Archief - BSO Kantoor

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Lara Croft

Legacy Member
Goedenavond iedereen,
Ik ga nu naar het 3de jaar BSO kantoor. Maar de vraag is kan ik na mijn 7de jaar nog bijstuderen. En voorwat? Ik heb redelijke punten. Ziehier mijn rapport:
Godsdienst: 85 %
Nederlands: 85 %
Frans: 90 %
Wiskunde: 82 %
Natuurwetenschappen: 83 %
ICT: 82 %
Handel/economie: 89 %
Lichamelijke opvoeding: 81 %
Muzikale opvoeding: 78 %
Plastische opvoeding: 85 %
Mode: 77 %
Maatschappelijke vorming: 87 %
Mijn wiskunde is niet perfect. Dus daarom heb ik mijn twijfels. En wat houd 'kantoor' in? Ik heb al van velen gehoort dat mensen die hun 7de jaar afgemaakt hebben en hun diploma secundair onderwijs hebben behaalt dat ze niet een goede loon hebben. Is dat waar?

chromeplus

Legacy Member
na het 7de kun je in uw school -normaalgezien- nog iets bijdoen. Zoals webdesign en dergelijke.
wiskunde krijgen ze trouwens -normaal- niet in het 6de/7de.

dat is toch wat ik van mijn school afweet ;)

Lara Croft

Legacy Member
Bij mij op school kan ik Kantooradm. en gegevensbeheer bijdoen. Wat houd gegevensbeheer precies in? Dat is de vraag. Webdesign zie ik wel zitten.

mathieu

Legacy Member
Met die punten zou ik toch proberen om naar tso/aso over te stappen ze.

En kantoor daarvoor wordt je opgeleid voor administratief bediende te worden.

Ze zullen zeker niet het hoogste loon hebben, zelf met een 7e jaar.

Je kan na een 7e jaar alles studeren wat je wil. Het probleem met bso is dat je zodanig weinig moet doen tijdens het jaar is dat je het niet gewoon bent van voor school te werken en dat dit wel nodig is voor de zwaardere hogeschool/unief richtingen, en die discipline kweken is niet gemakkelijk.

MrKend54l

Legacy Member
Normaal heb je in kantoor in de 3de graad geen wiskunde, maar in je 7de jaar dan weer wel.
Maar dit zijn je punten uit je 2de jaar?
Zo ja willen deze punten niks zeggen, kijk eerder naar je punten in je 7de jaar.
Hogeschool zal moeilijk zijn omdat je amper algemene kennis hebt, maar het is mogelijk indien je een beetje bijles neemt voor je de 1ste bach aangaat.

Muscleduck

Legacy Member
mathieu zei:
Met die punten zou ik toch proberen om naar tso/aso over te stappen ze.

En kantoor daarvoor wordt je opgeleid voor administratief bediende te worden.

Sociaal Technische misschien, maar zeker niet meer.

chromeplus

Legacy Member
boxer145 zei:
Normaal heb je in kantoor in de 3de graad geen wiskunde, maar in je 7de jaar dan weer wel.
Maar dit zijn je punten uit je 2de jaar?
Zo ja willen deze punten niks zeggen, kijk eerder naar je punten in je 7de jaar.
Hogeschool zal moeilijk zijn omdat je amper algemene kennis hebt, maar het is mogelijk indien je een beetje bijles neemt voor je de 1ste bach aangaat.
ja, de wiskunde in 7 kantoor heb ik al eens gezien :s

het moeilijkste uit hun hele boekje is de stelling van pythagoras. (wat ze in het aso krijgen in het 2de middelbaar)

Lara Croft

Legacy Member
Als ik naar het TSO ga, moet ik een jaar overdoen en dat zie ik niet zitten.
Het CLB zegt dat ik met een secundair diploma alles 'kan en mag' doen. Maar inderdaad zoals je zegt het heel moeilijk is. In het jaar zelf doe ik niets. Ik haal goede punten zonder niets te doen. Maar omdat mijn wiskunde aan de lagere kant is hebben ze me niet gelaten om naar het TSO te gaan. Ik kan goed dingen inprenten. Maar wiskunde is niet alleen inprenten maar ook toepassen. Kan ik geen bijles volgen zodat ik de nodige leerstof kan leren om naar het hogeronderwijs te gaan? Bedankt voor jullie reacties.

MrKend54l

Legacy Member
mathieu zei:
Met die punten zou ik toch proberen om naar tso/aso over te stappen ze.

OVerstappen? Ik veronderstel dat de OP al 2j BSO volgt?
Dus overstappen is al uitgesloten. En de punten die hij opnoemt voor algemene vakken zijn peanuts, 1ste en 2de leerjaar is allemaal herhaling van het 4de, 5de en 6de leerjaar van het lager onderwijs.

chromeplus zei:
ja, de wiskunde in 7 kantoor heb ik al eens gezien :s

het moeilijkste uit hun hele boekje is de stelling van pythagoras. (wat ze in het aso krijgen in het 2de middelbaar)

Ik heb nooit gezegd dat de wiskunde moeilijk is, alleen dat je in het 7de terug wiskunde hebt.


OP het ligt er ook aan wat je graag zou willen studeren. Zorg eerst maar dat je tot je 7de het volhoudt en elk jaar slaagt ;)

tha_rippa1be

Legacy Member
Lara Croft zei:
Als ik naar het TSO ga, moet ik een jaar overdoen en dat zie ik niet zitten.
Het CLB zegt dat ik met een secundair diploma alles 'kan en mag' doen. Maar inderdaad zoals je zegt het heel moeilijk is. In het jaar zelf doe ik niets. Ik haal goede punten zonder niets te doen. Maar omdat mijn wiskunde aan de lagere kant is hebben ze me niet gelaten om naar het TSO te gaan. Ik kan goed dingen inprenten. Maar wiskunde is niet alleen inprenten maar ook toepassen. Kan ik geen bijles volgen zodat ik de nodige leerstof kan leren om naar het hogeronderwijs te gaan? Bedankt voor jullie reacties.
Een jaar overdoen vs. een 7de jaar bij doen.
Maakt toch niet uit dan?
Dan kunt ge beter TSO doen en beter voorbereid zijn om later nog iets verder te doen.

Iemand

Legacy Member
Mijn zus gaat nu naar haar zevende en overweegt om na dat 7e jaar rechtspraktijk te doen.
Op wetenschappelijk niveau kan je geen enkele kant uit met BSO en talen stellen ook niets voor.

En deze cijfers voor het 2e middelbaar stellen niets voor. Niets.
Sorry dat ik zo cru ben, maar ik heb 6 jaar leerstof BSO - Kantoor al gezien en dat is goeie herhaling van het lager onderwijs. Buiten dat boekhouden. Maar om een vergelijking te maken:

Ik heb 3 maand boekhouden, basics gekregen in mijn universitaire opleiding. Na die 3 maand, 2u per week, had ik al meer gezien dan mijn zus op 6 jaar.

Als je nog enige kans wilt maken om verder te studeren en toch nog redelijk wat richtingen open te houden zou ik sowieso over stappen naar TSO. Uiteindelijk is een jaar bissen hetzelfde als een 7e jaar want een gemiddeld genomen leerling doet maar 6 jaar over zijn of haar middelbare opleiding.

gogez

Legacy Member
Ik ben echt zo blij dat ik deze site heb gevonden, hopelijk krijg ik snel een antwoord terug van iemand. Ik zat in het 1e en 2e op een ASO richting. Maar dit jaar kreeg ik een B attest in het 2e. Dus ik kon kiezen uit of blijven zitten en het jaar dus over doen of naar 3 BSO gaan. Maar op het laagere school was ik al eens keer blijven zitten dus ik ben zobizo altijd 1jaar ouder dan iedereen in de klas. Dus zag ik het 2e jaar over doen echt niet zitten. Bij die laatste examens had ik geen zin om te leren daarom ben ik niet over eigenlijk -,-
Dus ik heb gekozen voor 3 BSO en ik weet niet of ik een goeie keuze heb gemaakt maar ik wil later dokter worden :s Mijn vraag is nu: zou ik dat na een BSO opleiding ooit nog kunnen worden? En heb ik wel een goeie keuze gemaakt? Xxx

fragflap

Legacy Member
Het diploma secundair onderwijs geeft je toegang to het hoger onderwijs. Je kan daarna geneeskunde gaan studeren, maar of je het zal lukken valt zwaar te betwijfelen. Je hebt weinig achtergrond kennis imo en bovendien heb je nog een proefexamens om binnen te geraken. Ik ga dit jaar rechten en kom ook van bso en wordt hier zwaar ontmoedigd. lol :)

JimmyPatterson

Legacy Member
Je gaat van ASO naar BSO?

Waarom niet eerst handel proberen? Is TSO en bezorgt je toch wel een grotere 'bagage' om jouw latere studies aan te vaten.

Carrion

Legacy Member
Niet vergeten dat je je 7de jaar BSO moet doen om een diploma te halen.

En eerlijk gezegd, toekomstige dokters komen niet uit het BSO.

gogez

Legacy Member
Ik mocht niet handel gaan doen van school want ik had 4onvoldoende's dus ik moest meteen naar bso, alleen ik vind het nu echt veel te makkelijk. Ik denk ook dat het later heel moeilijk voor me zal zijn dan... Maar naar de universiteit zou ik dan zeker niet kunnen gaan meteen met een secundair diploma tog?

gogez

Legacy Member
Dus ik heb m'n leven eigenlijk verkloot laten we het zo zeggen -.- :s

lantaarnpaal

Legacy Member
gogez zei:
Ik mocht niet handel gaan doen van school want ik had 4onvoldoende's dus ik moest meteen naar bso, alleen ik vind het nu echt veel te makkelijk. Ik denk ook dat het later heel moeilijk voor me zal zijn dan... Maar naar de universiteit zou ik dan zeker niet kunnen gaan meteen met een secundair diploma tog?

Doe uw jaar opnieuw, beter opnieuw aan een hoger niveau als je het kan, dan BSO waar je een 7de jaar moet doen

gogez

Legacy Member
Ik ben nu 16jaar in het 3e ik wil wel terug gaan naar 2aso maar dan ben ik veel te oud of niet :s

McGregor

Legacy Member
fragflap zei:
Het diploma secundair onderwijs geeft je toegang to het hoger onderwijs. Je kan daarna geneeskunde gaan studeren, maar of je het zal lukken valt zwaar te betwijfelen. Je hebt weinig achtergrond kennis imo en bovendien heb je nog een proefexamens om binnen te geraken. Ik ga dit jaar rechten en kom ook van bso en wordt hier zwaar ontmoedigd. lol :)

Als je dokter wil worden zal je eerst moeten slagen voor het ingangsexamen en dit is zeker geen makkie. Zelfs mensen uit wetenschappen wiskunde slagen zeker niet allemaal. Je zal totaal geen wetenschappelijk bagage hebben. Verpleegkunde of verzorgkunde lijkt me al veel realistischer.

Trouwens je zal sowieso dan nog een jaar langer moeten studeren indien je BSO doet. Je zal namelijk nog een 7de jaar moeten doen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan