Archief - [deleted]

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Heb je de juiste studiekeuze gemaakt?


  • Totaal aantal stemmers
    219
  • Opiniepeiling gesloten.

TheRedDevils

Legacy Member
Ironpole zei:
Diagonaliseer eens:
[latex]\begin{align*}\left[\begin{array}{cccc}
156 &22 &54 &-13 \\
22 &4 &13 &-3 \\
54 &13 &156 &-22 \\
-13 &-3 &-22 &4
\end{array}\right]\end{align*}[/latex]

Vorig jaar moest ik dat kunnen maar nu niet, pech :D
Eigenwaarden en eigenvectoren berekenen wel, maar het begrip 'diagonaliseren' hebben we dit semester niet gezien :cool:

En aan een 4x4 matrix verdoe ik mijn tijd niet!

Cadiuro

Legacy Member
Burrid zei:
Er zijn verschillende vormen van kwarts naargelang de temperatuur en druk deze zich in bevinden. Zie hier de figuur:
http://bitterrootgms.org/images/quartz_clip_image002.jpg
Laag-kwarts (of alfa-kwarts) komt voor bij lage temperatuur en lage druk. Hoog-kwarts (of beta-kwarts) komt voor bij dezelfde lage druk maar hogere temperatuur.

Als we aan het aardoppervlak een vorm van kwarts vinden anders dan lage kwarts, is dit instabiel.

Ik weet niet of dit genoeg info is, maar anders moet je maar verder vragen.

Tis die grafiek die ik aan het leren was :p Ik vroeg me af waar het verschil nu net in zit... Vandenberghe kennende is dat een ideale bijvraag.
Regelmatiger atoomrooster? Minder defecten?

edraket

Legacy Member
Ik had gisteren een mail gestuurd naar mijn projectpartner om de boel nog verder af te werken, ik was het gewoon kotsbeu. Krijg ik deze morgen een zogezegd afgewerkt bestand terug: gewoon mijn stuk van tekst gecopypasted, besluit is 1 ZIN, weer een shitload aan taalfouten. En dan durftem nog in de mail te zetten dat hij et ook kotsbeu is en er niets meer aan doet.

Ongelofelijk gewoon. FFFFFFFFUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU

Matt.

Legacy Member
freakykiller zei:
Natuurlijk wel en zeker als je zo van die threads leest als:
https://www.beyondgaming.be/archive/werk-studie.130/de-merde-van-een-nine-to-five-job.838242

Ahja wat kunt ge anders doen hé. Dat alternatief is zo risky

Snowyflake zei:
Ja natuurlijk maar studeren is wat? 4-6 jaar van uw leven en that's it. Dus paar jaar doorbijten en ge kunt dan nog altijd doen wat je wilt. Wilt ge uw capaciteiten benutten, voldoening halen na uw werkuren, op wereldreis gaan, naar het buitenland, vrijwilligerswerk gaan doen, etc ... Allemaal ook mogelijk na je studies. Uiteindelijk kan je dus OF hetzelfde leven hebben OF een beter leven. Slechter gade nooit uitkomen maar zonder studies is er geen bodem, dan kan je diep vallen, heel diep :s

libaros zei:
Die 9 to 5 topic doet u wel over het feit nadenken van wat na mijn studies.

Want uiteindelijk ieder bepaalt wat hij wil in zijn leven. Vrije tijd < carriere of vice versa of misschien zelfs onderzoek. Volgens mij zitten we met het 'het gras is groener aan de overkant' gedachtegoed. Alleen heeft de topicstarter daar een extreme vorm van:p

Het feit is wel een beheerd diploma = werkzekerheid, en sowieso al een zorg minder wat u ook wel gelukkiger maakt.

On topic: ik moet dat nachtblokken echt beginnen af leren, wss weer om 7 uur in mijn bed. Ik kijk uit naar 3 februari:(

_ns_ zei:
Zoveel moeite... voor mij blijft het studentenleven nog altijd het zaligste ze, nu even 1.5 maand er voor afzien heb ik er voor over :D.

Sowieso als ge wil werken, kunt ge werken. :p En met een bachelordiploma op zak... En zelfs zonder, ik ken genoeg plaatsen waar ze constant werkvolk zoeken. Als ge ziet wa voor volk daar komt werken, amai, geen wonder dat die ofwel na een week zelf niet meer komen of na een maand buitengesmeten worden. Als ge wíl werken, dan kunt ge dat in BE zeker, merk ik.

En het gaat niet enkel om studeren, ik zal 99% zeker wel nog wat verder afzien en mijn jaren uitdoen en master halen. De vraag is: wat daarna? Die-hard gaan voor de carrière/PhD, of toch maar een wat chillere job en veel tijd voor jezelf? Een aantal jaar die-hard carrière en dan terugvallen op een job die je wat meer ademruimte geeft? Wat als ge de job van uw leven aangeboden krijgt maar daarvoor uw familie/vrienden moet achterlaten, die ge dan misschien nog een paar keer per jaar ziet? Ik (en vele anderen hier) ga met mijn diploma wellicht de kans hebben om in eender welk van die scenario's terecht te kunnen komen, dus ooit (over een goed jaar in mijn geval) moet ge toch een keuze maken en het zal een belangrijke zijn, want ze zal de rest van uw leven beïnvloeden... :)

Tsubasa

Legacy Member
Nicaragua Classic | Vredeseilanden

Fuck man, dit wil ik. Ik sport nu al 2j niet meer (1j voetbal, 8j basket en daarna 3j rugby gedaan) en mis iets. Ik ging sowieso 2e semester naar fitness gaan omdat geen beweging echt wat triestig is. Gewoon basic conditie verbeteren en buikske wegwerken dat ik gekregen heb op die 2j, maar dit is wel een doel. Dit jaar zal ik nog niet meedoen want 1. hello netwerk om geld op te halen? 2. heb geen 1200 euro over na andere reisplannen 3. Heb mountainbike-ervaring nodig :p.

Was al lang op zoek naar iets dat mij terug wat aansprak. Mountainbiken zeker eens proberen! Hopelijk valt het niet tegen.

Oh man, dromen in den blok zijn zo grand.

Edit:
@ Matt: sinds dit jaar denk ik ook vaak na over later. Kort gesteld: vooral gericht op corporate slut worden of iets doen dat meer richting "the good side" gaat. Ma bon, eerst een diploma halen want voorlopig heb ik niet echt die keuze denk ik... Eerder tussen arbeider of overheid (bachelor geschiedenis :p).

TimeFtw

Legacy Member
Ik geef toe dat het 9-to-5 topic stemt tot nadenken, maar dat is nu eens echt iets waar ge tijdens den blok/examens niet mee moogt in uw kop zitten :p

JonasVer

Legacy Member
Hallo,
Ik zit nu op 9 dagen van mijn eerste examen en ik heb nog praktisch niks gedaan, ik heb 5-6 weken lessen gemist door ziekte en gewoon niet gaan, van 2 vakken heb ik nog geen enkele les meegevolgd( economie en geschiedenis) (economie heb ik ook 0.0 van gezien in het middelbaar onderwijs)
Ik ben nu natuurlijk bijna dood van de stress en heb geen idee hoe dit nog aan te pakken...
Wie zegt dat het nog mogelijk is voor mij om er door te zijn voor mijn vakken? Of moet ik selecteren?
1ste jaar toegepaste taalkunde engels-spaans in Gent trouwens..

thx

TimeFtw

Legacy Member
JonasVer zei:
Hallo,
Ik zit nu op 9 dagen van mijn eerste examen en ik heb nog praktisch niks gedaan, ik heb 5-6 weken lessen gemist door ziekte en gewoon niet gaan, van 2 vakken heb ik nog geen enkele les meegevolgd( economie en geschiedenis) (economie heb ik ook 0.0 van gezien in het middelbaar onderwijs)
Ik ben nu natuurlijk bijna dood van de stress en heb geen idee hoe dit nog aan te pakken...
Wie zegt dat het nog mogelijk is voor mij om er door te zijn voor mijn vakken? Of moet ik selecteren?
1ste jaar toegepaste taalkunde engels-spaans in Gent trouwens..

thx

Ziet er vrij hopeloos uit!
9 dagen is natuurlijk wel veel, en ge moet maar de helft juist hebben om er door te zijn hé ;)

NotoriousP

Legacy Member
Doping gedaan, high-k dielectrics half. Sebiet is wat beter invliegen, nu daily show!

freakykiller

Legacy Member
Gewoon er voor gaan hé :). Met wilskracht zult ge wel uw cursus verstaan !

Burrid

Legacy Member
Cadiuro zei:
Tis die grafiek die ik aan het leren was :p Ik vroeg me af waar het verschil nu net in zit... Vandenberghe kennende is dat een ideale bijvraag.
Regelmatiger atoomrooster? Minder defecten?

Het is al een paar jaar geleden dus ik weet er niet zo veel meer van. Wat ik nog weet is dat de silica-tetraëders van alfa-kwarts in de andere richting draaien dan van beta-kwarts.

Maar als ik even nadenk, kan het zeker wel dat beta-kwarts minder defecten heeft, aangezien een hogere temperatuur zorgt voor meer mobiele atomen. Anderzijds zorgt een hoge temperatuur en lage druk ook voor een minder compact kristalrooster.

Als hij dat vraagt zal je wel al genoeg kunnen vertellen :p

metaphore

Legacy Member
JonasVer zei:
Hallo,
Ik zit nu op 9 dagen van mijn eerste examen en ik heb nog praktisch niks gedaan, ik heb 5-6 weken lessen gemist door ziekte en gewoon niet gaan, van 2 vakken heb ik nog geen enkele les meegevolgd( economie en geschiedenis) (economie heb ik ook 0.0 van gezien in het middelbaar onderwijs)
Ik ben nu natuurlijk bijna dood van de stress en heb geen idee hoe dit nog aan te pakken...
Wie zegt dat het nog mogelijk is voor mij om er door te zijn voor mijn vakken? Of moet ik selecteren?
1ste jaar toegepaste taalkunde engels-spaans in Gent trouwens..

thx

Gewoon alles geven, der zijn nog herexamens ook. Ik heb in den tijd vakken afgelegd waar ik nooit naar de les was geweest en slechts 2 dagen alles te samen aan geleerd heb. Alles is mogelijk :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan