Archief - BSO naar hogeschool EM mogenlijk?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

h0pje

Legacy Member
Ik hoop dat je dan nooit een bachelorproef moet schrijven of dat je een goeie spellingscorrector hebt. Sorry als het een beetje een venijnige opmerking lijkt maar komaan, iemand die wil verder studeren mag toch wel zijn Nederlands onder de knie hebben.

Soit, er is idd maar 1 manier om er achter te komen of het je zou lukken. Wie weet lukt het wel. :)

etii0

Legacy Member
h0pje zei:
Ik hoop dat je dan nooit een bachelorproef moet schrijven of dat je een goeie spellingscorrector hebt. Sorry als het een beetje een venijnige opmerking lijkt maar komaan, iemand die wil verder studeren mag toch wel zijn Nederlands onder de knie hebben.

Op zich vind ik dat ook. Anderzijds kan je stellen dat de helft van de jeugd niet meer kan schrijven, in alle lagen van de bevolking.

In ieder geval zou ik het terecht vinden dat er sowieso weer meer op gelet wordt en desnoods zwaar op gebuisd.

Thygan

Legacy Member
Je moet het gewoon proberen. Ik ben zelf ook aan mijn laatste jaar 7BSO en heb mij al voor-ingeschreven voor het hoger onderwijs.

Je moet alleen je 7BSO afhebben, anders geraak je er niet in. Tenzij met een speciale toelating, maar hoe dat werkt weet ik ook niet...

Stefferke

Legacy Member
Typhoon zei:
Kan enkel spreken over KAHO (aalst)

De school zelf vond en vind ik nog steeds kwalitatief goed. Ik ben er ook altijd graag geweest.

Ook niet vergeten dat ge in EM meestal alle dagen, volledige dagen les hebt.
Ik denk van naar KAHO Aalst te gaan
Ja elke dag is het een volle dag les.
Maar daar zijn maar 2 volledige dagen theorie en de rest praktijk niet?

En vallen de docenten goed mee kwa uitleg enz.?

MrKend54l zei:
Weet je eigenlijk wel wat procesautomatisatie inhoud?
Jep dat weet ik ;)

Thygan zei:
Je moet het gewoon proberen. Ik ben zelf ook aan mijn laatste jaar 7BSO en heb mij al voor-ingeschreven voor het hoger onderwijs.

Je moet alleen je 7BSO afhebben, anders geraak je er niet in. Tenzij met een speciale toelating, maar hoe dat werkt weet ik ook niet...

Bwa toen ik in het BSO zat ging ik moe naar school en kwam ik uitgeslapen terug thuis dat zegt genoeg.

nu zit ik momenteel na men 7de jaar BSO in het 7de jaar TSO en daar gaat het prima, mooie punten enz.

Privatetor

Legacy Member
Geen bachlor doen begin met graduaat elektricitiet ik kom ook uit de BSO en ik was elk jaar er door :-) bachlor is echt om te beginne te moeilijk, zo was het voor mij, maar ik weet niet wat jouw capaciteiten zijn he

Typhoon

Legacy Member
Stefferke zei:
Ik denk van naar KAHO Aalst te gaan
Ja elke dag is het een volle dag les.
Maar daar zijn maar 2 volledige dagen theorie en de rest praktijk niet?

En vallen de docenten goed mee kwa uitleg enz.?

Hoe ik het mij herinner was het 3 namiddagen per week labo, al de rest theorie.

Docenten vallen zeker goed mee, er zijn natuurlijk altijd betere en mindere.
In het eerste jaar waren ze wel veel strenger, daar gebeurde de grote schifting zal ik maar zeggen :D

spray-bunny

Legacy Member
Laat nooit een persoon op een forum u ervan afpraten om u dromen te achtervolgen, of op z'n minst te proberen. Niemand kent u hier of weet wat uw capaciteiten zijn. Dat weet enkel gij. Motivatie > voorkennis.

Moest ge het laten, ge zou er mss uw leven lang spijt van hebben. Wat heb je te verliezen? Een half jaar, een jaar max, moest het u echt niet liggen?

En wie geeft er om spelling. Ge gaat niet voor Nederlands. Ge gaat voor EM. Mijn pa was ook ene die zijn middelbaar heeft verprutst. BSO gedaan, daarna het licht gezien en voor ingenieur gegaan. Ook gehaald zonder buizen, carriere als universitair medewerker gemaakt, nog vele manama's gehaald (tot op z'n 60) en nu al jaren een job als topmanager.
Spellen kan hij nog altijd niet, maar dat zal zijn xxxxxx cijferige loon aan zijn reet roesten want daar bestaan secretaresses voor!

Gewoon doen als ge dat wilt:). Can't blame a man for trying.

Gray

Legacy Member
spray-bunny zei:
Laat nooit een persoon op een forum u ervan afpraten om u dromen te achtervolgen, of op z'n minst te proberen. Niemand kent u hier of weet wat uw capaciteiten zijn. Dat weet enkel gij. Motivatie > voorkennis.

Moest ge het laten, ge zou er mss uw leven lang spijt van hebben. Wat heb je te verliezen? Een half jaar, een jaar max, moest het u echt niet liggen?

En wie geeft er om spelling. Ge gaat niet voor Nederlands. Ge gaat voor EM.

Euhm... Nederlands is ook nog een vak hoor voor bachelors EM, samen met engels, frans èn duits.:cool:
Daarom zou ik ook 'aanraden' om gelijk privatetor zegt graduaat te doen. de praktische vakken zal wellicht nog gaan. Maar de algemene vakken gaan zeer moeilijk zijn.

Het 7de jaar TSO is ook veel makkelijker en meer praktijgericht dan het 6de jaar TSO, mispak u dus niet!
En het niveau van alle vakken ligt op de hoge school nog hoger.

U bent bij deze dus verwittigd. :D

TIIMM

Legacy Member
Goh : het is simpel..

Waar een wil is, is een weg ;)

Heb zelf 2 jaar Handel gedaan.. Moeten zakken nar BSO omdat mijn wiskunde barslecht was.
Dan 4 jaar kantoor gedaan.. 7de jaar zelf niet gedaan. Direct gestart met opleiding verpleegkunde! Zit nu in mijn 3e jaar, dus tis perfect mogelijk ;)

Nighty

Legacy Member
Iwillrocku zei:
Inderdaad, de momenten dat zijn uitkomsten hetzelfde waren als die in het boek kon je op één hand tellen.


Heb ik nog al gehoord van vrienden die verder studeren. Uw master is ook op hogent ?


Op die manier van lesgeven kon je voor wiskunde meer resultaat boeken door het thuis zelf te leren en niet naar de les te gaan.

Ja men master is ook op hogent :)
ge zijt ook van zottegem precies :p

Stefferke

Legacy Member
TIIMM zei:
Goh : het is simpel..

Waar een wil is, is een weg ;)

Heb zelf 2 jaar Handel gedaan.. Moeten zakken nar BSO omdat mijn wiskunde barslecht was.
Dan 4 jaar kantoor gedaan.. 7de jaar zelf niet gedaan. Direct gestart met opleiding verpleegkunde! Zit nu in mijn 3e jaar, dus tis perfect mogelijk ;)

mooi, en nooit moeten bissen in het hoger?
en ging de aanpassing naar het verwerken van zo veel leerstof?

TIIMM

Legacy Member
Stefferke zei:
mooi, en nooit moeten bissen in het hoger?
en ging de aanpassing naar het verwerken van zo veel leerstof?

Eerste module moeten opnieuw doen (6 maanden)

Meesten komen natuurlijk al uit de verzorging en hebben die basis al mee.. Voor mij was dit totaal nieuw! Maar na deze "tegenslag" verloopt alles prima :)

Verwerken van die vele leerstof was inderdaad het moeilijkste :-) Maar eenmaal dit lukt ;)..

Rasvatri

Legacy Member
Je wil in de ontwerpsector belanden, ontwerpen van machines, is dan MOPT niet meer iets voor u?

Stefferke

Legacy Member
Rasvatri zei:
Je wil in de ontwerpsector belanden, ontwerpen van machines, is dan MOPT niet meer iets voor u?

verklaar u nader. nog nooit van gehoort eigenlijk.

MrKend54l

Legacy Member
Orchidee_x zei:
Mechanische ontwerp- en productietechnologie
(Zie bijv. KaHo Sint-Lieven » Mechanische ontwerp- en productietechnologie)

Onderschat de moeilijkheidsgraad niet. Ik kan er niet genoeg op hameren dat bachelor opleidingen die gericht zijn op meer techniek echt niet makkelijk zijn.
Het mag dan wel het imago hebben van de man met de vuile overal (totaal ongeterecht), het zijn zeker geen simpele opleidingen.
Onderschat de hoeveelheid wiskunde en technische vakken niet.
Als je de term integraal nog niet eens kent dan zou ik al zeker niet starten.

josilirios

Legacy Member
562306_10150704763432451_733157450_9285770_561508716_n.jpg

/thread

en zeg gerust mogelijk ipv mogenlijk

Benjamin

Legacy Member
Alleen als je enorm onder je niveau zat op het BSO maar die kans is zo goed als nul.

Stefferke

Legacy Member
Benjamin zei:
Alleen als je enorm onder je niveau zat op het BSO maar die kans is zo goed als nul.
Daar deed ik niks in het BSO ik ging altijd uitgeslapen naar huis.
ben door omstandigheden naar daar gegaan, nu baal ik er enorm van.

en mechanisch wil ik niks doen elektrisch wel, dus MOPT valt af.


En eigenlijk wil ik het gewoon doen om dat het mij intereseert. Want nu kan ik al ergens beginnen als programmeur, mooie job enz. maar toch wil ik EM proberen

thecoon

Legacy Member
Stefferke zei:
Daar deed ik niks in het BSO ik ging altijd uitgeslapen naar huis.
ben door omstandigheden naar daar gegaan, nu baal ik er enorm van.

en mechanisch wil ik niks doen elektrisch wel, dus MOPT valt af.


En eigenlijk wil ik het gewoon doen om dat het mij intereseert. Want nu kan ik al ergens beginnen als programmeur, mooie job enz. maar toch wil ik EM proberen

doe dan energietechnologie
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan