Archief - [deleted]

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wie?


  • Totaal aantal stemmers
    217
  • Opiniepeiling gesloten.

s0123986

Legacy Member
Tsubasa zei:
Uw locatie is ten minste Gent. Mijn wekker staat om half 7 :sop:. Ok, nu nog 13 doornemen en oefenen! Al de rest gaat wel redelijk goed...

Als het niet te laat is, zou ik eigenlijk ook hoofdstuk 1 en 2 moeten doen :p

You should try to fall asleep at one of the following times:
9:30 PM or 11:00 PM or 12:30 AM or 2:00 AM

Not looking good, of ja, mss lukt 2u wel.

Ik woon een kilometer of dertig buiten gent hoor. De wekker stond deze ochtend ook om half zeven.

Heb het examen wel zwaar geowned :woohoo:
Normaal gezien zal ik wel een zestien of meer hebben

Snowyflake

Legacy Member
Baats zei:
Merci, toevallig de antwoorden ook nog? :p

Btw, al die stressers op Facebook :unsure: Ik zie echt niet in hoe dit vak niet zou kunnen lukken, ik denk dat ik het weer allemaal te rooskleurig zie :p

Ja zie maar dat ge het niet weer onderschat gelijk vorig jaar in Januari met economie :p

nope, heb niet meer mijn eigen antwoorden van vorig jaar maar heb wel dit gevonden in het hawe archief:

1.J = twee keer C/Y
2.F = i staat in de noemer dus als dit stijgt, daalt de NAW
3.J = MV=PQ, V en Q constant en je P mag niet stijgen(inflatie,P stijgt) dus moet je M dalen, minder voorschotten= dalende M want bank kan minder weggeven
4.F = Rechts IS curve, een veel te hoge i, waardoor investeringen dalen en de V nr goederen kleiner wordt dan het aanbod dus aanbodoverschot
5.F logica
6.J onvrijwillig werklozen, bv er is geen positie beschikbaar voor iemand met jou diploma, je wil dus wel werken, maar kan niet
7.F volledige tewerkstelling: alle nodige arbeidsplaatsen zijn opgevuld, dit wil niet zeggen dat er geen werklozen meer zijn
8.J dit staat in de cursus bij de afleiding van de AV curve uit de IS-LM grafiek p 594-595
9.F= klassiek: stijle LM curve, en AA curve, vlakke IS en AV curve, de schokken worden opgevangen door flexibele prijzen , niet door hoeveelheidsaanpassingen
10.J = meer kosten, doorrekenen aan de consumenten, Prijs stijgt en Q daalt (hier ben ik niet 100% zeker)
11.F--> staat in cursus bij afleiding van de curves op arbeidsmarkt, aangezien het loon de Y as van dit assenstelsel is, en het aanbod an arbeid afhankelijk is van het loon zal er een verschuiving van de A curve zijn veronderstel ik


VRAAG 2

1.VERLAGEND: bruggepensioneerden vormen een deel van de niet actieve beroepsbevolking op actieve leeftijd. voordien was hij een niet werkende van de actieve beroepsbevolking(teller van de berekening werkloosheidsgraad)
2.DALING: bevolking op actieve leeftijd ct, en niet actieven constant--> de verschuiving vindt dus plaats tussen de werklozen en de werkenden van de actieve beroepsbevolking(zie schema oef 1C H14) stijging van de deeltijdarbeid, meer werklozen werken nu deeltijds, dus werkloosheidsgraad daalt
3.DAALT-MINDER: S= -Cnul + sY ; -Cnul stijgt, Cnul daalt dus, de consumptie = Cnul + cY daalt, Y= C+I, als C daalt, daalt Y ook maar in mindere mate
4.TEGENGESTELDE: Y= C+I+G
5.DALEN: M= MB * CP+D / CP + R ; R= rD, met r de kasreservecoefficient, ,als die dus groter wordt dan wordt de noemer groter en daalt M
6.EXPANSIEF: aankopen obligaties= er komt dus meer geld in het systeem en er verdwijnt 'papier'
7.VRAAGOVERSCHOT: Zie oefeningen Recht LM curve(Q is te hoog)
8.rechts-rechts-creeren-stijgen-dalen-kopen-verruimen: bedoeling is om productie op te drijven, IS nr Rechts en/ LM nr Rechts, begrotingstekort creeren--> overheidsuitgaven stijgen, dus G stijgt, dus IS stijgt. belastingen dalen, dan dalen de inkomsten van de overheid. en houdt het het publiek meer over. Overheidsobligaties kopen: meer geld in het systeem dus LM nr Rechts; Voorschotten verruimen: banken kunnen meer geld aan publiek geven: LM nr Rechts
9.STIJGEN: gewoon uitzetten in AA-AV grafiek, onmiddellijk zichtbaar
10.TEGENGESTELDE: Positieve helling van de AA curve
11.ONGEWIJZIGD- STIJGEN: Keynesianen IS steil, en LM vlak, AV steil en AA vlak. in extreme situatie zal P niks wijzigen, Q vangt de schokken op.

edit: typfout :p

GemaneDude

Legacy Member
ATW2 ging heel vlot. De twee toepassingsvragen kon ik beide + wat extra uitleg erbij gegeven en de twee inzichtsvragen kon ik ook heel goed. :p

Insanitarium

Legacy Member
Cadiuro zei:
Ja dat is heel mijn punt: ik kan een hoofdstuk van 30 pagina's gemakkelijk samenvatten in nog geen 10. Over 10 pagina's inhoud wordt dus 30 pagina's gesproken door veel herhaalde formules en lange omschrijvingen van eigenlijk simpele begrippen.

Veel woorden om weinig te zeggen dus.

Ik wil wel nog toevoegen dat dat voornamelijk in deze cursus is, ik weet niet hoe dat in andere cursussen zit :p

Ik maak zeer zelden samenvattingen, maar toen ik een samenvatting maakte van mijn boek van filosofie in het eerste jaar, waren dit 4 cursusblaadjes voor en achterkant.
Oké, het boek was wel maar 175 pagina's :p

Of overheidsmanagement dit jaar, telkens 2 blaadjes per hoofdstuk.
Dat maakt het veel beheersbaarder, want ik ben echt slecht in het vanbuiten blokken zonder dat er voor mij een logica achter zit :p
Helaas had ik dat maar voor twee hoofdstukken gedaan :')

coldplayke

Legacy Member
GemaneDude zei:
ATW2 ging heel vlot. De twee toepassingsvragen kon ik beide + wat extra uitleg erbij gegeven en de twee inzichtsvragen kon ik ook heel goed. :p

Fijn :hug:

Baats

Legacy Member
Net het lessenrooster van het nieuwe semester te zien gekregen.
'k Ga weer veel mogen puzzelen of 'k ga weer een aantal dagen voor 2u naar't school mogen komen.

Edit; fuck this.

Maandag, woensdag, donderdag en vrijdag om 8u15 beginnen. wtf...

coldplayke

Legacy Member
Baats zei:
Maandag, woensdag, donderdag en vrijdag om 8u15 beginnen. wtf...

Hier ook een kut lessenrooster. Op dinsdag al om 8 uur les (spraaklabo, alsof ik dan al stem heb) dat wordt de trein van half 7 nemen. Dan op donderdag aan 1 stuk van 14.00 tot 20.00 les.

joshetei

Legacy Member
Bij mij alle lessen tussen 9.45 en 15.00, dinsdag en woensdag vrij, wss donderdag skippen, ow yeah :woohoo:

Burntfaceman

Legacy Member
Iemand zei:
Is dat weer mondeling dit jaar?
In dat geval is dat toch normaal? :)

Schriftelijk. Vele zaken die op het examen aan bod kwamen hebben we niet echt uitgebreid gezien in de les. Hij heeft wel meerdere keren zitten uitwijken over de cessie van een schuldvordering en de subrogatie, maar natuurlijk stelt hij daar geen vraag over.

Utred

Legacy Member
coldplayke zei:
Op dinsdag al om 8 uur les
Damn, dat is echt wel zuur:p

Ik heb een heerlijke lessenrooster in het 2e semester. Maandagvoormiddag vrij, dinsdagvoormiddag vrij, vrijdagnamiddag vrij en vrijdagvoormiddag om de 2e weken vrij.

Lorvet

Legacy Member
Hier wordt het een lessenrooster dat nogal vergelijkbaar met het middelbaar is. Alle dagen, op dinsdag na, van half 9 tot 17u15 of 16u les met alleen een middagpauze. Dinsdag maar 2 uur les, maar omdat dat vak verschrikkelijk gegeven wordt wordt dat een dagje thuis :)

insomnia

Legacy Member
Volgende semester: maandag vrij, dinsdag 1u in de voormiddag, woensdag 2 uur in de voormiddag, donderdag & vrijdag 09u-18u ofzo geloof ik, behoorlijk rare rooster wel. Wie stelt die dingen samen :wtf:

Tsubasa

Legacy Member
s0123986 zei:
Ik woon een kilometer of dertig buiten gent hoor. De wekker stond deze ochtend ook om half zeven.

Heb het examen wel zwaar geowned :woohoo:
Normaal gezien zal ik wel een zestien of meer hebben

Ik ga geen 16 hebben, allee dat zou mij verwonderen, maar het zou mij ook serieus verwonderen moest ik buizen. Ging redelijk goed. Meerkeuze wel veel lastiger als op het proefexamen...

Edit: ben trouwens echt wakker en fris met maar 3u slaap!

Snowyflake

Legacy Member
Baats zei:
Net het lessenrooster van het nieuwe semester te zien gekregen.
'k Ga weer veel mogen puzzelen of 'k ga weer een aantal dagen voor 2u naar't school mogen komen.

Edit; fuck this.

Maandag, woensdag, donderdag en vrijdag om 8u15 beginnen. wtf...

noooo :angry: Ik ga ook keer beginnen puzzelen op het eerste zicht kan ik er al voor zorgen dat ik dinsdag geen les zou hebben kwestie van toch dagje uitslapen te hebben :p

edit: weer om 8u15 van joke :s ge weet dat ge haar lessen nooit een seconde later gaan beginnen he :sad:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan