Archief - BSO naar hogeschool EM mogenlijk?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

thecoon

Legacy Member
Stefferke zei:
Proces automatisatie zal het worden als ik het doe
Energie technologie interesseert me geen bal ;)

heb je eigenlijk al een gekeken naar de programma van energie technologie. buiten de mechanica zie je in energie technologie evenveel regeltechniek en programmeren al bij EM

Gintje

Legacy Member
Ik heb niet de moeite genomen om alle reacties na te lezen, maar ik vroeg me af of je je ervan bewust bent dat o.a. Kaho Sint-Lieven voor zijn studenten die deze richting volgen, een opfrissingscursus wiskunde aanbiedt. Dit kan zeker een meerwaarde zijn gezien het feit dat je geen wiskunde had het afgelopen jaar.

In de praktijk is een opleiding algemeen secundair onderwijs of technisch secundair onderwijs aanbevolen. Tijdens het eerste jaar ligt een belangrijke klemtoon op wetenschappen, waaronder wiskunde. Voor studenten die tijdens de middelbare opleiding slechts 2 of 4 uren wiskunde volgden, is een vakantiecursus wiskunde voorzien. Studenten

Ik heb ooit ook de sprong gewaagt naar een diploma die voor mij te hoog gegrepen was, maar uiteindelijk ben ik afgestudeerd met net geen grote onderscheiding (0,7% te kort - K.U.Leuven) en dat terwijl ik de eerste 2 jaar amper met de hakken over de sloot raakte. Wat ik hiermee bedoel is: wie niet waag niet wint. Maar je moet wel realistisch blijven. Als je merkt dat je na een jaar of misschien zelf na een half jaar met veel moeite voor amper 10 à 20 studiepunten slaagt, dan denk ik dat je de eer aan jezelf moet laten en geen twee of drie jaar moet verkwisten zoals sommigen doen.

Lord Kveldulv

Legacy Member
Gintje zei:
Ik heb niet de moeite genomen om alle reacties na te lezen, maar ik vroeg me af of je je ervan bewust bent dat o.a. Kaho Sint-Lieven voor zijn studenten die deze richting volgen, een opfrissingscursus wiskunde aanbiedt. Dit kan zeker een meerwaarde zijn gezien het feit dat je geen wiskunde had het afgelopen jaar.

Ik heb die in 1998 aan de Kaho gedaan. Kan zeker interessant zijn. Dan kan je al inschatten hoe de cursussen zijn en hoe het tempo is. Als het allemaal herhaling is en geen nieuwe leerstof dan is het misschien toch een beetje verloren moeite imho. En als het toch allemaal nieuwe leerstof is dan zal een BSO'er dan al op z'n tanden mogen bijten.


Gintje zei:
Ik heb ooit ook de sprong gewaagt naar een diploma die voor mij te hoog gegrepen was, maar uiteindelijk ben ik afgestudeerd met net geen grote onderscheiding (0,7% te kort - K.U.Leuven) en dat terwijl ik de eerste 2 jaar amper met de hakken over de sloot raakte. Wat ik hiermee bedoel is: wie niet waag niet wint. Maar je moet wel realistisch blijven. Als je merkt dat je na een jaar of misschien zelf na een half jaar met veel moeite voor amper 10 à 20 studiepunten slaagt, dan denk ik dat je de eer aan jezelf moet laten en geen twee of drie jaar moet verkwisten zoals sommigen doen.

Het is te zien waarom het niet lukt. Te veel de student uit gehangen? Niet weten hoe de leerstof te verwerken? Of het gewoon niet kunnen?
Ik had mijn eerste jaar 14 herexamens en ik kon mijneigen voor de kop slaan omdat ik wist dat ik het kon ook al spraken de cijfers dat tegen. Maar klierkoorts, te plezant kotleven, niet meer naar de les gaan en gewoon nooit geleerd hebben hoe zo'n cursus aan te pakken. En dan slaat de demotivatie toe en is het afgelopen voor dat jaar. Het meest logische is idd stoppen. Maar als je voelt dat het in u zit moet je toch een 2de kans krijgen. Ik heb uiteindelijk met onderscheiding 2 hogere diploma's gehaald. Op die moment weet je natuurlijk nog niet of het verkwisting is of dat je er echt zal geraken.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan