Archief - [deleted]

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wie is jouw favoriete moderator?


  • Totaal aantal stemmers
    134
  • Opiniepeiling gesloten.

J.F.

Legacy Member
Foxiie zei:
Bijna had ik het dit academiejaar gekozen, maar hoe die vrouw dat aant uitleggen was, precies of het een jaar geen sociaal leven meer hebben betekende. Lastminute opdrachten en groepswerken midden in de nacht en whatever... Whut :p

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Ik vind het tot nu toe wel interessant, maar hebben nog wel niet zoveel werk :p maar alles beter dan nog een jaar Taal- en Letterkunde.

Bananarama

Legacy Member
Foxiie zei:
Bijna had ik het dit academiejaar gekozen, maar hoe die vrouw dat aant uitleggen was, precies of het een jaar geen sociaal leven meer hebben betekende. Lastminute opdrachten en groepswerken midden in de nacht en whatever... Whut :p

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Was vooral in het eerste semester zo. In het tweede wordt het dan redelijk rustig, op stage na (maar die duurt niet zo lang + bij veel bedrijven zijn ze flexibel qua uren) en thesis, maar dat plan je allemaal zo'n beetje zelf.

Foxiie

Legacy Member
J.F. zei:
Ik vind het tot nu toe wel interessant, maar hebben nog wel niet zoveel werk :p maar alles beter dan nog een jaar Taal- en Letterkunde.

Ik heb ook min of meer dezelfde vooropleiding en heb uiteindelijk voor meertalige communicatie gekozen. Het zijn die keuzevakken (expres economisch gerichte keuzevakken zoals marketing etc gekozen) die de opleiding interessant maken :D

Bananarama zei:
Was vooral in het eerste semester zo. In het tweede wordt het dan redelijk rustig, op stage na (maar die duurt niet zo lang + bij veel bedrijven zijn ze flexibel qua uren) en thesis, maar dat plan je allemaal zo'n beetje zelf.

Tijdens die stage is er ook gewoon les had ik gehoord. Wel in mindere mate, maar het blijft les. En ik die daar autistisch in ben: "ik MOET naar elke les"... Das ni meer zo gezond dan haha



Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Lolplayer

Legacy Member
J.F. zei:
Ik had dat ook, bij mij was dat omdat ik mijn examenmomenten niet had aangeduid! Je moet in je IER overal 'examenmoment kiezen' aanduiden bij elk examen, ook al is er maar één moment. Zodat elk vakje groen is en dan opslaan en dan uw ISP pas doorsturen... Heeft bij mij geholpen!

Zelfs dat heb ik gedaan :(

Godzijdank dat onze leertrajectbegeleider ook onze prof is, kwestie dat we geen afspraak moeten maken om haar te stalken met vragen :p

coldplayke

Legacy Member
Straks maar eens mijn Franse skills (uhum) boven halen en een boek van Todorov lezen. Joy.

J.F.

Legacy Member
Foxiie zei:
Ik heb ook min of meer dezelfde vooropleiding en heb uiteindelijk voor meertalige communicatie gekozen. Het zijn die keuzevakken (expres economisch gerichte keuzevakken zoals marketing etc gekozen) die de opleiding interessant maken :D



Tijdens die stage is er ook gewoon les had ik gehoord. Wel in mindere mate, maar het blijft les. En ik die daar autistisch in ben: "ik MOET naar elke les"... Das ni meer zo gezond dan haha



Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Ja, het is ongeveer hetzelfde en die economische vakken bij MC leken mij ook interessant:p maar daar heb je dan geen stage, of wel?

Foxiie

Legacy Member
J.F. zei:
Ja, het is ongeveer hetzelfde en die economische vakken bij MC leken mij ook interessant:p maar daar heb je dan geen stage, of wel?

Ik heb idd geen stage, ergens wel goed met die masterproef denk ik dan. Het zijn juist die keuzevakken die mij voor MC deden gaan. Ge hebt echt veel meer keuze dan BC. Daar zijn er toch maar 5 of 6 keuzevakken waar ge 2 uit moet kiezen?
Ik ben ook maar verder gegaan met 1 taal ipv 2 waardoor ik 4 keuzevakken ipv 2 mocht kiezen. Voor mij fantastisch want er is zo veel dat ik wilde kiezen :D

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

J.F.

Legacy Member
Ja maar keuzevak < stage sowieso :p want keuzevak maakt eignlijk geen zak uit, mr stage staat wel goed op cv.

kil911ler

Legacy Member
Oef, heb een stageplaats gevonden voor volgend semester: Buurtwerk Dampoort (Gent) :applause:

Foxiie

Legacy Member
J.F. zei:
Ja maar keuzevak < stage sowieso :p want keuzevak maakt eignlijk geen zak uit, mr stage staat wel goed op cv.


Voedig akkoord, maar ik heb vorig jaar in mn andere master al een stage gehad + wil na deze studie een andere stage op eigen houtje in't buitenland doen. Ik ga het mezelf niet nog moeilijker maken :D

kil911ler zei:
Oef, heb een stageplaats gevonden voor volgend semester: Buurtwerk Dampoort (Gent) :applause:

Proficiat!


Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

coldplayke

Legacy Member
Vanochtend zat er een wicht achter mij dat 2 uur tegen mijn stoel zat te shotten en dan was aan het lachen met haar zielige vriend. Ik heb er maar niet op gereageerd (dan krijgen ze wat ze willen), maar man, hoe kinderachtig kunt ge zijn. Dan de hele tijd zitten bitchen op iemand die 2 stoelen verder dan ik zat (die dat dus perfect kon horen) hoe dat een seut is die op elk vak 18 op 20 haalt en proffen het leven zuur maakt door elk vak te volgen omdat ze anders geen uitdaging heeft. Toch erg he, mensen met ambities :ironic:
Het waren trouwens schakelstudenten.

Bananarama

Legacy Member
coldplayke zei:
Het waren trouwens schakelstudenten.

Het zal wel weer elitair van mij zijn, maar ik zeg het toch: schakelstudenten zijn echt de ergste. Ze zijn niet allemaal zo, uiteraard, maar de mensen die ik tot nu toe ben tegengekomen en van dat kaliber waren, waren dus allemaal schakelstudenten. Kinderachtig doen tijdens de les, de prof ophouden door de hele tijd domme vragen te stellen (of te herhalen wat hij net zei, maar dan in vraagvorm: "Alle tomaten worden rood", wordt dan "Dus tomaten, die worden altijd rood?"), groepswerken zien ze als speeluurtjes, dt-fouten maken ze à volonté (terwijl ze dan net schakelen voor een cluster van Nederlands :ironic: ),... Zulke mensen halen klasgroepen en uiteindelijk ook de diploma's gewoon naar beneden, man, man, man. Het idee dat er geschakeld moet kunnen worden, vind ik best ok, maar de schakeljaren mogen gerust een pak zwaarder. Hoe ze nu zijn, krijgen ze het niveauverschil (wat er dus wel degelijk is, ik ga er niet over discussiëren) tussen hogeschool en universiteit absoluut niet weggewerkt.

Timmeke

Legacy Member
Bananarama zei:
Het zal wel weer elitair van mij zijn, maar ik zeg het toch: schakelstudenten zijn echt de ergste. Ze zijn niet allemaal zo, uiteraard, maar de mensen die ik tot nu toe ben tegengekomen en van dat kaliber waren, waren dus allemaal schakelstudenten. Kinderachtig doen tijdens de les, de prof ophouden door de hele tijd domme vragen te stellen (of te herhalen wat hij net zei, maar dan in vraagvorm: "Alle tomaten worden rood", wordt dan "Dus tomaten, die worden altijd rood?"), groepswerken zien ze als speeluurtjes, dt-fouten maken ze à volonté (terwijl ze dan net schakelen voor een cluster van Nederlands :ironic: ),... Zulke mensen halen klasgroepen en uiteindelijk ook de diploma's gewoon naar beneden, man, man, man.

Heb nochtans het omgekeerde ook al meegemaakt. In mijn ogen is 70% van de unief studenten eigenlijk totaal niet geïnteresseerd in wat ze studeren (aka: niet verder kijken dan wat ze (vanbuiten) blokken) en weten ze vaak niet waarom ze het studeren.
Of het schakelstudenten zijn of niet: zo'n types ga je altijd tegenkomen jammer genoeg.
@coldplayke, doet uw mond dan open ipv hier erover komen te zagen.

Bananarama

Legacy Member
Timmeke zei:
Heb nochtans het omgekeerde ook al meegemaakt. In mijn ogen is 70% van de unief studenten eigenlijk totaal niet geïnteresseerd in wat ze studeren (aka: niet verder kijken dan wat ze (vanbuiten) blokken) en weten ze vaak niet waarom ze het studeren..

In welke zin is dat het omgekeerde van wat ik zei? Je kunt niet geïnteresseerd zijn en nog altijd opletten, de les niet storen, geen domme vragen stellen, de dt-regels beheersen als je Nederlands studeert en over de hele lijn goede examens afleggen (wat je door puur vanbuiten blokken niet zal kunnen door de vele essayvragen).

Timmeke zei:
Of het schakelstudenten zijn of niet: zo'n types ga je altijd tegenkomen jammer genoeg.

Natuurlijk, maar als je ze tegenkomt in een master/3e bachelor, is de kans gewoon heel groot dat het schakelstudenten zijn. Is toch mijn ervaring...

Lolplayer

Legacy Member
coldplayke zei:
Het waren trouwens schakelstudenten.

Ik deel je leed

Heb vorig jaar een groepswerk moeten maken met drie schakelstudenten.
Heb er nog trauma's van :sad:

Tijd dat ze die schakelprogramma's wat zwaarder maken of afschaffen :evil:

Ben ik blij dat er voor de master die ik nu volg geen schakelprogramma bestaat.

coldplayke

Legacy Member
Timmeke zei:
@coldplayke, doet uw mond dan open ipv hier erover komen te zagen.

Ja, ik ga even de prof storen om een paar zielige wezentjes te vertellen dat ze moeten stoppen met tegen mijn stoel te trappen. Kijk even verder dan uw neus lang is en zie de titel van de thread.

glashelder

Legacy Member
Bananarama zei:
maar de schakeljaren mogen gerust een pak zwaarder
Even los van schakelstudenten in het algemeen (ik deel je ervaringen trouwens niet, bij ons zijn dat allemaal toffe mensen die gemotiveerd zijn), maar het schakeljaar bij ons is echt achterlijk zwaar... Ik heb het gewone traject gedaan maar het schakeljaar zou ik zéker niet zonder kleerscheuren zijn uitgekomen. Bijvoorbeeld statistiek en kwantitatieve analyse in hetzelfde semester, terwijl het één het vervolg is op het ander. En bijna alleen maar vakken met groepswerken, papers, presentaties en dan nog eens de bachelorpaper,... En dan nog eens de overschakeling naar unief, met alle gevolgen van dien (manier van studeren aanpassen, alles inhalen van methodologie, wetenschappelijk schrijven, bepaalde concepten kunnen gebruiken, etc). Ik zou het écht niet kunnen.

Lolplayer

Legacy Member
Bananarama zei:
Het zal wel weer elitair van mij zijn, maar ik zeg het toch: schakelstudenten zijn echt de ergste. Ze zijn niet allemaal zo, uiteraard, maar de mensen die ik tot nu toe ben tegengekomen en van dat kaliber waren, waren dus allemaal schakelstudenten. Kinderachtig doen tijdens de les, de prof ophouden door de hele tijd domme vragen te stellen (of te herhalen wat hij net zei, maar dan in vraagvorm: "Alle tomaten worden rood", wordt dan "Dus tomaten, die worden altijd rood?"), groepswerken zien ze als speeluurtjes, dt-fouten maken ze à volonté (terwijl ze dan net schakelen voor een cluster van Nederlands :ironic: ),... Zulke mensen halen klasgroepen en uiteindelijk ook de diploma's gewoon naar beneden, man, man, man. Het idee dat er geschakeld moet kunnen worden, vind ik best ok, maar de schakeljaren mogen gerust een pak zwaarder. Hoe ze nu zijn, krijgen ze het niveauverschil (wat er dus wel degelijk is, ik ga er niet over discussiëren) tussen hogeschool en universiteit absoluut niet weggewerkt.

:D

Ik zou het niet beter kunnen verwoorden :p

Bananarama

Legacy Member
glashelder zei:
Even los van schakelstudenten in het algemeen (ik deel je ervaringen trouwens niet, bij ons zijn dat allemaal toffe mensen die gemotiveerd zijn), maar het schakeljaar bij ons is echt achterlijk zwaar...

Bij ons dus bijlange niet zwaar genoeg... Ben nog altijd getraumatiseerd door de groepswerken die ik met die mensen heb moeten doen. Ik ben iemand die normaal in iedereen altijd wel iets positiefs ziet en dat dan weet te gebruiken in situaties zoals groepswerken, maar man... Mijn vuisten hebben echt gejeukt dat het niet meer normaal was :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan