Archief - Computerkennis opbouwen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ForzaMantis

Legacy Member
Een raspberry pi kopen <3

Een leuke, goedkope, kleine, Linux computer. Je kan ermee leren programmeren, je leert met Linux werken en je kan zelfs elektronica aansturen m.b.h.v. zijn general purpose I/O pinnen.

Als je boeken over computerhardware wilt, kan ik je er aanraden.

sneax

Legacy Member
Amerika zei:
Hallo,

ik ben dus tot de conclusie gekomen dat ik echt wel gefascineerd ben door computers, zowel het in elkaar steken als programmeren zelf/netwerken/... om het zo maar even te zeggen (:
Wel, het probleem is dat ik geen zak hier vanaf weet en ik wil er mij wel in mijn vrije tijd mee bezig houden, maarja, hoe begin je eraan?

Ik heb begrepen dat er hier een (groot?) aantal 'computerpro's' (:p) zijn, mijn vraag is: 'Waar halen jullie al die kennis vandaan? Zijn jullie echt allemaal 20+? Of is er een manier om op jonge leeftijd toch al wat kennis te hebben?

Alle tips zijn handig en ik bedank jullie al op voorhand! :D

Toen ik 10 was ben ik begonnen om progs te schrijven in basic, toen ik int middelbaar zat ben ik begonnen met levels te bouwen in de build engine (met de engelse handleiding die ik van internet (toen in de bib, we hadden zelf nog geen) gaan afprinten ben. Ik heb mij toen ook de basis van levels bouwen in Q2 engine meester gemaakt ik ben begonnen met websites bouwen toen ik 16 was ofzo (na een aantal maanden i'net te hebben) en tegen mijn 18 had ik genoeg kennis om volledig eigen CMS te schrijven in PHP/Mysql. Genoeg kennis om in debian zonder GUI een webserver met apache/php/mysql etc... op te zetten, dat deed ik dan op een oude laptop.

Ik heb uuuurrreeeen zitten coden in PHP. PHP heb ik geleerd adhv een boek als basis en voor de rest gewoon php.net en functies browsen. Basis Flash, photoshop, etc... heb ik geleerd al doende. Google is your friend.

Wat wilt ge doen? Wat is uw doel? Kijk wat er nodig is om uw doel te bereiken, en doe dat dan. Het internet staat vol met goeie en minder goeie tutorials over alles en nog wat, en de specificaties/manuals van allerhande talen of it materiaal staat allemaal online. Bij mij is alles vanzelf gekomen, gewoon omdat ik altijd zat te zoeken en te lezen omdat het mij intresseerde.

SysRq

Legacy Member
Satkan zei:
Ik zou je aanraden om eens naar de Head first reeks van O'Reilly te kijken.

O'Reilly geeft heel leerrijke boeken uit, echt aan te raden. De beestjes alleen al.

'Code' van Charles Petzold is ook heel goed voor wie een inzicht wil krijgen in de kern van hoe het allemaal werkt.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan