Archief - [deleted]

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Heb je de juiste studiekeuze gemaakt?


  • Totaal aantal stemmers
    219
  • Opiniepeiling gesloten.

Utred

Legacy Member
glashelder zei:
Ik doe hier echt iets serieus verkeerd, met mijn 3 uur blokken per dag :unsure: 't Is echt een beetje zielig aan 't worden, lig hier meer dutjes te doen en filmpjes te kijken of wat anders. Nu ja, vorige blokperiodes was het niet veel beter en dat ging uiteindelijk ook wel. Snap het alleen niet goed, denk nog steeds van "oh nee, ik ben zo slecht bezig" als ik mij met anderen vergelijk. Ik heb nu wel maar 4 examens (één werkcollege), waarvan één maar op 13 punten staat dankzij een deel permanente evaluatie in de vorm van een paper en een presentatie, één die mij niet zo heel moeilijk lijkt (en is ook het allerlaatste examen), één die eigenlijk nu al hopeloos is en één waarbij ik nog wat moet blokken. Dus ik heb gewoon niet zoveel te doen, nu :unsure: Terwijl ik het in de lesperiode gewoon niet meer kon bijhouden, al die teksten lezen en voorbereiden en presentaties en papers en tutorials en groepswerkjes en andere onzin.

Wel een goede dag gehad vandaag. Niet meer of niet minder dan die 3 uur, maar wel gewoon aandachtig geblokt en niet de helft geskipt omdat ik geen zin had om het te snappen :p Dus normaal gezien begrijp ik nu alles. Nog 5 dagen om het er goed in te stampen en te herhalen en zo. En dan nog 2 dagen in de examenperiode.

Morgen eens die multiple choice vragen doen, staan op de helft van 't examen. Geen giscorrectie, maar je start wel met -5 (wat ik zo sneu vind, dan heb je er al 5 goed en "ja! nu heb ik 0 :unsure:").
Gij praat te veel.

Brek

Legacy Member
thefoket zei:
Iemand tips voor examen statistiek tew leuven? Samenvatting excel zever ook altijd welkom!

Hou u in ieder geval niet bezig met excel te leren, vorig jaar twee heel kleine vraagjes over gehad die met gezond verstand op te lossen waren.

En voor de rest veel oefeningen maken. 't is een eerlijk examen, ik was er wel pas in tweede zit op door.

glashelder

Legacy Member
AmandaH zei:
Je doet ook maar pol&soc hé, glashelder :s:s:s:s
'k Heb me ook al zitten afvragen of het daar aan ligt :unsure: Sommige vakken zijn echt heel gemakkelijk voor mij, ik kán daar gewoon geen 7-8 uur aan leren, dan zou ik 20 halen of zo. Maar andere vakken (ok ja, gewoon het statistische gedeelte) gaat dan veel te snel voor mij en heb ik veel meer tijd voor nodig om dat te snappen.

En ik doe geen pol&soc, ik doe soc :tongue:

Utred zei:
Gij praat te veel.
Ik weet het! Is gewoon omdat je hier sowieso reacties krijgt van mensen die overal commentaar op hebben, dus dan wil ik ze gewoon voor zijn.

waffel

Legacy Member
glashelder zei:
Ik weet het! Is gewoon omdat je hier sowieso reacties krijgt van mensen die overal commentaar op hebben, dus dan wil ik ze gewoon voor zijn.

Herkenbaar :D Vaak schrijf ik mijn zinnen op de meeste ondubbelzinnige manier mogelijk zodat het voor iedereen verstaanbaar en correct overkomt.


Om dan geen enkele reactie te krijgen.

foreveralone.jpg

Wie begint er allemaal de tiende? Zo verdomd vroeg zeg.

Utred

Legacy Member
glashelder zei:
'k Heb me ook al zitten afvragen of het daar aan ligt :unsure: Sommige vakken zijn echt heel gemakkelijk voor mij, ik kán daar gewoon geen 7-8 uur aan leren, dan zou ik 20 halen of zo. Maar andere vakken (ok ja, gewoon het statistische gedeelte) gaat dan veel te snel voor mij en heb ik veel meer tijd voor nodig om dat te snappen.

En ik doe geen pol&soc, ik doe soc :tongue:


Ik weet het! Is gewoon omdat je hier sowieso reacties krijgt van mensen die overal commentaar op hebben, dus dan wil ik ze gewoon voor zijn.

En dan krijg je dus de commentaar dat je te veel zegt. Een mens zou er fatalistisch van worden.

Cadiuro

Legacy Member
Ik begin den 13e.

Vandaag bitter weinig gedaan (niets, eigenlijk), maar dat kwam omdat ik met mijn pa het deksel van onze septische put moest zoeken op de parking. Een stuk van ongeveer ne vierkante meter uitgeboord tot 30cm diep, put gevonden, naar het midden toe afgegraven om het deksel te vinden, tot de vaststelling gekomen dat het deksel verhoogd was en ongeveer 5 cm onder het oppervlak zat. Als we nen halve meter meer naar rechts waren begonnen, waren we een uur rapper klaar geweest... Misschien zelfs meer.

Morgen aan een ander vak beginnen, want ik vind deze cursus echt gruwelijk vervelend, hoewel ik niet kan zeggen waarom - een echte reden is er precies niet voor. Hij kan me gewoon niet geboeid houden voor langer dan 4 zinnen.

joshetei

Legacy Member
waffel zei:
Wie begint er allemaal de tiende? Zo verdomd vroeg zeg.

Ik de negende, das toch laat in vgl met vorige jaren? Ik herinner mij nog een examen op 4januari, was net hersteld van oudejaar :p

edraket

Legacy Member
Nog aan het project aan het werken, frustratie bereikt hoogtepunten atm.

Iemand

Legacy Member
Racing_Genk zei:
Dat vak bevestigt het cliché dat recht wel degelijk enkel & alleen vanbuiten leren is. De prof zou dit trimester aantonen dat dat helemaal niet waar is, maar niet veel van gemerkt precies

:rofl:

@hieronder, ik weet nu niet hoe dat vak precies is, maar een veralgemenende stelling als recht is puur blokwerk is lachwekkend en moeilijk serieus te nemen.

Ik vrees een beetje voor internationaal privaatrecht in de examens. Internationaal fiscaal zal ik al voor 7/10e geleerd hebben in den blok en dan heb ik nog 6 dagen in de examenperiode voor het meest interessante deel te leren zijnde ontwijking van belastingen.

Ik moet wel nog VennB ook erin stampen en reken daar een dag of 3 a 4 in den blok voor en wat afsnoepen van mijn int fiscaal + 2 dagen in de examens. Zal wel lukken.

Rechtsvergelijking zal ook goed lukken. Reken ik 4 a 5 dagen voor dus hoop daar wel een mooi punt te halen. In deze dagen ga ik ook nog wat IPR doen.

Dagen van 10 uur in het vooruitzicht. -_-

Th1x4nG

Legacy Member
Net geconverseerd met de lerares van Zweeds op Facebook. Met de Prisma derbij. :unsure: Zo is er weer een half uurtje weggewaaid se.

@hierboven: Ben er maar niet op ingegaan, maar ik vond da rechtsvak idd helemaal niet van buiten leren. Alles logisch, boek lezen en da blijft wel hangen. Gewoon ene keer begrepen hebben wat nu wat is. Onder van buiten leren versta ik toch iets leren waar ge de logica niet van inziet. Op zo'n vak zou ik nooit 16 halen want daar ben ik veel te lui voor.

freakykiller

Legacy Member
Mech v materialen -> le ffffuuuu
Seriously. Een -'ke verkeerd ofzo en gekunt een uur later nog bezig zijn :angry:. Waarom heb ik dat ook al weer :doh:

waffel

Legacy Member
joshetei zei:
Ik de negende, das toch laat in vgl met vorige jaren? Ik herinner mij nog een examen op 4januari, was net hersteld van oudejaar :p

Dat kan ik me niet herinneren, maar dat is dan idd extreem vroeg. Ik had graag nog een weekje later begonnen.

Tsubasa

Legacy Member
Dju, iets te zat. Ma goed, wekker staat om 9u, zal zien hoe ik mij voel!

Iemand

Legacy Member
waffel zei:
Dat kan ik me niet herinneren, maar dat is dan idd extreem vroeg. Ik had graag nog een weekje later begonnen.

Dat was 2 jaar terug. Ik had gelukkig pas de 6e dan mijn eerste. :)

Snowyflake

Legacy Member
Baats zei:
Samenvatting van Financiële Analyse der nog eens doorgejaagd, 't werd tijd dat dat vak gedaan was, want het kon mij op den duur echt niet meer schelen :p

Vanaf morgen wiskunde-oefeningen, tof om te doen!

Ik ben vandaag maar net klaar geraakt met H4 (fao) :s Zijn H6,7,8 en 9 veel werk? Ik ben ook mini samenvattingkje aan het maken :) Schrijf alle formules op bladje apart.

Burrid zei:
Is toch vrij normaal in blok? Anders heb je meer pauze dan dat je leert.



Momenteel: studeren van 9-12, 13-18, 20-24
Maar uit ervaring weet ik dat het voor bepaalde examens nodig is vroeger te beginnen, minder pauze te pakken, en later te stoppen. (17-18u per dag voor sedimentaire geologie zal voor altijd memorabel blijven, dat was vreselijk)

Maar 12-13u per dag valt eigenlijk wel mee, het is gewoon een levensstijl geworden. Vaak zijn er gewoon te weinig uren in een dag.

(Ik moet er wel bijvoegen dat ik niet zo snel leer als andere klasgenoten, vandaar het verschil waarschijnlijk.)

Edit: ik ben toch een beetje verbaasd van al die verbijstering. Niet dat ik het zei om deze reacties teweeg te brengen, maar ik had zeker niet verwacht dat 12 als abnormaal werd bestempeld.

:eek: Is dat dan omdat je nog de plastic van je boeken moet halen eind december of gewoon zo'n zotte student? :p

Joeshoe

Legacy Member
Langs de ene kant wel respect dat ge dat zo lang volhoudt, ook al is het maar "enkel" tijdens den blok. Langs de andere kant is da écht wel fucking lang :oink:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan