Archief - [deleted]

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Heb je de juiste studiekeuze gemaakt?


  • Totaal aantal stemmers
    219
  • Opiniepeiling gesloten.

Lukieezzz

Legacy Member
Vandaag nog gewerkt aan statistiek (die van TEW in Leuven:p). Aangezien er hier zoveel TEW'ers zitten nog een vraagske. Zijn bewijzen belangrijk en is het voldoende als ge enkel de oefeningen (en bewijzen) uit de slides en de extra oefeningen goed doorhebt?

Daarnet nog gaan ijshockeyen met de mannen van de voetbal. Die pakken zijn vet en het is altijd ne keer goed lachen als ge op uw bek gaat:D

Morgen opstaan om 8 uur zal wel pijn doen, dan eens beginnen aan operationeel onderzoek. Dat lijkt mij wel gemakkelijker te doen dan bedrijfsstatistiek.

@hierboven in verband met economisch recht. In eerste zit het boek gelezen en een samenvatting geleerd -> 8. In tweede zit een samenvatting geleerd en de examenvragen van de voorbije jaren -> 12. De oude examenvragen kennen was echt wel het belangrijkste. Ik weet natuurlijk niet hoe de nieuwe prof haar vragen stelt.

mac-bc

Legacy Member
Ik ook weer nachtblokken gezien de dag weer een maat voor niets is geweest.

Snowyflake

Legacy Member
voila sie ik stop er mee voor vandaag :) Serietje kijken en dodo doen :D Succes nog aan derest!

profound

Legacy Member
Pff, ben helemaal niet moe, ik kan makkelijk nog een uur doorgaan. Maar dan sta ik morge allicht weer pas op om 13u :unsure:
Ik zal dan maar eens gaan slapen zeker, ik codeer veel te graag :(

Nunak

Legacy Member
Ik stop er ook mee. Het is niet zo'n goede dag geweest maar dat maak ik morgen wel goed :)

Iemand

Legacy Member
Ik ben er ook mee weg. Heb vandaag toch al 2u45 gewerkt op 3u15. Serietje, slapen en er es om 10u uitkruipen. Energydrinks halen en goan

Atariani

Legacy Member
Heeft iemand enig idee hoe groter dan en kleiner dan werken?

Klopt dit?

2q + 18 > 0
dus:
2q < 18
dus:
q < 9

Dat is wat er in mijn cursus staat. Alleen vind ik dat persoonlijk toch behoorlijk raar.
Waarom niet gewoon dit:

2q + 18 > 0
2q > -18
q > -9

M.a.w. ik snap niet waarom die > in het eerste voorbeeld ineens < mag worden.. Ik ken die regeltjes van groter dan/kleiner dan ook niet echt. Ik weet dat dat basiswiskunde is, maar ik kan er niet echt iets van vinden in de cursus (men neem aan dat ik dat al ken) en ook op google vind ik niets.. :P

Kan iemand dit pls snel eff uitleggen? Voor de meeste onder jullie is dit vast heel makkelijk.. :P

Baats

Legacy Member
Snowyflake zei:
Ik ben vandaag maar net klaar geraakt met H4 (fao) :s Zijn H6,7,8 en 9 veel werk? Ik ben ook mini samenvattingkje aan het maken :) Schrijf alle formules op bladje apart.

Nah, alleen rendabiliteit is nog een ambetant hoofdstuk, de rest valt zeer goed mee.

En overwerk je ook niet, de meeste (niet allemaal!) van de formules van die hoofdstukken staan in ons formularium ;)

Trouwens, 'k heb gezien dat er iemand een samenvatting van eco online heeft geplaatst, zou mij wel keer goed kunnen uitkomen, aangezien ik quasi niks heb genoteerd :D


Burrid zei:
Is toch vrij normaal in blok? Anders heb je meer pauze dan dat je leert.


Momenteel: studeren van 9-12, 13-18, 20-24

Ik studeer ook min of meer die periodes hoor, alleen werken mijn pauzes volledig anders :p. Mijn stopwatch ligt naast mij tijdens het blokken en zo kan ik altijd zien hoe lang ik al bezig ben. Ik neem vak na 50~min (soms is dat ook 90min) een kwartiertje pauze, en dan begin ik weer, en zo de hele dag door.

Mijn doel is om zo elke dag aan 10u effectief leren te raken. Die dagen zijn echt zeldzaam, aangezien ik meestal op 8-9u strand :p

Brek

Legacy Member
Lukieezzz zei:
Vandaag nog gewerkt aan statistiek (die van TEW in Leuven:p). Aangezien er hier zoveel TEW'ers zitten nog een vraagske. Zijn bewijzen belangrijk en is het voldoende als ge enkel de oefeningen (en bewijzen) uit de slides en de extra oefeningen goed doorhebt?

In eerste zit een klein bewijs gehad, tweede zit geen. Ik zou het het niet doen als ik u was tenzij ge tijd teveel hebt. Oefeningen uit de slides en extra oefeningen zouden voldoende moeten zijn.

Vandaag een tweede dagje operationeel, 't is van op voorhand alles te kennen als ge maar een halve dag hebt in de examens. :sop:

Ironpole

Legacy Member
Atariani zei:
Heeft iemand enig idee hoe groter dan en kleiner dan werken?

Klopt dit?

2q + 18 > 0
dus:
2q < 18
dus:
q < 9

Dat is wat er in mijn cursus staat. Alleen vind ik dat persoonlijk toch behoorlijk raar.
Waarom niet gewoon dit:

2q + 18 > 0
2q > -18
q > -9

M.a.w. ik snap niet waarom die > in het eerste voorbeeld ineens < mag worden.. Ik ken die regeltjes van groter dan/kleiner dan ook niet echt. Ik weet dat dat basiswiskunde is, maar ik kan er niet echt iets van vinden in de cursus (men neem aan dat ik dat al ken) en ook op google vind ik niets.. :P

Kan iemand dit pls snel eff uitleggen? Voor de meeste onder jullie is dit vast heel makkelijk.. :P

Nee dat klopt niet. De ongelijkheid werkt hetzelfde alsof er een = zou staan, maar met deze regel erbij:
vermenigvuldig je beide leden met -1, dan moet je < omkeren naar > (of andersom natuurlijk). Dus:
2q + 18 > 0
2q > -18
q > -9
-q < 9 (dit kan ook, whatever je wilt)

In de eerste berekening werd er een fout gemaakt bij het omkeren van het < teken, rechts werd er vermenigvuldigd met -1, maar links niet!
q < 9 kan ook gewoonweg nooit kloppen. Als je bvb q=-20 neemt dan klopt de eerste ongelijkheid niet.

Plutus

Legacy Member
Vandaag weer Controleleer! Volgens de planning vandaag en morgen nog, al zou ik het mits hard werken vandaag kunnen afwerken.. We'll see :unsure:

Greenie

Legacy Member
Elke ochtend toch terug miserie om eruit te geraken:
7.15 wekker = tegen 8.30-9.00 eruit
en tegen 10.00 hopelijk begonnen :D
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan