Het zal wel weer elitair van mij zijn, maar ik zeg het toch: schakelstudenten zijn echt de ergste. Ze zijn niet allemaal zo, uiteraard, maar de mensen die ik tot nu toe ben tegengekomen en van dat kaliber waren, waren dus allemaal schakelstudenten. Kinderachtig doen tijdens de les, de prof ophouden door de hele tijd domme vragen te stellen (of te herhalen wat hij net zei, maar dan in vraagvorm: "Alle tomaten worden rood", wordt dan "Dus tomaten, die worden altijd rood?"), groepswerken zien ze als speeluurtjes, dt-fouten maken ze à volonté (terwijl ze dan net schakelen voor een cluster van Nederlands :ironic: ),... Zulke mensen halen klasgroepen en uiteindelijk ook de diploma's gewoon naar beneden, man, man, man. Het idee dat er geschakeld moet kunnen worden, vind ik best ok, maar de schakeljaren mogen gerust een pak zwaarder. Hoe ze nu zijn, krijgen ze het niveauverschil (wat er dus wel degelijk is, ik ga er niet over discussiëren) tussen hogeschool en universiteit absoluut niet weggewerkt.