Archief - [deleted]

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wie?


  • Totaal aantal stemmers
    217
  • Opiniepeiling gesloten.

Utred

Legacy Member
Deze cursus is echt belachelijk slecht. Sommige van die mechanismes in het binennoor zijn redelijk ingewikkeld en ik versta er gewoon niets van. Het is alsof ze gewoon alle woorden die in haar opkwamen bij het onderwerp op een blad zette, daar af en toe wat lidwoorden tussen stak en dat was het.

WolCoM

Legacy Member
Wat snapte niet? Gisteren examen NKO gehad, eens testen of ik der nog iets van weet! :)

putastyle69

Legacy Member
Is het veilig om tijdens de examens frieten te eten? Ze zeggen dat er na het eten van frieten alle zuurstof naar de maag gaat waardoor je niet meer kan denken.

Stel als ik dan toch frieten zou eten en ik adem gewoon meer, waardoor ik dus relatief meer zuurstof binnen krijg, zal ik dan terug normaal kunnen denken?

kil911ler

Legacy Member
glashelder zei:
Ja ja, dat weet ik :) Het was gewoon een voorbeeldje om aan te tonen dat sociaal werk volgens mij veel meer gericht is op het sociaal-praktische (wat voor instellingen zijn er allemaal, wat zijn de wetten en regels, etc), en sociologie veel theoretischer. Sociaal werk was mijn plan B, dus ik kijk er niet op neer of zo hoor ;)

Twas vooral voor de anderen bedoeld. Veel mensen hebben precies een verkeerd of een kortzichtig beeld van wat Sociaal Werk juist inhoudt, daarmee :unsure:

En yep, wij zijn de praktische mensen é :p

Puur theorie is niets voor mij, heb dat op de harde manier ondervonden :unsure:

_ns_

Legacy Member
Snowyflake zei:
zo'n filmpjes doen mij nu keer echt kwijlen he :o Want al die snowboardfilmpjes zijn zo onrealistisch (alé voor de doorsnee snowboarder of skieer toch) maar hier is het echt zo van daammn daar wil ik nu zijn :love:

maar voor nu zullen het oefeningskes wiskunde zijn :sad:

Diene peet int filmke is anders gene vette :unsure:

glashelder

Legacy Member
Tsubasa zei:
Waarom is alles interessanter in den blok. Heb echt geen zin vandaag.
+ ik haat 10 dagen hebben. Want zelf het besef dat je meerdere vakken moet leren in die periode (en dus eigenlijk hetzelfde is als gewoon 4/5dagen - examen - 4/5dagen - examen ...), helpt niet.
Ik heb hier net hetzelfde probleem :p Alleen heb ik nu 10 dagen (allez, 9) tot het volgende vak... En daarna 7 dagen voor het vak daarna. Hoe moet ik mij nu in hemelsnaam motiveren als mijn examen pas over een ruime week is? :p

kil911ler zei:
En yep, wij zijn de praktische mensen é :p

Puur theorie is niets voor mij, heb dat op de harde manier ondervonden :unsure:
Ah, ik hou van pure theorie :love: Denkers en ideeën en theorieën en dat dan allemaal in verband brengen met elkaar :love: En dat dan toepassen op je eigen wereldbeeld, waahh :love: Sorry, even sociologisch momentje :p

Ik heb in humane wel zo'n beetje les gehad over verschillende instellingen die er zijn en de structuur en hoe dat dan werkt en 'k vond dat echt verschrikkelijk saai, dat is echt gewoon lijstjes van buiten blokken. M'n zus (die nu ortho doet, remember) heeft ook een paar zo'n vakken waarbij ze dan alle speciale schoolvormen moet kennen en wat de voorwaarden zijn om in zo'n speciale BUSO-vorm les te mogen krijgen en blahblah.

Daarom ook dat ik niet voor die minor sociaal werk heb gekozen, dan moest ik lijk ook lijstjes vanbuiten blokken over bijzondere jeugdzorg en zo :p

Tsubasa

Legacy Member
Ik ben echt beschamend aan't slacken :p
Komaan, toch nog 3u iets doen en vanaf morgen terug volle gas!

Nas

Legacy Member
glashelder zei:
Een vriendin van me zit in een GIT. Dinsdag haar minor (sociale cognitie of iets in die aard) om 14 uur en woensdag politicologie om 9 uur. Aangezien ze nog eens pendelt is ze pas om 18 uur thuis of zo. Die is best wel fucked :p
Ik anders ook wel. Versta me niet verkeerd, het is fucking interessant, maar misschien te weinig bijgehouden, want ik ben het nu al quasi allemaal half vergeten.

Utred

Legacy Member
WolCoM zei:
Wat snapte niet? Gisteren examen NKO gehad, eens testen of ik der nog iets van weet! :)

Het actief mechanisme van de IHC, intensiteitscodering, otoakoustische emmisies,...
Er wordt van alles vermeld, maar dan zo halfslachtig uitgelegd dat het een gigantische soep is. Ik word zot.

Snowyflake

Legacy Member
_ns_ zei:
Diene peet int filmke is anders gene vette :unsure:

Net daarmee :cool: Hij zegt het ook of ge nu amateur zijt of pro op zo'n plaatsen snowboarden is hemel op aarde. Daar kunde pas echt bij wegdromen dade daar ook ooit kunt afdalen. Zo'n filmkes waar ze dubbele salto's draaien daarintegen da doet mij eigenlijk niets :s want dat kan ik niet aan mijn eigen wereld linken.

glashelder

Legacy Member
Nas zei:
Ik anders ook wel. Versta me niet verkeerd, het is fucking interessant, maar misschien te weinig bijgehouden, want ik ben het nu al quasi allemaal half vergeten.

Jij zou niet fucked mogen zijn :naughty: Zie gewoon dat je de basis goed kent, de grote theorieën, de grote onderverdelingen van staatsvormen en vormen van macht en al die shit. In de cursus staan heel veel details en hij zegt wel dat je het hele boek moet kennen, maar hij zal nooit vragen hoeveel mensen er op een kabinet werken en wat hun taak precies is. Grote vragen zijn precies dat: grote vragen. Ze gaan dus ook over grote delen in de cursus. Details zijn leuk en kunnen extra puntjes opleveren als je heel erg volledig kan zijn, maar het blijven details. Zie dat je de structuur in grote lijnen kent (van parlement en regering en blahblah) en dat je de ideeën achter de theoretische hoofdstukken begrijpt (macht, ideologieën en wat is het allemaal). Werk desnoods met steekwoorden voor jezelf (zie de vetgedrukte delen van mijn samenvatting). Als het over onderwerp X gaat moeten de woorden A, B, C en D bij je opkomen. Als je die A, B, C en D onthoudt, zal je ook wel weten wat A, B, C en D zijn en kan je ze uitleggen. Kapstokjes, zoals ze zo mooi zeggen in 't monitoraat :p

Ook de begrippen zijn heel belangrijk, zorg gewoon dat je van elk begrip weet wat het is en waar (bij wie/wanneer) het hoort. In de actua was ik ook slechter, maar als je open vragen en je begrippen goed zijn maakt dat ook niet zoveel meer uit.

Nas

Legacy Member
PinkyNTheBrain zei:
Wa studeert gij eigenlijk? :unsure:

Gezien gij hier alleen vrouwen post, is "hete dozen" een richting? WHERE DO I SIGN UP?!
Politieke Wetenschappen, place to be :cool:

Drew

Legacy Member
PinkyNTheBrain zei:
Wa studeert gij eigenlijk? :unsure:

Gezien gij hier alleen vrouwen post, is "hete dozen" een richting? WHERE DO I SIGN UP?!

Nas zei:
Politieke Wetenschappen, place to be :cool:
Niks anders te doen en zo :s:s

Oh, en Sint-Lucas is op dat vlak een grotere hotspot!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan