten doen. Ik ben iemand die normaal in iedereen altijd wel iets positiefs ziet en dat dan weet te gebruiken in situaties zoals groepswerken, maar man... Mijn vuisten hebben echt gejeukt dat het niet meer normaal was :p
Haha :D In het tweede jaar zat ik voor een groepswerk met 2 andere reguliere studenten en 3 schakelstudenten. Was een enorm toffe groep die altijd hard werkte om alles in orde te krijgen, geen gezaag en gezever, gewoon doen wat ze moesten doen :love:

Timmeke

Legacy Member
coldplayke zei:
Ja, ik ga even de prof storen om een paar zielige wezentjes te vertellen dat ze moeten stoppen met tegen mijn stoel te trappen. Kijk even verder dan uw neus lang is en zie de titel van de thread.

Ge moet het tegen diegene die tegen uw stoel zit te stampen zeggen. (de prof moet dat toch niet horen? Of zat ge in zulk klein lokaal?). Ik snap niet dat jij 2 uur iemand tegen uw stoel laat stampen. Ge kunt dat toch duidelijk maken dat ze daarmee moeten stoppen?
Nuja: kweekt u wat karakter en doe het gewoon.
Ik heb het ooit gedaan: opgestaan tijdens de les, ergens anders gaan zitten, prof keek raar op, vroeg was er was en dan vlakaf gezegd: die 2 hier zitten gans hun weekend te bespreken, ik kan zo de les niet volgen. Nooit nog last gehad van zo'n types en ik zei gewoon wat anderen (die ook wilden volgen) allemaal ook aan het denken waren. De prof gaat u daar zeker niet schuin voor bekijken hoor, die weten vaak ook maar al te goed welke snullen er altijd lastig doen.

coldplayke

Legacy Member
Timmeke zei:
Ge moet het tegen diegene die tegen uw stoel zit te stampen zeggen. (de prof moet dat toch niet horen? Of zat ge in zulk klein lokaal?). Ik snap niet dat jij 2 uur iemand tegen uw stoel laat stampen. Ge kunt dat toch duidelijk maken dat ze daarmee moeten stoppen?
Nuja: kweekt u wat karakter en doe het gewoon.
Ik heb het ooit gedaan: opgestaan tijdens de les, ergens anders gaan zitten, prof keek raar op, vroeg was er was en dan vlakaf gezegd: die 2 hier zitten gans hun weekend te bespreken, ik kan zo de les niet volgen. Nooit nog last gehad van zo'n types en ik zei gewoon wat anderen (die ook wilden volgen) allemaal ook aan het denken waren. De prof gaat u daar zeker niet schuin voor bekijken hoor, die weten vaak ook maar al te goed welke snullen er altijd lastig doen.

Het was een kleine aula en ik kon niet gewoon opstaan en ergens anders gaan zitten want langs 2 kanten zat er nog 4-5 man naast mij. Zelfs als dat niet het geval was had ik het nog niet gedaan, gewoon omdat ik geen zin heb om op die manier op te vallen of 'aandacht' te krijgen. Ik heb al sinds de lagere school genoeg ervaring met zulke mensen gehad dat ik ondertussen wel weet dat het vaak beter is gewoon te negeren, zeker in situaties waar je je niet heel kwaad kan maken.
Ik heb trouwens wel karakter, maar niet op die manier. Het is niet omdat ik niet het type ben dat anderen snel gaat confronteren met zo'n zaken dat ik geen karakter heb. En zoveel woorden wou ik er eigenlijk niet eens aan vuil maken, ik wou gewoon hier eens komen ventileren :p

Timmeke

Legacy Member
coldplayke zei:
Het was een kleine aula en ik kon niet gewoon opstaan en ergens anders gaan zitten want langs 2 kanten zat er nog 4-5 man naast mij. Zelfs als dat niet het geval was had ik het nog niet gedaan, gewoon omdat ik geen zin heb om op die manier op te vallen of 'aandacht' te krijgen. Ik heb al sinds de lagere school genoeg ervaring met zulke mensen gehad dat ik ondertussen wel weet dat het vaak beter is gewoon te negeren, zeker in situaties waar je je niet heel kwaad kan maken.
Ik heb trouwens wel karakter, maar niet op die manier. Het is niet omdat ik niet het type ben dat anderen snel gaat confronteren met zo'n zaken dat ik geen karakter heb. En zoveel woorden wou ik er eigenlijk niet eens aan vuil maken, ik wou gewoon hier eens komen ventileren :p

Maar ik snap uw verhaal wel alleen vraag ik mij af of het wel iets gaat oplossen op deze manier. Uw betoog komt mij trouwens bekend voor.
Draai uzelf wel geen rad voor de ogen door te denken dat het negeren effectief de oplossing is. Als je al zegt dat je genoeg ervaring ermee hebt, duidt dat toch op iets. Nuja, ik kan me vergissen natuurlijk en hoop voor u dat het effectief zo is dat ik me vergis.

Hoe dan ook: 2 uur zo volhouden, het zou mij niet lukken. Hopelijk vallen ze u (of anderen) dan niet meer lastig de volgende lessen.

Bananarama

Legacy Member
Timmeke zei:
Maar ik snap uw verhaal wel alleen vraag ik mij af of het wel iets gaat oplossen op deze manier. Uw betoog komt mij trouwens bekend voor.
Draai uzelf wel geen rad voor de ogen door te denken dat het negeren effectief de oplossing is. Als je al zegt dat je genoeg ervaring ermee hebt, duidt dat toch op iets. Nuja, ik kan me vergissen natuurlijk en hoop voor u dat het effectief zo is dat ik me vergis.

Hoe dan ook: 2 uur zo volhouden, het zou mij niet lukken. Hopelijk vallen ze u (of anderen) dan niet meer lastig de volgende lessen.

Als mensen op deze leeftijd zo zijn, dan zijn ze gewoon zo. Enige oplossing is vermoorden, maarja...

Timmeke

Legacy Member
Bananarama zei:
Als mensen op deze leeftijd zo zijn, dan zijn ze gewoon zo. Enige oplossing is vermoorden, maarja...

Ja en neen. Als je zou doen wat ik deed, zullen er niet veel nog veel durven. Meestal grote mond en veel gedoe, maar eigenlijk zijn het maar prutsers die direct in hun broek doen bij het minste en zeker bij zoiets.

Anderzijds: uiteraard, als ze zo nog doen, zitten ze mentaal gewoon achter.

ludnak

Legacy Member
Om het even samen te vatten volgens de officiële 9livescriteria:
ingenieursrichtingen > economische richtingen > rechten > talen
modelstudenten > schakelstudenten
universiteit > hogeschool

Je voelt jou uitgesloten of benadeeld? Neem contact op met jouw studiebegeleider.

Cadiuro

Legacy Member
Ik doe hogeschool en kan eigenlijk zeggen dat een behoorlijke fractie gelukkig wel eerder type 'modelstudent' dan 'schakelstudent' is.

Maar de fractie 'type schakelstudent' is helaas wel groot, waardoor veel frustaties ook ons deel zijn. Mijn deel, toch.

Cuth

Legacy Member
ludnak zei:
Om het even samen te vatten volgens de officiële 9livescriteria:
ingenieursrichtingen > economische richtingen > rechten > talen
modelstudenten > schakelstudenten
universiteit > hogeschool

Je voelt jou uitgesloten of benadeeld? Neem contact op met jouw studiebegeleider.


Wetenschappen en PSW etc moeten er ook nog worden tussengesmeten.

Cadiuro

Legacy Member
iedereen weet dat ingenieurs niks zijn zonder exacte wetenschappers, dus wetenschappen > ingenieur > de rest

stinky

Legacy Member
Cadiuro zei:
iedereen weet dat ingenieurs niks zijn zonder exacte wetenschappers, dus wetenschappen > ingenieur > de rest

En iedereen is niets zonder funding, dus economie>wetenschappen > ingenieur > de rest.

Timmeke

Legacy Member
stinky zei:
En iedereen is niets zonder funding, dus economie>wetenschappen > ingenieur > de rest.

En iedereen weet dat niemand ingenieur/exacte wetenschapper/econoom wordt zonder eerst door de kleuterklas te gaan om daar al iets te leren gevolgd door lager onderwijs waar je het alfabet leert.

Dus : kleuterleidster > lagere school onderwijzer > middelbare school onderwijzer > economie>wetenschappen > ingenieur > de rest.


En dan spreek ik nog niet over de baby/kinderopvang die velen doorlopen van hun 6maanden tot 3 jaar.

cdp1193

Legacy Member
Jullie zouden allemaal creperen indien er geen artsen waren, dus Geneeskunde > all

stinky

Legacy Member
Timmeke zei:
En iedereen weet dat niemand ingenieur/exacte wetenschapper/econoom wordt zonder eerst door de kleuterklas te gaan om daar al iets te leren gevolgd door lager onderwijs waar je het alfabet leert.

Dus : kleuterleidster > lagere school onderwijzer > middelbare school onderwijzer > economie>wetenschappen > ingenieur > de rest.
Maar eigenlijk:
kleuterleidsteropleidster>kleuterleidster > lagere school onderwijzer > middelbare school onderwijzer > economie>wetenschappen > ingenieur > de rest

Timmeke

Legacy Member
stinky zei:
Maar eigenlijk:
kleuterleidsteropleidster>kleuterleidster > lagere school onderwijzer > middelbare school onderwijzer > economie>wetenschappen > ingenieur > de rest

uiteindelijk komt ge wel in een vicieuze cirkel terecht want wie gaat de kleuterleidsteropleidster opleiden?

stinky

Legacy Member
Timmeke zei:
uiteindelijk komt ge wel in een vicieuze cirkel terecht want wie gaat de kleuterleidsteropleidster opleiden?

Een oudere kleuterleidsteropleidster...

Iemand

Legacy Member
ludnak zei:
Om het even samen te vatten volgens de officiële 9livescriteria:
ingenieursrichtingen > economische richtingen > rechten > talen
modelstudenten > schakelstudenten
universiteit > hogeschool

Je voelt jou uitgesloten of benadeeld? Neem contact op met jouw studiebegeleider.
Sinds wanneer staat rechten niet meer aan de top??????
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan