Archief - [deleted]

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Hoeveel herexamens heb jij?


  • Totaal aantal stemmers
    342
  • Opiniepeiling gesloten.

McGregor

Legacy Member
Balsaus zei:
Greg , als ik heb dus dan 12 std wisk , 6 psychologie en 6 m&p van 1ste. Ik wil 66 std punten opnemen over het jaar , wat van 2de zou ik moeten laten vallen volgens u? Liefst de zwaarste dan uitstellen.

Ik had statistiek vorig jaar laten vallen. Maar ik had er dan wel 73 opgenomen (de 2 wiskunde, psy, en fra moest ik opnieuw doen.)

Dus eerst uw vakken van 1 bach opnemen. Dan aanvullen. Ik zou ook kijken naar de datums van de examens. Want dit jaar had ik een examen om 14u en de volgende dag al weer eentje om 9u. Plezant is anders.

Van het eerste semester zijn de moeilijkste toch statistiek en Operationeel onderzoek. Het 2de semester is moeilijker te zeggen omdat er nu een nieuwe prof zal zijn voor productie en logistiek management.

Fliblit

Legacy Member
Th1x4nG zei:
Heb er nog 75 uitstaan, dus zou stom zijn om iets anders dan 75 op te nemen e. Stel dat het misloopt, dan loopt het maar mis. Ik ben nog steeds aan het denken om de master bedrijfsfinanciering op te nemen in Gent, dus dan is van 2 of 3 jaar der 3 of 4 maken niet zo interessant. Gewoon volgend jaar de bachelor slagen! :)

Mijn parcours
Anybody care to share? Da geeft toch net da beetje meer overzicht

Als je dat nu tolereert heb je dan nog 6 tolerantiepunten over. Ga je dat riskeren, 6 punten voor 75 studiepunten?

lantaarnpaal

Legacy Member
Balsaus zei:
Greg , als ik heb dus dan 12 std wisk , 6 psychologie en 6 m&p van 1ste. Ik wil 66 std punten opnemen over het jaar , wat van 2de zou ik moeten laten vallen volgens u? Liefst de zwaarste dan uitstellen.

wiskunde is 6 studiepunten, niet 12 ;)



Allez, straks eens aan ouders voorstellen voor b&f, maar dat betekent wel dat ik insta 2de zit heb voor bedrijfsfinanciering, tenzij ik dat in het 3de meeneem :unsure:

SoYeah

Legacy Member
Mijn punten van TEW zijn nog niet beschikbaar via KU Loket.
Hebben jullie eerst een mail gekregen?

McGregor

Legacy Member
SoYeah zei:
Mijn punten van TEW zijn nog niet beschikbaar via KU Loket.
Hebben jullie eerst een mail gekregen?

Inderdaad. 'Je examenresultaten zijn nu beschikbaar...'. Zoals altijd dus...

Balsaus

Legacy Member
lantaarnpaal zei:
wiskunde is 6 studiepunten, niet 12 ;)



Allez, straks eens aan ouders voorstellen voor b&f, maar dat betekent wel dat ik insta 2de zit heb voor bedrijfsfinanciering, tenzij ik dat in het 3de meeneem :unsure:

wiskunde is toch over een heel jaar met elk semester 6 studiepunten?

McGregor

Legacy Member
lantaarnpaal zei:
wiskunde is 6 studiepunten, niet 12 ;)



Allez, straks eens aan ouders voorstellen voor b&f, maar dat betekent wel dat ik insta 2de zit heb voor bedrijfsfinanciering, tenzij ik dat in het 3de meeneem :unsure:

Bedrijfsfinanciering valt echt wel mee. Het is minder met formules en meer methodes. Ik wil anders wel eens mijn cursus meenemen als ik u daar een plezier mee kan doen.

McGregor

Legacy Member
Balsaus zei:
wiskunde is toch over een heel jaar met elk semester 6 studiepunten?

Wiskunde is inderdaad over heel het jaar maar slechts 6 studiepunten in totaal. Het is een vak. Het eerste semester telt voor 40% en het 2de voor 60%. Je moet enkel is het totaal geslaagd zijn. Dus als je 12 hebt in het 1ste sem., moet je maar 8 halen in het 2de om er door te zijn.

lantaarnpaal

Legacy Member
McGregor zei:
Bedrijfsfinanciering valt echt wel mee. Het is minder met formules en meer methodes. Ik wil anders wel eens mijn cursus meenemen als ik u daar een plezier mee kan doen.

mjah, lijkt mij idd interessant, maar het gaat er gewoon om dat dat examen dit jaar tijdens b&f viel :p, dus dan zou ik dat niet kunnen meedoen :/ (tenzij de prof zo vriendelijk is om voor mij uitzondering te maken natuurlijk)

McGregor

Legacy Member
lantaarnpaal zei:
mjah, lijkt mij idd interessant, maar het gaat er gewoon om dat dat examen dit jaar tijdens b&f viel :p, dus dan zou ik dat niet kunnen meedoen :/ (tenzij de prof zo vriendelijk is om voor mij uitzondering te maken natuurlijk)

Ah ok, maar ik zal sowieso nog wat wachten met mijn ISP in te vullen. Ergens begin oktober zal ik het maar definitief versturen.

Wanneer kunnen we ons trouwens herinschrijven?

Th1x4nG

Legacy Member
Fliblit zei:
Als je dat nu tolereert heb je dan nog 6 tolerantiepunten over. Ga je dat riskeren, 6 punten voor 75 studiepunten?

Wat is het alternatief? 81 studiepunten proberen opnemen? (waarvan 47 in 't eerste semester)

coldplayke

Legacy Member
Zarkon zei:
Uh? Je ISP kan je invullen/doorsturen vanaf 4 september.
En aangeraden om lang te wachten? Om fouten te voorkomen bij twijfelaars ofzo? Anders zie ik daar geen nut in om te wachten.


En bij mij werkte het eerst, maar nu is het al een paar dagen die rare foutmelding.


Ik vermoed (of hoop het) het ook dat er iets fout gelopen is bij de KUL.

Bij ons (T&L) niet. Dit stond bij mij op toledo:

Als je bent heringeschreven, kan je vanaf 16/09 je nieuwe ISP invullen. Het IER (de examenregeling) is pas vanaf 22/09 beschikbaar. We raden je echter aan om te wachten met het doorsturen van je ISP en IER tot na de infosessies bij de start van het academiejaar. Op die manier vermijd je onaangename verrassingen. Als je vragen hebt in verband met het invullen van je ISP, contacteer dan je studietrajectbegeleider of een medewerker van het onderwijssecretariaat. Voor inhoudelijke vragen kan je terecht bij je studietrajectbegeleider, voor technische vragen of problemen kan je bij het onderwijssecretariaat terecht. Vermeld steeds je opleiding en je s- of r-nummer.

Fliblit

Legacy Member
Th1x4nG zei:
Wat is het alternatief? 81 studiepunten proberen opnemen? (waarvan 47 in 't eerste semester)

Misschien niet de meest economische oplossing, maar doe een jaar extra en splits het op, desnoods aangevuld met extra vakjes uit eigen interesse? Anders heb je één gigantisch zwaar jaar wat faliekant zou kunnen aflopen (zeker als je bijna geen tolerantiekrediet meer hebt)

McGregor

Legacy Member
Fliblit zei:
Misschien niet de meest economische oplossing, maar doe een jaar extra en splits het op, desnoods aangevuld met extra vakjes uit eigen interesse? Anders heb je één gigantisch zwaar jaar wat faliekant zou kunnen aflopen (zeker als je bijna geen tolerantiekrediet meer hebt)

Maar wat heeft hij te verliezen? Het zal inderdaad een zeer zwaar jaar worden maar je kan het maar proberen.

Th1x4nG

Legacy Member
Fliblit zei:
Misschien niet de meest economische oplossing, maar doe een jaar extra en splits het op, desnoods aangevuld met extra vakjes uit eigen interesse? Anders heb je één gigantisch zwaar jaar wat faliekant zou kunnen aflopen (zeker als je bijna geen tolerantiekrediet meer hebt)

Zo wil ik het niet aanpakken, ik heb zeker het potentieel in mij. Het eerste semester van het eerste jaar heb ik ook meer Gran Turismo 5 gespeeld in de blok en de examens dan voor mijn boeken gezeten, maar dat was mijn beste semester tot nu toe... omdat ik op de momenten dat het echt nodig was toch nog voor de boeken koos.
Dit jaar hing het redelijk mijn kloten uit, omwille van vele externe factoren. En worst case scenario hebt ge inderdaad een jaar extra aan uw been, maar om dat nu meteen als basis te nemen om van te vertrekken, nah.


Iemand hier die de master TEW bedrijfsfinanciering in Gent volgt? Of mij met iemand in contact zou kunnen brengen? Dat interesseert me enorm en zou graag dit gaan doen, aangezien er in Leuven niks vergelijkbaars is.

SoYeah

Legacy Member
McGregor zei:
Inderdaad. 'Je examenresultaten zijn nu beschikbaar...'. Zoals altijd dus...

Vreemd want ik heb dit academiejaar geen (gepersonaliseerde) mail gehad mbt mijn resultaten :s
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan