Archief - [deleted]

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wie?


  • Totaal aantal stemmers
    217
  • Opiniepeiling gesloten.

Mr.DarK

Legacy Member
examen deze middag is normaal gezien goed verlopen:) Morgen er eens terug invliegen

Racing_Genk

Legacy Member
Balsaus zei:
Ik had X = 350. 10% ck is dat denk ik dan. Volgens mij klopte het bij mij aangezien ik het gegeven bedrag uitkwam. Is dus idd maar een klein verschil van 0,3%.
Nicee :D, dan kloppen mijn bedragen ook nog redelijk goed, paar euro verschil. :p

WolCoM

Legacy Member
tommie314 zei:
??????????????????????????????????

Nee?

Orthopedist voelt wat, en stuurt u dan door naar nen orthopedisch chirurg?
Cardioloog doet wat testjes, laat u op ne loopband lopen en stuurt u dan door naar ne cardiochirurg?

lol, jawel. :p

Burrid

Legacy Member
Kan een deskundige mij vertellen wat er gebeurt met aders van bv. een afgehakte vinger als men deze er terug aan naait?
Hoe kan het bloed daar terug normaal in en uit pompen? Je kan toch moeilijk alle aders verbinden? En als je een ader opensnijdt, groeit die dan gewoon weer aan elkaar, of is dat verloren, en wat gebeurt er mee?

Gewoon iets waar ik mee in mijn hoofd zat tijdens blok.

WolCoM

Legacy Member
Burrid zei:
Kan een deskundige mij vertellen wat er gebeurt met aders van bv. een afgehakte vinger als men deze er terug aan naait?
Hoe kan het bloed daar terug normaal in en uit pompen? Je kan toch moeilijk alle aders verbinden? En als je een ader opensnijdt, groeit die dan gewoon weer aan elkaar, of is dat verloren, en wat gebeurt er mee?

Gewoon iets waar ik mee in mijn hoofd zat tijdens blok.

Bwa, dat kan wel. Dat is microchirurgie. De heel kleine bloedvaatjes natuurlijk niet, maar die groeien wel terug. :)
De grotere aanvoerende vaten worden microchirurgisch gehecht en die groeien terug toe ja.

glashelder

Legacy Member
coldplayke zei:
Ik wou bevestigen dat niet iedereen om middernacht gaat slapen :p
De coolio's doen zoals ik :cool:

Ja, ik bedoelde na middernacht :unsure: Als je om 3 uur of zo gaat slapen, dan is het wel kut om wakker gebeld te worden om 9u30.

mla

Legacy Member
wil iemand met een grafisch rekenmachine even X zoeken met de eqn. solver? Ik kom altijd iets verkeerd uit :
(2250*((1+X)^60-1)/X)-(125000*(1+X)^40)

TheRedDevils

Legacy Member
Mijn maag :/
Damn you pizza :tongue:
Edit : wow, 4 posts in een paar sec!

@hierboven : -1.89 maar heb zeker iets mis ingevoerd :p

Burrid

Legacy Member
WolCoM zei:
Bwa, dat kan wel. Dat is microchirurgie. De heel kleine bloedvaatjes natuurlijk niet, maar die groeien wel terug. :)
De grotere aanvoerende vaten worden microchirurgisch gehecht en die groeien terug toe ja.

Interessant dat ze gewoon terug groeien. Worden de afgestorvene dan gewoon afgebroken?
En dat moet ook nogal een werk zijn amai.

putastyle69

Legacy Member
Wie is die janet met de naam forumbot. Die zit zomaar mijn thread te verwijderen. In real-life zou ik die kerel een djoeff op zn muil geven.

WolCoM

Legacy Member
Burrid zei:
Interessant dat ze gewoon terug groeien. Worden de afgestorvene dan gewoon afgebroken?
En dat moet ook nogal een werk zijn amai.

Maar dat gaat over de kleine haarvaatjes eh ( neo angiogenese ). Die oude vormen gewoon een soort van bindweefsel denk ik.
Bloed zoekt makkelijk zelf een nieuwe weg, of vormt die. :)

Te grote bloedvaten moeten gehecht worden, behalve als der genoeg collaterale bloedvoorziening is etc etc.. :p

Wel zotte chirurgie soms, men stage heelkunde vorig jaar was op de afdeling vaatpathologie. Wat die soms aan elkaar naaien me naald en draad, dat is echt vakmanschap imo.

Subai

Legacy Member
Utred zei:

:applause: :drool:

OT: iemand ervaring met het vak "Structuur & conflict in de 3e wereld" van Prof Ruddy Doom? Hoe pak je dat het best aan, makkelijk/moeilijk examen? Alsook heb ik een samenvatting gevonden van 2006, is die degelijk qua kwaliteit?

Ik zal u eeuwig dankbaar zijn... :bow:

Burrid

Legacy Member
WolCoM zei:
Maar dat gaat over de kleine haarvaatjes eh ( neo angiogenese ). Die oude vormen gewoon een soort van bindweefsel denk ik.
Bloed zoekt makkelijk zelf een nieuwe weg, of vormt die. :)

Te grote bloedvaten moeten gehecht worden natuurlijk.

Wel zotte chirurgie soms, men stage heelkunde vorig jaar was op de afdeling vaatpathologie. Wat die soms aan elkaar naaien me naald en draad, dat is echt vakmanschap imo.

Hazo. Ik zou er ook wel meer over willen weten eigenlijk, helaas is het altijd zo druk.
En inderdaad, ik krijg steeds meer en meer respect voor de geneesheren.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan