Archief - [deleted]

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Heb je de juiste studiekeuze gemaakt?


  • Totaal aantal stemmers
    219
  • Opiniepeiling gesloten.

Matt.

Legacy Member
Lospeed zei:
Ging vroeg opstaan... is dat nu toch wel even mislukt. :unsure:

12h30 wakker geworden, toch ook ff geschrokken. :p Werken aan paper vandaag, maar ben beginnen lezen over mieren, zotte insecten!

The ants of the Atta group monoculture fungus for food by removing competing fungus from their gardens. To do this they harvest many different types of plants and plant materials, including leaves, flowers, seed husks, and stems. They use this material as a substrate for the fungus to grow on. The ants also harvest and grow bacteria of the genus Streptomyces that produce anti-biotics to help fight off unwanted fungus and parasites.
The ants control the -climate within underground chambers by building them at certain soil-depths and near structures (e.g., rocks or mounds) that can collect heat. They can also add decaying plant material to the chambers to warm them. This is especially important in the brooding chambers because the developing ants need to be kept at optimal temperatures for growth. Atta dispose of waste from the fungus garden and other parts of the nest into special waste chambers. Usually older ants are responsible for this because they are generally less useful to the colony

glashelder

Legacy Member
Drie van de vier samenvattingen afgedrukt. Ik zie het niet meer zitten :unsure:

coldplayke zei:
Ik vind het echt vervelend dat onze letterenbib altijd vol zit, omdat heel veel geneeskunde en economiestudenten daar gaan zitten. Ge hebt uw eigen bib en er is ook nog steeds de grote bib.

Wij hebben niet eens een bib :cry: Of nou ja, zo'n klein ding in de Korte Meer waar misschien 5 mensen kunnen zitten. 't Is kleiner dan een middelbaar klaslokaal en staat vol met rekken met boeken, en dan zo 4 tafeltjes en 2 pc's :p

Wij hebben niet eens eigen auditoria :unsure: De helft van de tijd zitten we in de faculteit rechten en de andere helft verspreid over gans Gent (Dunantlaan, Ledeganck, UFO, Blandijn).

Snowyflake

Legacy Member
Wij hebben een volledig gebouw :cool: meerdere aula's en cafetaria's met pizza's enal :D


pff maar ik zie de periode tussen nu en 23 december niet zitten :s het word een drukke week en ik wil tegen dan rond zijn met alles. (alles onderlijnt hebben, alle oef wisk gemaakt hebben, alle groepswerken etc af, ...) Zodat ik 24 dec mijn fluo stiften en stylo's in de kast kan steken tot half februari :D

coldplayke

Legacy Member
Voor English Literary History heb ik 71 pagina's notities, voor en achterkant. :unsure:

Fliblit

Legacy Member
Buh, ik wil in de bib leren maar het is anderhalf uur pendelen naar't school. En het zit sowieso vol. Thuis leren dan maar, volgende week mijn pc in een kast steken en de sleutel aan mijn ouders geven :unsure:

Snowyflake

Legacy Member
Fliblit zei:
Buh, ik wil in de bib leren maar het is anderhalf uur pendelen naar't school. En het zit sowieso vol. Thuis leren dan maar, volgende week mijn pc in een kast steken en de sleutel aan mijn ouders geven :unsure:

Dat zou hier ook nog niet zo'n slecht idee zijn denk ik.

glashelder

Legacy Member
Fliblit zei:
Buh, ik wil in de bib leren maar het is anderhalf uur pendelen naar't school. En het zit sowieso vol. Thuis leren dan maar, volgende week mijn pc in een kast steken en de sleutel aan mijn ouders geven :unsure:

De bibliotheek van Roeselare? Die heeft nog redelijke openingsuren, als ik even mijn Googleskills benut.

Fliblit

Legacy Member
glashelder zei:
De bibliotheek van Roeselare? Die heeft nog redelijke openingsuren, als ik even mijn Googleskills benut.

Ja, kheb daar eventjes geleerd vorig jaar. Maar er is daar zo'n groepje oude mensen die van de leeszaal hun clubhuis hebben gemaakt. Luidop praten enzo. Heel erg frustrerend om daar te leren, dan blijf ik liever thuis :p

tragezot

Legacy Member
Ook op 't gemakje eens beginnen volgende week. Safe. Misschien eens proberen om mij te gaan vertonen in de Boekentoren maar traditiegetrouw zal het daar weer vol van die melkmuiltjes zitten. Maar ik denk het niet dat ik er zal zijn omdat de rokjes van die rechtensletjes 's winters nu eenmaal niet zo kort zijn :s. Alhoewel, ze zouden durven.

Duckwhisperer

Legacy Member
Th1x4nG zei:
Wa op mijn kloten werkt is da ik in de week tijd te vullen had in Leuven tussen 2 lessen en ik wou efkes in de bib gaan zitten, anders moest ik naar huis gaan, 20 minuten thuis zitten en terug den bus nemen. Zit die echt VOL ma geen enkele plaats meer, allemaal vuile shitneebs die een kot hebben maar gewoon in de bib gaan zitten omda da nu de hype is. :doh: Ik kan ni studeren en ik weet da, de bib brengt daar echt geen verandering in. Als de nood het hoogst is, komt de discipline vanzelf.

Is studeren in de bib nie gewoon vo chicks op te scharrelen?

glashelder

Legacy Member
Fliblit zei:
Ja, kheb daar eventjes geleerd vorig jaar. Maar er is daar zo'n groepje oude mensen die van de leeszaal hun clubhuis hebben gemaakt. Luidop praten enzo. Heel erg frustrerend om daar te leren, dan blijf ik liever thuis :p

Irritant. Hier in Brugge is het wel stil, in de leeszaal. Maar mijn natuurlijk bioritme dat naar boven met de blok komt niet overeen met de openingsuren van de bibliotheek :p

WolCoM

Legacy Member
Examen gisteren: check.
Start van blok vandaag: niet check.
Muziek voor blok: check.
Goesting in blok: verre van check.

Snowyflake

Legacy Member
glashelder zei:
Irritant. Hier in Brugge is het wel stil, in de leeszaal. Maar mijn natuurlijk bioritme dat naar boven met de blok komt niet overeen met de openingsuren van de bibliotheek :p

²

Ik snap trouwens niet wat iedereen zo leuk vind aan de bib, ik vind het verschrikkelijk zelf als het is voor een groepswerk en niet om te studeren. Zo'n drukte, weinig plaats etc ... Nu zitten we met onze groep altijd in de cafetaria, veel rustiger, waterkraantjes met bekertjes, eten vlakbij, etc ...

coldplayke

Legacy Member
Het is dat of in het park in de kou op een bankje leren voor mij.

Tsubasa

Legacy Member
Typische eerste blokdag! Weinig gedaan want tijd/geen stress. Het zal dit jaar nochtans vandoen zijn om goed te leren. Maar voor vandaag houden we er toch mee op :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan